Toon posts:

Baybus, wat voor led`s ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben net begonnen met een project voor het maken van een baybus. Ik zag bij conrad alleen blauwe led`s met een lichtsterkte van 100mcd. Is dit wel genoeg en wat gebruiken andere tweakers voor led`s ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben trouwens van plan om een simpele baybus te maken 7/0/12 volt single led. Weet iemand trouwens wat voor weerstand er gebruikt moet worden tussen de fan en de led ? Zie http://www.fanbus.com/thelab/Schematics/dv_712_single_led.jpg voor meer informatie en schema

Verwijderd

Volgens zijn die ledjes wel sterk genoeg

Verwijderd

Lijkt me een 480 Ohms weerstandje, komt max 12V over LED, dan brandt ie in ieder geval niet door..

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Op dinsdag 19 maart 2002 14:49 schreef Hieronymus het volgende:
Lijkt me een 480 Ohms weerstandje, komt max 12V over LED, dan brandt ie in ieder geval niet door..
voor blauwe kun je beter een iets lagere weerstand nemen, omdat ze meer stroom nodig hebben dan de rode.
Ik zou gewoon een aantal weerstanden van verschillende sterktes kopen (die dingen kosten vrijwel nix) En dan kijken wat je het mooiste vind.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Vraag aan je electro boer welke weerstandjes nodig hebt.
heb ik ook gedaan.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:59
Op dinsdag 19 maart 2002 15:54 schreef bart_vd het volgende:
Vraag aan je electro boer welke weerstandjes nodig hebt.
heb ik ook gedaan.
Dit kan je toch ook zelf berekenen??

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Bi-color leds zijn ook mooi!

iStockphoto

• mboy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Een standaard LEDje gaf iets van 14 a 15 mcd. Dus 100 is zeker genoeg, misschien wel iets te sterk. Maar dat is kwestie van smaak. dus koop gewoon een stel ledjes met verschillende waarden, zoals Devil zei, dan zie je vanzelf wel.

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 15:59 schreef Mboy het volgende:
Een standaard LEDje gaf iets van 14 a 15 mcd. Dus 100 is zeker genoeg, misschien wel iets te sterk. Maar dat is kwestie van smaak. dus koop gewoon een stel ledjes met verschillende waarden, zoals Devil zei, dan zie je vanzelf wel.
hij bedoelde denk ik wel weerstanden en geen leds :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb dezelfde blauwe ledjes in mijn fanbus zitten en geloof me: ze geven genoeg licht! :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1