Philips CDD3610 --> CD eject midden in brandproces

Pagina: 1
Acties:

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:13

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Zie de titel... een vriend van mij op school heeft dit (weliswaar oude) brandertje, maar altijd als hij of ik een CD wil branden of lezen, geeft ie midden in het proces een lees- of schrijffout. Mogelijk is de lens vuil, maar dat weet ik nog niet zeker. Wat kan nog meer de oorzaak zijn? CD verkeerd uitgelijnd? Hij is wel een keer open geweest.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46
Je zou hem als laatste redmiddel nog schoon kunnen maken, maar ik denk dat je daar weinig baat bij hebt, omdat die CDD3610 cd/rw's niet bekend staan als fijne branders.

Ze gingen nog al vlug kapot, maar die brander die jij hebt is ook al oud, en hij zal zijn beste tijd wel gehad hebben denk ik.

Maar probeer hem eens uit te blazen of eens goed schoon te maken, of probeer een ander brandprogramma, je weet maar nooit. :)

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-04 13:08
Probeer eens met Nero te branden. Als ie dan in het midden emee stopt krijg je een foutmelding. Save naar disk en open de logfile. Hierin staan dan alle gegevenes wat er precies misging. Drivers, meldingen etc. Misschien dat dit helpt?

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:06
Meestal is de oplossing bij een 3610 om dat ding helemaal uit elkaar te halen, schoon te maken en al het vet te verangen door een hittebestendige variant.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ik heb wel eens een CDD3610 gehad, en een vriend ook. Toen deze moeilijk ging doen nadat de garantie was afgelopen (in mijn geval spinde hij op met belachelijk hoge snelheden (echt eng :( ) heb ik het apparaat open gemaakt om de lens schoon te maken.

Als je een wattenstaafje pakt en deze drooge een paar keer over de lens haalt (redelijk makkelijk bij te komen) dan kun je mogelijk er voor zorgen dat de brander het doet.

Ik heb dit bij mijn eigen brander en die van me vriend (buurjongen) gedaan, in beide gevallen werkte dit perfect.

PAS OP voor het gebruik van alcohol. Door het gebruik van een plastic lens is het niet mogelijk een bepaalde alcohol (o.i.d , weet niet meer de details) schoon te maken. Doe je dit toch, dan wordt de lens troebel en is er geen redden meer aan :'( . Doe het daarom eerst ff droog, en/of zoek uit welke vloeistof wel gebruikt mag worden.

Verwijderd

Open maken, klote werkje maar te doen.
Wees voorzichtig met de bandkabels.

Met spiritus je lens schoonmaken.

En de rail waar je lase over geleid wordt ff
opnieuw insmeren met iets van teflon smering.

Maar het benne oude beestjes die hen beste tijd
wel gehad hebben. Ik heb mijne dit weekend
ook ff de kiss of life gegeven.

BTW ff een selftest doen kan ook geen kwaad.
eject (rood) button indrukken, ingedrukthouden
gaat open, gaat weer dicht.
En loopt dan een selftest cyclus door.
Als die na een tijdje (30 s.) eindigt met de continue groen
gloeiende led, dan vindt philips dat die nog goed is.
If rood, verder uitzoeken wat er mis is.

En nieuwe kopen !
Pagina: 1