atlas 10k III / coolermaster dcd-4002 vragen

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb net mijn atlas 10k III in zo'n coolermaster Hd cooler gezet. Nou zit er op de atlas een gaatje, met daarnaast een sticker "do not cover breather hole" HMMM dacht ik, die wordt dus bedekt door de HD cooler hittestrip die op de coolermaster zit.

vraag: Kan dit kwaad?

EN, die coolermaster HD cooler FAN is een beetje noizy, hoe kan ik die het beste stiller maken? Kun je hem helemaal uitzetten? Want een atlas 10k III word niet echt heet.

specs

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:13

Stoney3K

Flatsehats!

Kan niet kwaad... 'breather hole' is voor uitzetten en krimpen van de lucht in de hd. BTW: Is OCM niet het beste forum hiervoor?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• maratropa
  • Niet online
dus me HD doet geen BOEM straks?

Beetje door oude post's zitten spitten, en er zijn er wel meer met een noizy coolermaster dcd-4002. Nou ga ik eerst een kijken of ik hem uit kan zetten, omdat de atlas niet echt heet wordt. Maar ik kan hem dus ook op 7 of 5 volt laten lopen, door de cooler op verschilende manieren op de voeding aan te sluiten right?

Of een ander koelertje kopen

Mag je eigenlijk 24 volt fan's op de voeding aansluiten?

(dit is inderdaad een beetje een ocm topic)

specs

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb ook zo'n DCD-4002 gebruikt met een 73GB Atlas III .. de orginele fan maakt inderdaad een pokke herrie. Verder is ie helemaal niet effecient dus als je hem op 5V (want 7V maakt nog steed teveel herrie) laat draaien verplaatst ie amper lucht. Een goedkoop fannetje van een electronicazaak van hetzelfde formaat deed het bij mij veel beter (op 7V ... helemaal stil).

Ik had trouwens die 'thermal pad' van de DCD eruit gehaald .. helpt amper met koelen, plus je bedekt die breatherhole echt helemaal. Verder komt er een soort smuk-olieachtig iets uit, wat ik liever niet op een dure SCSI schijf wilde hebben ;) (al helemaal niet in die breatherhole).

PC Specs

• maratropa
  • Niet online
maar als je die pad eruit haalt dan is er dus weinig contact met de heatsink, dus dan is een fan wel nodig.

Dus gewoon een nieuwe 12 volt kopen, die lekker stil is?

Je kan volgens mijn wel die thermal pad wat verschuiven naar voren zodat je breather hole niet bedekt is.

specs