Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus P4T-E met Intel P4-Northwood 1800Mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus P4T-E mainboard met een Intel P4 Northwood Proccessor op 1800Mhz. Deze CPU heb ik "in a box" gekocht, dus geleverd met Intel certified cooling Unit + Fan....zwaar model.

Nu het volgende,...Asusprobe geeft iedere keer de melding dat de CPU te heet wordt....63-graden celsius!!!...

Maar Sisoft Sandra geeft maar 43 graden celsius weer, en Mainbord Monitor geeft 53 graden aan. wat is nu in godsnaam betrouwbaar,....ik draai nu op 2.0 Ghz en bij een stress-test kom ik tegen de 70 graden aan. Wel zit er op de CPU een garantie-zegel (prijsplakkertje van papier)...deze heb ik laten zitten wegens garantieredenen...moet ik deze eraf halen??....lijkt mij wel logischer,....maar vervalt dan de Intel garantie....wie kan mij uit de brand helpen????..

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 02:17
Haal alles wat er echt OP je heatspreader van de p4 zit eraf, gooi eventueel wat koelprut erop (dan moet je wel de kauwgom van de heatsink eraf halen).

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

Ik zou Sisoft wel vertrouwen.
Het is bekend dat Asus de temps (veel te) hoog weergeeft!

Automatiseren kan je leren!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11 10:39
Wat voor winkel doet er nou een stikkertje op de CPU, of iig op de heatspreader |:( Maar iig alles eraf halen en koelzut ertussen doen.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 18:31
Je moet heatspreader Heel-dun-laagje-goede-koelpasta heatsink fan.

Geen stickers ofzo. Heatspreader goed schoonmaken. Kijken of de onderkant van de heatsink mooi vlak is. Als er rotzooi op zit als koelpasta of stickers => eraf halen.
Als ie niet geheel vlak is zou ik hem zelf nog lappen.

Zorg dat je een goede koelpaste hebt => arctic silver ofzo.
Niet die zooi die er standaart bij zit.

Lappen is het heel vlak en recht maken van de onderkant van de heatsink. Men pakt verschillende soorten schuurpapier. 80, 200, 400, 1000 ofzo. Zorg dat je vanaf 200 ofzo watervast hebt. Dan pak je iets vlaks (bijv. een glaze plaat) en leg daar je schuurpapier op. Wat water en afwasmiddel op het schuurpapier en rustig rondjes maken met je heatsink. Als je dan bij korren 1000 bent aanbelant is ie super vlak. Kost wel wat tijd, maar dan heb je ook wat.

Als ie niet geheel vlak is zul je met 80 ofzo moeten schruren totdat overal te zien is dat daar flink geschuurt is. Dan is ie vlak.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:49
je garantie vervalt niet je heb immers ook nog een appart garantie certificaat van intel...dus trek hem er maar gerust af! :7

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Vaag, een boxed cpu is normaal dus verpakt in een doosje en dat doosje is gesealed... geen enkele retail Intel cpu heeft stickers erop. :?

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

De temp. in je BIOS is goed.
Dus kijk naar die temp. en kijk dan welk progje het dichtst in de buurt komt. = Klaar!

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Op dinsdag 19 maart 2002 18:57 schreef FreeRider het volgende:
Vaag, een boxed cpu is normaal dus verpakt in een doosje en dat doosje is gesealed... geen enkele retail Intel cpu heeft stickers erop. :?
Inderdaad!

Je kan beter MBM5 gebruiken dan AsusProbe.. op de ftp van ASUS kun je die downloaden of op de site van MBM zelf

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

Goed idee van dat MBM5 zal ik ddl eens proberen als ik weer tuus ben,
nu gebruik ik speedfan.
Ook geen slecht programma maar beter kan altijd heh :) ;)

Verwijderd

die stikker is waarschijnlijk de garantiestikker van het bedrijf.... normaal plak je die er niet op, of je plakt m op de heatsink..... maar op de processor :? dan ben je wel heel dom :?

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
ik vindt het maar heet voor een p4 Northwood.. ik heb een 2,4Ghz, (niet overgeklokt) en die draait 25 graden ilde en 41 stressed (asusprobe als meting - mobo temps zitten er ook zo wat) ik zou alles maar eens goed nalopen, want een P4 hoort niet zo warm te worden.

Mn 3D printer blogje..

• Daan
  • Laatst online: 30-11 10:39
Kijk ff naar de datum |:(
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.