Toon posts:

Refresh rate in games onder XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg me refreshrate in games niet hoger dan 85 HZ.
Je kan echt zien dat ie veel hoger kan maar dat ie ergens door afgeknepen wordt.
Ik heb al de XP refreshrate fix gebruikt en vsync staat overal uit.

Wat kan het dan wel zijn? :?

Verwijderd

Misschien ligt het aan je monitor die , in gegeven resoluties, geen hogere refresh aankan :?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb nog steeds dezelfde monitor en voorheen haalde ik veel meer dan 100 dus er moet iets zijn dat het opeens limiteert.

Verwijderd

Is het mogelijk dat je de FPS van , bijvoorbeeld spellen, bedoeld ??
Zo ja, dan heb ik, how ironic, hetzelfde probleem :+
Ik kan het oplossen d.m.v. de 21.83 detonater te installen ( heb een Gforce3 ti200 van MSI, voorheen GF2pro met hetzelfde probleem trouwens ). Met ALLE andere detonaters kom ik absoluut niet hoger als 75 FPS in D3d games ( gaat mij persoonlijk vooral om UT )
Heel raar want bijvoorbeeld 3dMark2001 scoort een stuk hoger met nieuwere versies. Refreshfix/vsync natuurlijk probeert maar , zoals gezegd, aleen met versie 21.83 haal ik 120+ frames in UT. Zou mooi zijn als iemand me
( ons :) ) kan vertellen waar het aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Yup, de FPS.

Om de een of andere reden krijg ik em niet hoger dan mijn refreshrate die ik gebruik, in mijn geval dus 85 HZ op 1024x768. Voorheen kon het wel, maar opeens lukt het me maar niet om me FPS hoger te krijgen in bijvoorbeeld Unreal Tournament enzo.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

ben je zeker dat je zowel voor direct3D als voor opengl de Vsync hebt afgezet???

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de Coolbits regpatch gebruikt en echt alles uitgezet wat vsync betreft. Ook heb ik anti aliasing uitgezet om een nog hogere FPS te krijgen.

Verwijderd

Maakt het bij jouw dan niets uit welke detonater-versie je gebruikt ? Voor de rest..ik heb dus EXACT hetzelfde probleem. Wilde er nog een topic over openen maar had me eigenlijk 'neergelegd' bij det. 21.83 ( yep, zwaar verslaafd aan UT :) ). Maar nu ik weet dat anderen hetzelfde hebben ben ik toch erg benieuwd of iemand een antwoord heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu de allernieuwste Detonator BETA maar ik vermoed dat het probleem is. Ik ga vanavond maar gewoon eens de officiele Detonator downloaden van de site van Nvidia en die gewoon installeren. Dan weet ik zeker dat alles moet kloppen.

Verwijderd

Hoop voor jou dat het werkt. Ik heb zelf al een stuk of tien versies ( official & beta's ) probeert maar slecht 1tje wil goed werken. Laat je ff horen wat de uitkomst was ?

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft altijd gewerkt maar vanavond als ik thuis ben zet ik er weer even de officiele laatste Detonator over en dan reply ik hier even over hoe of wat.

Verwijderd

Heb je ook je detonators goed weggehaald met : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#detdestroy

Er blijft vaak wat hangen en dat voorkom je hiermee.

Ik snap trouwens niet echt het nut van refreshrates boven de 85 Hz, maar dat zal wel aan mij liggen :)

Verwijderd

ik zit met hetzelfde probleem met de fps in games onder XP.
Speel nog regelmatig quakeworld en daar zit m'n fps normaal op w98se op 72 fps, maar nu kan het niet hoger dan 60 komen.;( Heb refreshfix 0.96 ofzo geprobeerd hielp niet, toen heb ik de radeonator tweaker geinstalleerd, daarmee kon je ook de refreshrate instellen bij iedere resolutie. Maar dat hielp ook niet :(
Speel quake1 in resolutie van 320x200 (ja, ik weet het maar speelt voor qw lekker :9) en daar zou je toch geen probleem moeten hebben om hoger fps te halen (hoger dan 60).

Heeft iemand hier een oplossing voor? Snap dat het voor quake 3, wolfenstein en medal of honor hogere fps dan 85 of 100 wel lekker is, maar zoveel vraagik nie voor quake 1 :P
Pagina: 1