Toon posts:

Bandbreedte per IP af te knijpen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om in Windows XP de bandbreedte van je netwerk per IP af kan knijpen?
Dus dat je bijvoorbeeld intern IP 192.168.0.3 afknijpt en dat ze maar maximaal zeg maar 100 MB kunnen downen?

Is daar een programma voor?

Thanks! ;)

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Ik denk dat dat meer een proxy proggie is zoals jij dat voorstelt! :7

Bedoel je niet eerder dat je bijvoorbeeld 192.168.0.3 slechts op b.v een 100Mbit lijn 10Mbit up/downstream toekent en het overige voor anderen gebruikt wordt :?

Bij bepaalde proxies kan dus aangeven dat ip X bv binnen 24u slechts 100MB kan downloaden.

* capedro is meer een linux-fan en hij weet dat het daar weer wel kan, maar hoe dat zit onder XP zou die echt niet weten :?

Misschien kan je hier wat vinden (8>

My weblog

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Toevallig ben ik er vandaag achter gekomen dat dat met een cisco catalyst5505 kan!

maar dat zul je wel geen nuttige informatie vinden...
onder XP denk ik niet... zul je een proggie moeten downloaden

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 14:37
Op dinsdag 19 maart 2002 20:05 schreef Dirk-Jan het volgende:
Toevallig ben ik er vandaag achter gekomen dat dat met een cisco catalyst5505 kan!

maar dat zul je wel geen nuttige informatie vinden...
onder XP denk ik niet... zul je een proggie moeten downloaden
Euh, een Cisco kan met totalen werken? Dus bijvoorbeeld met maximaal 10 Mbyte per dag ofzo? Ik ken alleen de truc van rate limiting, das hele korte tijden, dus om de bandbreedte te beinvloeden..

Maar als je een sample config hebt, ik ben benieuwd (serieus).