Toon posts:

Goede scanner-printer combinatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een te samen stellen pc zoek ik een goede combinatie voor een scanner en een printer. Deze beiden moeten niet te veel ruimte innemen.

Als printer ben ik bijna zeker van een HP 845C. Dat is geen topprinter maar is vooral voor tekst en af en toe eens een foto (maar of je die dan aan de wand wilt hangen weet ik niet). Ook niet echt hoge resolutie.

Een redelijk goede scanner lijkt me de Canon Canoscan N670U. Niet echt geweldig, maar ook weer vooral voor tekst en af en toe een foto die er het liefst wel mooi uit ziet. Ik heb ook aan de Canon Canoscan N1240U gedacht, die heeft een hogere resolutie en maakt dus mooiere plaatjes van foto's. Maar de printer kan die resolutie toch niet aan dus hoeft het niet, of redeneer ik hier niet goed???

Moet allemaal worden aangesloten worden op een pc met XP, is toch geen probleem?

Verwijderd

Neej dit is inderdaad geen probleem, ik zou er wel ff goed over nadenken of je een canon N670 of een N1240 neemt......het is (in de winkel waar ik werk) een verschil van 50 euro en dat is niet al te veel. De 1240 is inderdaad erg goed en is netzo als de 670 Host-powered (met andere woorden je hebt alleen 1 usb ingang waar ook je scanner mee gevoed word) de resolutie is wel 2 x zo hoog dus is het iets om over na te denken.

De HP DJ845 is een leuke printer maar voor 40 euro heb je de 940 met photoret III techniek en een resolutie van 1200x2400 (i.p.v. 600x1200) lijkt me dus een stuk betere printer.

Conclusie: als je ff wacht met kopen en beetje door spaart heb je iets wat 2 keer beter is B-)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op dinsdag 19 maart 2002 14:54 schreef redfight het volgende:
Neej dit is inderdaad geen probleem, ik zou er wel ff goed over nadenken of je een canon N670 of een N1240 neemt......het is (in de winkel waar ik werk) een verschil van 50 euro en dat is niet al te veel. De 1240 is inderdaad erg goed en is netzo als de 670 Host-powered (met andere woorden je hebt alleen 1 usb ingang waar ook je scanner mee gevoed word) de resolutie is wel 2 x zo hoog dus is het iets om over na te denken.

De HP DJ845 is een leuke printer maar voor 40 euro heb je de 940 met photoret III techniek en een resolutie van 1200x2400 (i.p.v. 600x1200) lijkt me dus een stuk betere printer.

Conclusie: als je ff wacht met kopen en beetje door spaart heb je iets wat 2 keer beter is B-)
En jij werkt waar? >:)

Verder sluit ik me wel bij dit verhaal aan. Hoewel het natuurlijk zonde is om meer geld uit te geven voor iets dat je toch niet gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nou net datgene waar ik over twijfel, is het nu verstandig om een HP845C-CanonN670U combi te doen of een HP9xx-CanonN1240U.

Als je geen scanner hebt dan denk je mischien alleen aan wat documentjes en plaatjes scannen, maar als je het leuk gaat vinden kun je natuurlijk ook beginnen om oude foto's op te knappen of andere leuke dingen met foto's doen. Ik weet nog eigenlijk niet wat het word.

Maar kun je met een HP845C-CanonN670U combi niet een foto scannnen en printen (op fotopapier) die er leuk genoeg uit ziet om op te hangen?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op dinsdag 19 maart 2002 15:51 schreef JeeDee het volgende:
Dat is nou net datgene waar ik over twijfel, is het nu verstandig om een HP845C-CanonN670U combi te doen of een HP9xx-CanonN1240U.

Als je geen scanner hebt dan denk je mischien alleen aan wat documentjes en plaatjes scannen, maar als je het leuk gaat vinden kun je natuurlijk ook beginnen om oude foto's op te knappen of andere leuke dingen met foto's doen. Ik weet nog eigenlijk niet wat het word.

Maar kun je met een HP845C-CanonN670U combi niet een foto scannnen en printen (op fotopapier) die er leuk genoeg uit ziet om op te hangen?
Dit is te subjectief om je daar een concreet antwoord op te geven. Tuurlijk kun je met een 600 DPI scanner en 1200*600 DPI printer (dat zijn toch de specs) foto's inscannen en uitprinten met een leuk resultaat. Maar zoals je al aangeeft, wat nou als je achteraf toch meer wilt. Je moet dus vantevoren wel goed beseffen wat je wil. Als je nu al twijfelt zou ik voor die €90,- meer toch maar voor de duurdere combo gaan. Ik heb vandeweek ook een 940C gekocht, hoewel ik toch meestal tekst print. Gewoon voor die een of twee fotootjes die ik print.