Toon posts:

[Macromedia Director 8.5] Disable windows Keys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag weten of ik bepaalde Windows Commando's kan Disablen zodra mijn programma wordt geopent.

Namelijk wanneer iemand op de "windows" toets drukt, komt automatisch het start-menu met alle programma's tevoorschijn.

Ik wil dus mijn eigen commando achter deze "windows" (CommandDown) toets plaatsen. Weet iemand hier iets op?

Ditzelfde geld voor de "esc" knop. Normaal wordt het programma dan afgesloten, dit wil ik dus voor deze bepaalde applicatie niet. Dus die moet gedisabled worden.

Verwijderd

Lijkt me dus niet.
Denk ook eens aan de nadelen/abuse mogelijkheden.

(of je wou zelf abusen, kan ook)

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet voor abuse, ik was namelijk bezig om een soort UserInterface te maken op basis van Windows, dus bijna hetzelfde start menu. En dus wanneer ik in mijn applicatie op deze "windows" toets klik krijg ik het startmenu van mij maar tegelijkertijd ook die van windows zelf. En zodra ik op de "escape" knop klik sluit deze interface ook weer af, omdat dit standaart is wanneer je een Director movie compiled naar "*.exe". Dus wil ik de windows knop en de escape knop disablen voor windows maar dus niet in mijn applicatie...

Verwijderd

Topicstarter
In de Director.ini staat het volgende:

[Settings]
;SingleInstance=1
;This property only functions in Windows Director and Projectors.
; 1: If the application is already running, attempts to launch a second
; copy will bring the existing copy to the front of your desktop, without
; launching a new copy.
; 0: Default behavior. Multiple copies of the application can run concurrently.

Dit wil dus zeggen dat er geen 2 van hetzelfde applicatie geopent kan worden. Dat is dus precies wat ik moet hebben voor mijn screensaver
Maar ehh.. waar pas ik dit precies toe? Volgens mij is de default optie altijd 0 en niet 1, en ik heb verder niets verandert.

• armor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 07:11

armor

Too much to Do, Too......

Op donderdag 21 maart 2002 16:42 schreef TropicalAngel het volgende:
In de Director.ini staat het volgende:

[Settings]
;SingleInstance=1
;This property only functions in Windows Director and Projectors.
; 1: If the application is already running, attempts to launch a second
; copy will bring the existing copy to the front of your desktop, without
; launching a new copy.
; 0: Default behavior. Multiple copies of the application can run concurrently.

Dit wil dus zeggen dat er geen 2 van hetzelfde applicatie geopent kan worden. Dat is dus precies wat ik moet hebben voor mijn screensaver
Maar ehh.. waar pas ik dit precies toe? Volgens mij is de default optie altijd 0 en niet 1, en ik heb verder niets verandert.
nou zijn we ergens :)

je moet die .ini file renamen naar jeprojectornaam.ini
en knal die ook maar eens in je c:/windows map ...

normaal gesproken brand je die .ini file mee in de root van je cd ... misschien dat dit gaat werken ...

all work and no play makes Jack a dull boy.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus een bestand aangemaakt "test.ini" (ik heb even het origele gecompile'de (*.exe) bestand even hernoemt naar: test.exe) in het ini bestand staat:

-----
[Settings]
SingleInstance=1
-----

Nu is het probleem half opgelost, wanneer de applicatie voor een 2de x "handmatig" wordt opgestart, springt die automatisch naar dezelfde actieve applicatie (dit werkt dus, weer wat bijgeleerd!). Nu kan het dus aan de extensie liggen die ik hernoem naar *.scr dat het dan weer niet werkt. Of het gaat gewoon niet via director. Want zodra de screensaver automatisch geactiveert wordt, blijft de applicatie oneindig x openen totdat die weer crasht. :(

• armor

armor

Op vrijdag 22 maart 2002 14:08 schreef TropicalAngel het volgende:
Ik heb nu dus een bestand aangemaakt "test.ini" (ik heb even het origele gecompile'de (*.exe) bestand even hernoemt naar: test.exe) in het ini bestand staat:

-----
[Settings]
SingleInstance=1
-----

Nu is het probleem half opgelost, wanneer de applicatie voor een 2de x "handmatig" wordt opgestart, springt die automatisch naar dezelfde actieve applicatie (dit werkt dus, weer wat bijgeleerd!). Nu kan het dus aan de extensie liggen die ik hernoem naar *.scr dat het dan weer niet werkt. Of het gaat gewoon niet via director. Want zodra de screensaver automatisch geactiveert wordt, blijft de applicatie oneindig x openen totdat die weer crasht. :(
Ik heb ff gezocht naar progjes die screensavers van director
projectors maakt .... probeer het daar eens mee.

http://www.wanpatan.com/bitbull/

http://www.screentime.com/CineMac/Director__Win_/director__win_.html

de laatste link is van de makers van screentime for flash ..
dat is het progje wat ik altijd gebruik om flash screensavers te maken.. is trouwens een bedrijf met een HELE goede support ....

update ...

1e link kost $60
2e link kost $299

als de 1e link net zo goed werkt ... is trouwens wel een behoorlijk verschil !!!

Verwijderd

Topicstarter
Yep demoversie gedownt van pitbull en werkt wel (voor een aantal dagen, ff crackje zoeken :P

maar anyway...
probleem met het locken van de escape knop is vreselijk eenvoudig. Wanneer je projector test.exe heet. Even een ini bestand in dezelfde root gooien met dezelfde bestandsnaam. Dus test.ini

Daarin zet je het volgende:

----
[Settings]
SingleInstance=1 --dit zorgt evoor dat dit maar 1x start

EscapeOk=0 --hiermee wordt de esc knop gedisabled :P
----
Nu kan er op de esc knop gedrukt worden en de executable stopt niet :) Nu de "windows" key nog ff blocken :)
Nu kun je deze applicatie dus alleen eindigen via "CTRL ALT DEL" en deze taak beeindigen. Of zelf een quit knopje erin zetten.

• armor

armor

Op donderdag 28 maart 2002 17:45 schreef TropicalAngel het volgende:
Yep demoversie gedownt van pitbull en werkt wel (voor een aantal dagen, ff crackje zoeken :P

maar anyway...
probleem met het locken van de escape knop is vreselijk eenvoudig. Wanneer je projector test.exe heet. Even een ini bestand in dezelfde root gooien met dezelfde bestandsnaam. Dus test.ini

Daarin zet je het volgende:

----
[Settings]
SingleInstance=1 --dit zorgt evoor dat dit maar 1x start

EscapeOk=0 --hiermee wordt de esc knop gedisabled :P
----
Nu kan er op de esc knop gedrukt worden en de executable stopt niet :) Nu de "windows" key nog ff blocken :)
Nu kun je deze applicatie dus alleen eindigen via "CTRL ALT DEL" en deze taak beeindigen. Of zelf een quit knopje erin zetten.
Mooi zo !!!! zijn we er uiteindelijk toch nog uitgekomen .... >:)

Pagina: 1