[Debian]HPT366 raid controller -> debian install

Pagina: 1
Acties:

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 07:44
Is het mogelijk om op mijn hd die hangt aan een hotrod raid controller debian te installeren? Zijn er misschien ergens diskettes te downloaden waarmee ik de driver modules kan laden tijdens de install ofzo zodat mijn hardeschijf wel wordt herkend?

Ik heb al op verschillende sites gezocht maar niet echt een oplossing gevonden, allemaal als oplossing dat ik mijn hd niet aan die raid controller moet laten hangen.. maar daar heb ik niet veen zin in eigenlijk :).

Iemand tips? Of zijn er toevallig bootdisks waarmee ik een woody install kan doen, ik dacht dat ik laatst zoiets las op het i-net? :?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Even voor de duidelijkheid: wil je Debbie installeren op een array of op een enkele disk die toevallig aan een raid-controller hangt?

In het laatste geval, heb je geprobeerd te booten met iets als
code:
1
linux ide2=0x9400, 0x9002 ide3=0x8800, 0x8402

? Dat werkte op mijn Promise kaart in ieder geval wel. Dit moet je aanpassen aan de inhoud van /proc/pci; in ht bovenstaande voorbeeld waren de adressen in /proc/pci voor je controller 0x9400, 0x9000, 0x8800, 0x8400 en nog een vijfde, die je kunt verwaarlozen. Je telt dus bij het tweede en vierde adres 2 op. Mocht je nog geen linux draaiende hebben op die bak, dan kun je deze info ook halen uit Windows (control panel, system, eigenschappen vd controller)

Ik weet niet of dit ook bij jouw controller werkt maar je kunt het proberen. Succes.

Zoef

• Patrickvs
hmm waarschijnlijk op de laatste manier.. ik heb net ff gezocht op die raid array(was/is me nog niet geheel duidelijk wat dat is :) ).. maar dat is waarschijnlijk niet wat ik bedoel. Ik wil het gewoon installeren op een gedeelte van mijn hd waarop ik gewoon 2 partities heb aangemaakt voor debian.

Die waarden die jij daar genoemd hebt.. waar kan ik die terugvinden voor mijn controller? Ik zit nu nog gewoon in windows,kan 'k gewoon bij de setup kijken en dan invoer/uitvoerbereik waarden(bronnen)?

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Uhm, ik heb hier geen machine tot mijn beschikking waarop ik dat kan proberen. Je bent op zoek naar een groepje van (waarschijnlijk) vijf hex-getallen (beginnend met 0x).

Een leuk alternatief is even Toms root & boot disk (zoek op tomsrtbt op google) te downloaden en daarvan te booten. Dit is een redelijk compleet linux-systeem op een flop, en als je daar iets als
code:
1
cat /proc/pci |more

doet kun je daar ook een lijstje adressen uithalen.

Zoef

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

[edit]Sorry, ik had 'edit' willen klikken[tide]

Zie bv. http://www.google.com/search?q=linux+ide2&sourceid=mozilla-search voor meer uitleg

Zoef

• Patrickvs
hehe thnx ik zal es gaan zoeken naar die bootdisk...

en dan kijken of de installatie lukt.. daarna kan ik toch eventueel upgraden naar kernel 2.4.* dan is het probleem toch opgelost?
Pagina: 1