Ik plaats het maar even in p&w, omdat de meeste PHP-ers, ASP-ers en JSP-ers wel ervaring hebben met useragents.
Als de mods een betere plaats weten, be my guest.
Een meisje wordt de laatste tijd regelmatig lastiggevallen. ER worden onder andere op websites bestellingen gedaan op haar naam.
Nu weten hebben we van een site (vliegvakantie van €650,-) de gegevens van de besteller. We weten dat 'ie via een proxy van AOL verbindt, dus daar hebben we niet zo veel aan.
Aan zijn useragent is 'ie echter beter te herkennen.
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; CS 2000; Windows 98; DigExt)
Aan deze useragent kunnen we zien dat de gebruiker win98 gebruikt, (niet second edition, want die levert MSIE 5.5 mee). ER zijn echter twee onderdelen die ik niet herken:
CS 2000 - compuserve 2000?
DigExt - Digging extension?
Wie kan me verder helpen?
Als de mods een betere plaats weten, be my guest.
Een meisje wordt de laatste tijd regelmatig lastiggevallen. ER worden onder andere op websites bestellingen gedaan op haar naam.
Nu weten hebben we van een site (vliegvakantie van €650,-) de gegevens van de besteller. We weten dat 'ie via een proxy van AOL verbindt, dus daar hebben we niet zo veel aan.
Aan zijn useragent is 'ie echter beter te herkennen.
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; CS 2000; Windows 98; DigExt)
Aan deze useragent kunnen we zien dat de gebruiker win98 gebruikt, (niet second edition, want die levert MSIE 5.5 mee). ER zijn echter twee onderdelen die ik niet herken:
CS 2000 - compuserve 2000?
DigExt - Digging extension?
Wie kan me verder helpen?
Localhost, sweet localhost