Welke geluidskaart kan ik het beste kopen voor mijn mp3-computer? Computer wordt gebruikt om op feesten te draaien. Windowssysteem met twee geluidskaarten aangesloten op mengpaneel. Alleen nu heeft één geluidskaart het begeven. Welke geluidskaart kan ik het beste kopen? Niet al te professioneel en één stereo-uitgang is voldoende. Geluidskwaliteit is belangrijk.
Gewoon een full-duplex kaartje als een SBLive lijkt me al voldoende eigenlijk..
Verwijderd
Denk ik idd ook. Je zou hooguit een wat duurder kaartje kunnen overwegen waar 2 stereo uit op zit, dan kun je namelijk 1 stereo uitgang gebruiken voor het master signaal en de ander voor je hoofdtelefoon.Op dinsdag 19 maart 2002 14:00 schreef dominicbout het volgende:
Gewoon een full-duplex kaartje als een SBLive lijkt me al voldoende eigenlijk..
edit:
nevermind, dat doe je natuurlijk op je mixer
nevermind, dat doe je natuurlijk op je mixer
De SBLive heeft dat al.. En is maar €50,-Op dinsdag 19 maart 2002 14:16 schreef Six4Eight het volgende:
[..]
Denk ik idd ook. Je zou hooguit een wat duurder kaartje kunnen overwegen waar 2 stereo uit op zit, dan kun je namelijk 1 stereo uitgang gebruiken voor het master signaal en de ander voor je hoofdtelefoon.
Want nu zit je denk ik gebonden aan 1 stereo kaart, en de ander dubbel mono.
Verwijderd
Ik zou er gewoon een SB Audigy opgooien, dan heb je wel goed geluid denk ik hoor (heb er nog nooit klachten over gehoord van een maat van me en die heeft hem ook en die is ook DJ)
Helaas isie alleen frickin' duur (Heb zelf de platinum Ex)Op dinsdag 19 maart 2002 14:17 schreef Blokkie het volgende:
Ik zou er gewoon een SB Audigy opgooien, dan heb je wel goed geluid denk ik hoor (heb er nog nooit klachten over gehoord van een maat van me en die heeft hem ook en die is ook DJ)
Audigy is overdreven voor afspelen van MP3's. Elk full duplex kaartje voldoet. Om zeker van een beetje kwaliteit te zijn kan je de Life overwegen.
Verwijderd
Dat zijn geen 2 line out, maar 1 line en 1 speaker out. Toch nog een wezelijk verschil. Maar het is feitelijk niet nodig bedacht ik me, want het prelistenen doe je natuurlijk op je mixer.Op dinsdag 19 maart 2002 14:16 schreef dominicbout het volgende:
[..]
De SBLive heeft dat al.. En is maar €50,-
Nee, voor 5.1 speakers moet je natuurlijk een 5.1 kaartje hebben (d-oh!)
terratec ews64,88, of die nieuwe (concurrent van audigy)
ews64 is wel isa, meerdere uitgangen dus kan je met 1 geluidskaart werken
Anders gewoon de goedkoopste terratec/creative (terratec heeft minder ruis dan creative)
Anders gewoon de goedkoopste terratec/creative (terratec heeft minder ruis dan creative)
if broken it is, fix it you should
Ruis heeft toch te maken met de kabeltjes, en niet met de geluidskaart??Op dinsdag 19 maart 2002 14:22 schreef elgringo het volgende:
terratec ews64,88, of die nieuwe (concurrent van audigy)
Daar ben ik het niet met je eens, heb zelf een Live Value gehad en die heeft gewoon 2 lijnuitgangen, speaker A en speaker B. Eentje had ik headphones op en de ander ging naar m'n stereo.Op dinsdag 19 maart 2002 14:19 schreef Six4Eight het volgende:
[..]
Dat zijn geen 2 line out, maar 1 line en 1 speaker out. Toch nog een wezelijk verschil. Maar het is feitelijk niet nodig bedacht ik me, want het prelistenen doe je natuurlijk op je mixer.
Verwijderd
Dat ook wel, maar het is ook voor een groot gedeelte afhankelijk van de geluidskaart.Op dinsdag 19 maart 2002 14:23 schreef sdomburg het volgende:
[..]
Ruis heeft toch te maken met de kabeltjes, en niet met de geluidskaart??
Neem maar is op met een Terratec kaart of een Creative kaart. Je zult altijd minder ruis ontdekken bij die eerste, ook als je dezelfde set kabels gebruikt.
Verwijderd
1 van de 2 is een speaker out, die stuurt een sterker (of zwakker, dat weet ik even niet) signaal uit. Als je ze omwisseld zul je merken dat de volume niveau's anders zijn.Op dinsdag 19 maart 2002 14:26 schreef dominicbout het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet met je eens, heb zelf een Live Value gehad en die heeft gewoon 2 lijnuitgangen, speaker A en speaker B. Eentje had ik headphones op en de ander ging naar m'n stereo.
beide, maar ik 'meet' rechstreeks bij de uitgangOp dinsdag 19 maart 2002 14:23 schreef sdomburg het volgende:
[..]
Ruis heeft toch te maken met de kabeltjes, en niet met de geluidskaart??
Een soundblaster 16 ISA 
En nu serieus
Ik zou een LIVE 5.1 pakken. Zijn wel goede kaartjes
Als je nu heel weinig geld hebt kun je ook een PCI 128 pakken. Komt (vind ik) ook best mooi geluid uit, met goede boxen dan 
Edit
Welke had je erin zitten ?
En nu serieus
Ik zou een LIVE 5.1 pakken. Zijn wel goede kaartjes
Edit
Ok, bedankt voor deze duidelijke info. Weer wat geleerdOp dinsdag 19 maart 2002 14:29 schreef Six4Eight het volgende:
[..]
Dat ook wel, maar het is ook voor een groot gedeelte afhankelijk van de geluidskaart.
Neem maar is op met een Terratec kaart of een Creative kaart. Je zult altijd minder ruis ontdekken bij die eerste, ook als je dezelfde set kabels gebruikt.
Voor dit werk heb je een simpele geluidskaart nodig met een uitganag die weinig ruist. EAX, A3D etc is niet gewenst, laat staan de digi in/uit.Op dinsdag 19 maart 2002 14:32 schreef Go0s het volgende:
Een soundblaster 16 ISA
En nu serieus
Ik zou een LIVE 5.1 pakken. Zijn wel goede kaartjesAls je nu heel weinig geld hebt kun je ook een PCI 128 pakken. Komt (vind ik) ook best mooi geluid uit, met goede boxen dan
Edit
De SB 16 komt hiervoor in aanmerking ja.
Ik mijne tweede pc zitten een sb 32 met 8mb ram en een sb 16 vibra werkt prima samen en om te dj'en
als je eventueel net een ietjes beter kaart wilt, kun je voor een audiotrak maya 22 gaan.. (2 in 2 uit.. dus stereo in en stereo uit.)
maar dan op vrij hoge kwaliteit..
het belangrijkste van deze kaart is dat ie stabiel is.. ik heb em maandje gelee ofzo nog beluisterd en ervaringen op gedaan
maar dan op vrij hoge kwaliteit..
het belangrijkste van deze kaart is dat ie stabiel is.. ik heb em maandje gelee ofzo nog beluisterd en ervaringen op gedaan
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Pagina: 1