@Home ligt eruit, help!

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
@Home ligt er bij mij thuis uit, kheb de hele ochtend met die lui aan de telefoon gehangen maar het mocht niet baten.. nu komt er donderdag ochtend iemand langs... :? en nee, zo veel geduld heb ik niet..

• het modem is reeds ge-reset, 1x door mij en ook 1x door @Home..
• firewall staat uit
• windows 2000
• de error die ik krijg na ipconfig /renew is 'kan DHCP-server niet vinden'

wie heeft er nog meer opties? hoe kan ik internet weer terugkrijgen?

• DarkMatters
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12
Kun je ook eerst vrijgeven?

Ik heb zelf wel eens zulke problemen gehad en wat toen werkte was eerst vrijgeven dan vernieuwen (maar dan met winipcfg onder Win98) ..

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Kettrick

Rantmeister!

Even voor de duidelijkheid ?, je Com21 doet het dus wel gewoon ?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Hoe branden de ledjes op je com21?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

welkom bij @home :)

dit heb ik zovaak gehad :)

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:27
username en werkgroep goed?

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
lampjes:

1: groen
2: oranje knippert
3: niks
4: niks
5: groen

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Als het goed is heb je bij je kabelmodem een kaartje gekregen waar de betekenis van de lampjes opstaat.

maar oranje lampjes zijn meestal niet goed.

kan je zelf iig. niets aan doen :'(

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welk IP heb je nu :?

Ik heb meestal last van Windows XP, die geeft me gewoon een standaar WIndows IP (169.254.xxx.xxx) en ik kom er meestal vanaf als ik het modem reset en mijn computer opnieuw opstart :{

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
http://help.home.nl
zoeken op "com21 modem"
klik op "Informatie over het Com21 kabelmodem "
en je kunt lezen dat...
Wanneer het lampje oranje aan en uit knippert, is het modem op zoek naar een downstreamsignaal. De duur van deze status kan varieren maar is meestal ongeveer 5 minuten.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 18:18
Op dinsdag 19 maart 2002 14:21 schreef Sequence het volgende:
lampjes:

1: groen
2: oranje knippert
3: niks
4: niks
5: groen
Dat had ik het afgelopen weekend ook. Was een storing bij @Home, niet bij mij...

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Als het oranje knippert is er gewoon een storing bij @home... Heeft nix met je computer te maken

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 15:16 schreef Moartn het volgende:
Als het oranje knippert is er gewoon een storing bij @home... Heeft nix met je computer te maken
hele ochtend aan de lijn gehad.. ze zeiden daar geen storing te hebben... maar goed, na een paar uur modem uit doet ie het nu weer en kan ik weer fijn internetten :)

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:29
Op dinsdag 19 maart 2002 16:07 schreef Sequence het volgende:

[..]

hele ochtend aan de lijn gehad.. ze zeiden daar geen storing te hebben... maar goed, na een paar uur modem uit doet ie het nu weer en kan ik weer fijn internetten :)
Vergeet die gast van @home niet af te bellen, anders staat hij de donderdag voor niks bij je op de stoep ;)

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
kerel had ik al afgebeld.. maar net alweer geen internet.. weer gebeld en nou gooit die kerel het op een kabelbreuk in mijn utp-kabel.. hoe waarschijnlijk is dat? aangezien die kabel sinds de aanleg nog geen milimeter is verplaatst.. :?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Als er op het modem een rood lampje knippert, kun je er NIETS aan doen. Storing bij @home.

Zijn ze allemaal groen, ligt het probleem OF bij jou, of de DHCP server ligt eruit. Als de DHcp server eruit ligt, kun je zelf handmatig de gegevens invullen. Het is dus wel handig om, als de verbinding eens werkt, ze even op te schrijven. Op die manier kun je ook internetten als de DHCP plat ligt.

