Hoi, ik heb ooit een keer met ASP gewerkt. En ik installeerde vandaag even een oud projectje, maar ik krijg een foutmelding dat hij niet kan wegschrijven in de database. Nu heb ik even alles nagekeken, en naar mijn mening klopt het allemaal nog wel redelijk.
Via de global.asa wordt msado15.dll aangesproken. (zelfde effect als adovbs.inc overal includen)
en verder maak ik op deze manier een database verbinding tot stand.
en dan is dit de file waar ik de foutmelding krijg:
bij rsupdate geeft ie dan een foutmelding.
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma] Kan de gegevens niet bijwerken. De database of het object is alleen-lezen.
ik heb de database al opnieuw gebouwd, maar dat maakt niets uit, dan krijg ik nog dezelfde melding.
Het is windows 2000 met iis.
Iemand een ideetje waar dit aan kan liggen? voor zover ik weet hoort het gewoon te werken, maarja dat doettie dus niet
Via de global.asa wordt msado15.dll aangesproken. (zelfde effect als adovbs.inc overal includen)
en verder maak ik op deze manier een database verbinding tot stand.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <%
Dim Cn, RS
set Cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
Cn.ConnectionString = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("poll.mdb")
Cn.Open
%> |
en dan is dit de file waar ik de foutmelding krijg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <%@ Language=VBScript %>
<% Option Explicit %>
<!-- #Include file="DatabasePollConnect.asp" -->
<%
Dim intPoll, strSQL
intPoll = request.form("poll")
strSQL = "SELECT " & intPoll & " FROM PollResults"
Rs.open strSQL, cn, adOpenStatic, adlockoptimistic
Rs.MoveFirst
Rs(intPoll) = Rs(intPoll) + 1
Rs.Update
etc etc. |
bij rsupdate geeft ie dan een foutmelding.
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma] Kan de gegevens niet bijwerken. De database of het object is alleen-lezen.
ik heb de database al opnieuw gebouwd, maar dat maakt niets uit, dan krijg ik nog dezelfde melding.
Het is windows 2000 met iis.
Iemand een ideetje waar dit aan kan liggen? voor zover ik weet hoort het gewoon te werken, maarja dat doettie dus niet
Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch