Toon posts:

Foutmelding met asp-forum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je wat wil toevoegen op het forum krijg ik deze foutmelding:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.

/elearning/forum/register.asp, line 117

Waar kan dit aan liggen. Ik heb al gekeken naar de rechten die de map heeft. Daar ligt het niet aan volgens mij. (Ze hebben alle rechten gehad dus....) WIE O WIE KAN MIJ HELPEN :? Grtz MIJ :P

Verwijderd

nog niet op het heldere idee gekomen om te kijken wat er in line 117 van register.asp staat?

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 18:53

Wally-S

-Snowboarding is art-

Heb ik ook last van gehad.
Als je win2K of XP met NTFS hebt moet je de folder met de database wel sharen, anders doet ie het niet.

Snow is only frozen water

Verwijderd

Topicstarter
Die regel allemaal wel leuk en aardig maar hij werkt wel op de personal webserver en niet online. Raar maar waar ( hee cool) dus volgens mij ligt het niet aan die regel....

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 18:53

Wally-S

-Snowboarding is art-

O ja, het nummer van de foutmelding in google gooien wil vaak ook wel iets opleveren:

http://www.google.nl/search?q=80004005&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&hl=nl&btnG=Google+zoeken&lr=

Snow is only frozen water

Verwijderd

Topicstarter
ja maarruh dan krijg je zoveel lappen tekst waar je gewoon geen f*uck aan heb. En misschien weet iemand hier het antwoord wel erop. :9

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 14:02 schreef ivo_wijnen het volgende:
Die regel allemaal wel leuk en aardig maar hij werkt wel op de personal webserver en niet online. Raar maar waar ( hee cool) dus volgens mij ligt het niet aan die regel....
Draai je wel de zelfde ado versie op die 2 pc's?

Verwijderd

Topicstarter
ado? :? zal wel. HEt draaide eerst intern en we willen het nu on the web bekijken. Geuploaded en voor de rest geen reactie. die foutmelding komnt zodra we iets willen invoeren. :P

Verwijderd

Er mankeert dus wat aan de rechten op de server.

Verwijderd

idd is de database wel writable?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op dinsdag 19 maart 2002 14:10 schreef ivo_wijnen het volgende:
ja maarruh dan krijg je zoveel lappen tekst waar je gewoon geen f*uck aan heb. En misschien weet iemand hier het antwoord wel erop. :9
*beep wrong*
foute instelling
laat ik het niet nog een keer zien
dit slaat nergens op
lees de quickguide maar "wij zijn geen quick fix"
dus iets meer moeite doen mag best
</ot>

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 14:20 schreef daxx909 het volgende:
Er mankeert dus wat aan de rechten op de server.
Dat zou natuurlijk kunnen. Maar ik vind dat erg raar want ik heb de map alle rechten gegeven. Write, read and execute... Raar tog of nie?

Verwijderd

VOor het bekijken wat een foutmelding inhoudt is technet ook altijd wel handig.

Verwijderd

Heb ik ook last van gehad.
Als je win2K of XP met NTFS hebt moet je de folder met de database wel sharen, anders doet ie het niet.
Nee hoor, maar de IUSR_servernaam user moet wel schrijf rechten op de database hebben en HEEL belangrijk het path vanaf de root van de server (meestal x:\inetpub\wwwroot\) moet via rechten toegankelijk zijn. Als de user dus rechten heeft op wwwroot maar niet op inetpub werkt het ook niet.
Pagina: 1