Overgins, bij een reset van het modem, je moet hem echt langer dan 10sec. van de stroom afhouden. Ik deed de reset altijd heel snel, maar dan komt ie alsnog niet online. Dus echt ff 5 min zonder stroom, en dan pas weer starten :)

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op dinsdag 19 maart 2002 17:23 schreef Sequence het volgende:
kerel had ik al afgebeld.. maar net alweer geen internet.. weer gebeld en nou gooit die kerel het op een kabelbreuk in mijn utp-kabel.. hoe waarschijnlijk is dat? aangezien die kabel sinds de aanleg nog geen milimeter is verplaatst.. :?
Als het RF-lampje (2e van links) weer oranje brandt, kan het niet aan je UTP-kabel liggen...

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Oranje uit kan ookm betekenen dat je modem gewoon kapot is.
Je zou eens kunnen prob om 15min de stroom eraf te halen en dan weer aan te zetten. Wil wel eens helpen. Heb ik zelf ook al eens gehad.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Een modem die maar wat oranje staat te knipperen zuigt hard. Ik heb dat eens 6 dagen non-stop gehad, en toch geen vergoeding. :r

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Op dinsdag 19 maart 2002 19:39 schreef HlpDsK het volgende:
Een modem die maar wat oranje staat te knipperen zuigt hard. Ik heb dat eens 6 dagen non-stop gehad, en toch geen vergoeding. :r
Ik heb er in het begin van mijn beta-fase 2 weken uitgelegen, belde @home op waarom ik geen rapportage stuurde |:(

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:29
dit is gewoon een storing bij @Home, kan bijna niet anders. Je modem is *waarschijnlijk* dus niet kapot. Toen ik namelijk 3 dagen @home had, ging mijn modem kapot: alleen de twee linkse lampjes waren groen, de rest stond uit. gewoon een kwestie van w8en.

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

lampje 1,2 en 5 horen standaard groen te zijn.

knippert lampje 4 lichtelijk (groen) dan is er bij de lokale verdeel kast van @home een probleem. (meestal is dit binnen een paar uur opgeklost.)

knippert lampje 2 groen/oranje dan is er geen verbinding.(dit kan soms wel twee dagen duren.)

is lampje 1 (en dus de rest ook) niet aan, dan staat er geen stroom op je modem.

khoop dat je hier genoeg aan hebt om in het vervolg, dit soort probs zelf op te lossen (NOFI)

http://www.NUiPhone.nl/

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Op dinsdag 19 maart 2002 19:39 schreef HlpDsK het volgende:
hmm check je overeenkomst er eens op na, ik meende te hebben gelezen, in een iets andere overeenkomst dat je na 5 dagen recht had op vergoeding..
ik heb zelf geen @home maar webconnect, dat kan misschien het verschil zijn.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://athome.custhelp.com/rnt/rnw/img/operationeel.gif

LED's van links naar rechts:
1 - power
2 - RF
3 - downstream
4 - upstream
5 - link

staat het modem onder spanning, dan moeten 1 en 2 constant groen branden. 5 in princiepe alleen als de PC ook aanstaat. 3 en 4 knipperen groen.

is ook terug te vinden op http://help.home.nl :P

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 19:27 schreef Diaboluzzz het volgende:

[..]

hmm check je overeenkomst er eens op na, ik meende te hebben gelezen, in een iets andere overeenkomst dat je na 5 dagen recht had op vergoeding..
ik heb zelf geen @home maar webconnect, dat kan misschien het verschil zijn.
Ja duh .. daar heb ik het dus over. Volgens de overeenkomst heb ik na 3 dagen recht op vergoeding, maar wat ik ook bel of schrijf .. ik krijg geen cent.

Welkom bij @home.

• Ronnie_T
  • Laatst online: 07-08 12:59

Ronnie_T

Shangri-La

Op woensdag 20 maart 2002 20:47 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ja duh .. daar heb ik het dus over. Volgens de overeenkomst heb ik na 3 dagen recht op vergoeding, maar wat ik ook bel of schrijf .. ik krijg geen cent.

