Toon posts:

Probleem met AT Mainboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AT mainboard gehad, het is een FIC VA-502. Ik heb er een 200 mhz processor op zitten (die goed is, dat weet ik zeker), en geheugen (128 mb DIMM), en ook geprobeerd met 32 mb SIMM.

Het mainboard piept door de speaker als ik de schakelaar omzet, ik krijg geen beeld. Waar moet ik dit dan over het algemeen zoeken? ik heb al handleidingen gedownload, maar word er niet veel wijzer uit.... iemand een id hoe ik verder kan??

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Heb je die simms wel per 2 geprobeerd? (2x 16 ofzo?)

Bios gereset?

Staat die cpu wel goed ingesteld (met jumpers ofzo?)

Gewoon maar even wat standaard vraagjes ;)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:03
Alle kaart los gooien, alleen de vga kaart + mem erin latn zitten. Kijken of hij dan wat doet? zo neit probeer als eerste een andere vga kaart en daarna ander geheugen als hij wel opstatrt 1 voor 1 de verder kaarten weer terug zetten en kijke welke probelemen geeft.

Verwijderd

Topicstarter
jah, ik heb de SIMMS in een paartje gebruikt. Hoe reset je de bios?? met een jumper, dat moet dan in de manual staan? ... en de jumpers voor de processor moeten goed staan, want hij heeft bij iemand anders gewoon gewerkt. Ik heb er enkel een vga kaart inzitten;

stomme vraag: IDE en FDD hoeven niet aangesloten te zijn toch? evenals de compoorten, of wel???

Verwijderd

Compoorten iig niet, maar FDD en IDE voglens mij ook niet

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op dinsdag 19 maart 2002 13:56 schreef HAL-9000 het volgende:
jah, ik heb de SIMMS in een paartje gebruikt. Hoe reset je de bios?? met een jumper, dat moet dan in de manual staan? ... en de jumpers voor de processor moeten goed staan, want hij heeft bij iemand anders gewoon gewerkt. Ik heb er enkel een vga kaart inzitten;

stomme vraag: IDE en FDD hoeven niet aangesloten te zijn toch? evenals de compoorten, of wel???
Bios reseten... als je een batterij ziet, trek die er eens uit. Wacht 10 seconden en plaats hem terug :) (wel de stekker uit het stopcontact halen van te voren, anders heeft het nog weinig zin)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1