Toon posts:

Van NT1 naar analoog -> Hoe????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n ISDN abo in voor een gewone analoog ingeruild :Y). Nu heb ik de NT1 gisteren van de muur gehaald en de aansluitdoos in de muur opengemaakt om de draadjes gewoon weer op een analoog aansluitinkje te zetten. Nou komt-ie: ik snap er niks van! Er komen tien draadjes uit de muur terwijl ik gewend ben dat bij een telefoonaansluiting een rode en een blauwe uit de muur komen :? :? :?. Kan iemand mij vertellen welke kleurtjes ik nu waar op aan moet sluiten?

Waarom laat ik geen monteur komen? Duurt drie weken.... :(:(:(:(

Verwijderd

Je zit nu in het esrapunt. Daar mag je inhet bovenste gedeelte komen (het onderste gedeelte niet). Je hebt maar twee draadjes nodig, als het goed is kanje die aansluiten aan de bovenkant van het esra punt. Standaard is dit rood en blauw of groen. Staat er iets van a en b op het ding of aansluiting 1 enz..? (a = rood, b = blauw)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 22:25

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Op dinsdag 19 maart 2002 12:33 schreef Bart_traB het volgende:
Je zit nu in het esrapunt. Daar mag je inhet bovenste gedeelte komen (het onderste gedeelte niet). Je hebt maar twee draadjes nodig, als het goed is kanje die aansluiten aan de bovenkant van het esra punt. Standaard is dit rood en blauw of groen. Staat er iets van a en b op het ding of aansluiting 1 enz..? (a = rood, b = blauw)
code:
1
2
3
         Esra = Isra
Infra Structuur - Rand aparatuur
KPN kant        Klant kant

Verwijderd

Topicstarter
Als jullie met zo'n ISRA ding dat geval met al die aansluitinkjes bedoelen dan heb ik die inderdaad in de muur hangen. :P Moet ff checken of er inderdaad lettertjes op staan. Dus met die andere kleurtjes die uit de muur komen doe ik niets? :?

Verwijderd

Nee jij hebt zo te lezen je eerste aansluiting in de woning als eindpunt( flat oid ). Maar als je de draden die eerst in je NT1 zaten nou eens gebruikt ????

Het zijn zeker +- 6 aderparen met daaromheen kleine gele hulsjes ?

Verwijderd

wil niet lullig zijn... maar volgens mij is de nt1 van de kpn en dien je daar met je tengels vanaf te blijven... vandaar volgens mij dat de kpn er ook geen uitgebreide handleiding bijdoet... bij ons liepen ze al te mieren toen we het rj45 stopcontakkie hadden vervangen in de nt1

maar je kan altijd ff kpn bellen voor support (met je mobiel)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 20:05 schreef CheS het volgende:
Nee jij hebt zo te lezen je eerste aansluiting in de woning als eindpunt( flat oid ). Maar als je de draden die eerst in je NT1 zaten nou eens gebruikt ????

Het zijn zeker +- 6 aderparen met daaromheen kleine gele hulsjes ?
JAJAJA! (sorry dat ik schreeuw!) Ik heb inderdaad een flatje :+ en er komt een bundel draadjes binnen met gele hoesjes er om heen. Die dus niet gebruiken? De draadjes die op de NT1 waren aangesloten waren een witte en een grijze (en een voeding denk ik), die in de a en b van de ISRA prutsen?

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 07:57 schreef AlphaTol het volgende:

[..]

JAJAJA! (sorry dat ik schreeuw!) Ik heb inderdaad een flatje :+ en er komt een bundel draadjes binnen met gele hoesjes er om heen. Die dus niet gebruiken? De draadjes die op de NT1 waren aangesloten waren een witte en een grijze (en een voeding denk ik), die in de a en b van de ISRA prutsen?
Ja je moet het aderpaar ( wit grijs ) zoals je aangaf gebruiken, je kan even met een multimeter testen of hier ongeveer 40 Volt opstaat of je foon er op aansluiten.
Hoor je nog geen kiestoon, maar wel piepjes als je de toesten indrukt ( of spreekspanning ff blazen in mic) dan zit ie iig op een poort aangesloten en zou je nummer nog in dienst gezet moeten worden.....

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:41

qless

...vraag maar...

Op woensdag 20 maart 2002 11:59 schreef CheS het volgende:

[..]

Ja je moet het aderpaar ( wit grijs ) zoals je aangaf gebruiken, je kan even met een multimeter testen of hier ongeveer 40 Volt opstaat of je foon er op aansluiten.
Hoor je nog geen kiestoon, maar wel piepjes als je de toesten indrukt ( of spreekspanning ff blazen in mic) dan zit ie iig op een poort aangesloten en zou je nummer nog in dienst gezet moeten worden.....
Op ISDN na NT1 = 40 V
Op ISDN voor NT1 = +/- 100 V
Op PSTN +/- 5 V, bij bel 60 V

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 13:48 schreef qless het volgende:

[..]

Op ISDN na NT1 = 40 V
Op ISDN voor NT1 = +/- 100 V
Op PSTN +/- 5 V, bij bel 60 V
De spanning op een PSTN/POTS lijn die in dienst staat is tussen de 42 en 48 Volt

De spreek spanning op de lijn is 6 Volt.
Pagina: 1