Welkom bij @home.
8.5 Indien een Aansluiting ten minste 3 opeenvolgende dagen niet heeft gefunctioneerd ten gevolge van opzet of grove nalatigheid door Essent Kabelcom, heeft de Abonnee recht op teruggave van een gedeelte van de vergoeding voor aanvullende diensten die de Abonnee onder gebruikmaking van de Service afneemt van Essent Kabelcom. De teruggave bedraagt een aan de duur van de verstoring van de levering evenredig gedeelte van deze maandelijks verschuldigde vergoeding over de periode waarin de storing heeft plaatsgevonden.

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op woensdag 20 maart 2002 22:39 schreef Ronnie_T het volgende:

[..]

8.5 Indien een Aansluiting ten minste 3 opeenvolgende dagen niet heeft gefunctioneerd ten gevolge van opzet of grove nalatigheid door Essent Kabelcom, heeft de Abonnee recht op teruggave van een gedeelte van de vergoeding voor aanvullende diensten die de Abonnee onder gebruikmaking van de Service afneemt van Essent Kabelcom. De teruggave bedraagt een aan de duur van de verstoring van de levering evenredig gedeelte van deze maandelijks verschuldigde vergoeding over de periode waarin de storing heeft plaatsgevonden.
En? @Home ontkent gewoon dat je storing hebt gehad...

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
vanmiddag kwam die helpdeskgast er zelf mee dat ik wel een deel kon terugkrijgen :?

maarjah alsof dat boeit.. 3 halve dagen geen internet = 1/20e deel van de maand a 49 euro.. ofwel ongeveer EUR 2,50 op rekening terug.. wauw.. toch liever internet!

• Ronnie_T
  • Laatst online: 07-08 12:59

Ronnie_T

Shangri-La

Op woensdag 20 maart 2002 22:40 schreef Moartn het volgende:

[..]

En? @Home ontkent gewoon dat je storing hebt gehad...
Ten eerste moet je op de dag zelf bellen wanneer je geen verbinding hebt om te informeren wat er aan de hand kan zijn.
In de meeste gevallen is de storing namelijk een individueel probleem, zoals modem dat niet online wil komen of defect is, het CAI signaal dat storing geeft of een probleem met de instellingen in je PC.
Als dit dus het geval is, dan is dit een probleem waar @home helemaal niks aan had kunnen doen, uitzonderingen daar gelaten (hlpdsk), waardoor je geen aanspraakt maakt op de restitutie.
Als @home wel aangeeft dat er storing is bedoelen ze een storing die een groep klanten betreft, voor zo'n storing is @home "in principe" wel verantwoordelijk, ook daar uitzonderingen daar gelaten (voorbeeld: een klant had keihard het ip-adres van de gateway geclaimd waardoor alle klanten offline waren) |:(

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

Je hebt gewoon een signaal probleem,

Controleer voor de zekerheid de coax kabel die aan het modem zit en aan je aop en kijk als de f-connectors goed aan gedraai zijn (steeksleutel 11)

trouwens het vierde lampje wat Diaboluzzz schreef heeft niks met je signaal buiten in de kast te maken.

Mocht het lampje constant oranje branden dan is de software in het modem vast gelopen! en kun je hem net zo goed weg gooien.

Vraag gelijk de waardes op van het modem als hij weer online is, de monteur die bij je is kan dit zo doen.

GreetZ
Constantyn

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

ik reageer eerst ff op hlpdsk

laten we de GoT knokploeg naar essent sturen :+

nu op het vorige bericht:

ik heb van essent te horen gekregen dat toen een tijdje geleden mij vierde lampje GROEN knipperde dat er in hun "com" hok hier in Haren een cisco router was doorgefikt waardoor de andere router over bezet raakte, en dat veroorzaakte dat knipperen van dat vierde lampje.

Pagina: 1