Toon posts:

Abit KT7 Raid en W2k... Hoe te installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, als je het subject leest, en het volgende dan wordt mijn vraag waarschijnlijk nog wat duidelijker...

Ik moet dus een systeem installeren (zoiets) met twee udma 100 schijven van 15 gieg en dus dat Raid systeempje... Maar als je windows dan installeert (ofzo, kweenie hoe je het correct schrijft), komt ie met zo'n vage error dat ie het boot device niet uit kan lezen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo, alvast bedankt voor de eventuele reacties.

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 20:38
RTFM!

het staat er zooo duidelijk in, dat als je een RAID wil maken eerst alle 3 de boot devices op ATA100 moet zetten. Dit natuurlijk nadat je de ATA100-RAID controller hebt geinstalleerd, staat ook in de handleiding.

Hierna reboot je, ctrl h en hoppa, in het RAID-biosje alles doen. reboot. WIN2K erop gooien. KLAAR!

Verwijderd

Topicstarter
O, sorry hoor, ikke wist niet dat je kwaad werd...

Verwijderd

Topicstarter
Maargoed, ik heb nu NiteFly's raad opgevolgd. Maar nog steeds krijg ik INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE... Volgens mij doe ik iets fout, maar wat.

Alvast bedankt.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

bij opstarten van de install misschien ff op f6 drukken om drivertje voor de raidcontroller te installeren...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Muurbestormer
ok.. ik HOOP dat in je BIOS (dus niet de RAID-setup bios, maar je 'echte') de chipset voor de RAID-controller hebt aanstaan? default staat die ingeschakeld, maar het kan zijn van niet. Als dat niet zo is, dan is het logisch dat hij niet wil booten.

Punt 2: ik hoop trouwens dat je dit nog leest, maar zorg ervoor dat je ALLE 3 de boot devices op ATA-100 zet. anders snapt ie het niet. dus niet alleen primary, nee, alle 3. ok, nu rebooten.

Niet op [del] douwen, maar op ctrl-h, zoals in het scherm staat. nu zit je in je Raid-bios. verander hier je instellingen met de handleiding in de buurt.

Reboot met startup-disk om windows of iets anders te installeren. Alle gegevens zijn van de HD's af, maar dat wist je fgeloof ik al.

succes!

Verwijderd

Topicstarter
Hahaaaaaa, ikke heb het probleem gevonden. Het stond idd gewoon in de HANDLEIDING (shame). In ieder geval bedank ik wel NiteFly en Zero die zo vriendelijk waren om hun kostbare tijd te verspillen aan zo'n stomme vraag als deze. Ik moest gewoon de HPT370 drijvers van de ABIT cd op flop pompen, en niet die van het bijgeleverde diskje.

Thanx anyway dus.

• Muurbestormer
mmm, ok...

dat moet idd, om je Mass Storage Device in Unknown devices om te zetten naar:

ATA-100 RAID CONTROLLER

aaaahhh.. klinkt lekker ofnie?
Pagina: 1