Tv-out probleem met GF2 onder XP

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 19:55
Ik heb een GF2MX videokaart met tv-out.. Ik wil deze op mn tv aansluiten dmv een scartkabel.. Het is me in het verleden wel gelukt, alleen nu onder XP ziet ie mn tv niet meer, wat ik ook doe.. Heb het ook via de video geprobeert, maar ook dat hielp niet..

Heb gezocht en de hele FAQ doorgelezen.. Nog wat dingen geprobeert, maar ik krijg het met geen mogelijkheid werkend... Ter verduidelijking heb ik een paar foto's genomen.. Misschien doe ik gewoon iets heel doms fout ofzo, maar ik zou het echt niet meer weten..

Dit is de kant van de kabel die ik in mn PC stop..
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=3119887471

Dit is de andere kant van de kabel (scart), die ik in de achterkant van mn tv heb zitten
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1534827895

Dit is de voorkant van mn tv (momenteel niet in gebruik, merk philips)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1652342671

En hier dan nog de achterkant van mn PC, waar ik de kabel in heb zitten..
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2751086789

Als jullie verder nog informatie nodig hebben dan geef ik dat graag..

Verder sluit 'm please niet, want ik heb gezocht en zou het heel graag weer werkend hebben ;(

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Hmmm ik zat een tijdje geleden ook te klooien met m'n tvout, wat bij mij hielp was een andere detonator gebruiken...heb je er al een paar geprobeerd? :)

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 11:27 schreef Windhoosje het volgende:
Hmmm ik zat een tijdje geleden ook te klooien met m'n tvout, wat bij mij hielp was een andere detonator gebruiken...heb je er al een paar geprobeerd? :)
Yup, heb de nieuwste detonators geinstalleerd, maar geen verschil :( Daar ligt het dus iig niet aan...

Verwijderd

is misschien een stomme vraag hoor, maarre heb je twinview aangezet?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als het vakje TV bij device selection grijs is (niet selecteerbaar) is de verbinding tussen je TV en je videokaart niet goed.
Probeer eens via composite i.p.v. svhs aan te sluiten.

de betaler vervuilt

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 11:31 schreef jv777 het volgende:
is misschien een stomme vraag hoor, maarre heb je twinvieuw aangezet?
Yup.. Heb het ook nog met tvtool geprobeert, maar ook dat werkte niet..

Alleen het vage is dus dat het eerst onder 98se wel met twinview (en tvtool) werkte.. Kabeltje is dus wel goed, en videokaart en systeem is voor de rest hetzelfde...

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 11:31 schreef GA!S het volgende:
Als het vakje TV bij device selection grijs is (niet selecteerbaar) is de verbinding tussen je TV en je videokaart niet goed.
Probeer eens via composite i.p.v. svhs aan te sluiten.
Dat heb ik ook nog geprobeert... via mn dvd speler dan wel, want mn compositie kabeltje is te kort om in 1x van tv naar pc te lopen (halve meter maar ofzo, zat standaard bij de videokaart)

Maar sowieso, het heeft eerder op deze manier gewerkt, dan zou het nu toch ook gewoon moeten lukken ;(

Verwijderd

tsja bij mij deed ie het eerst ook niet onder xp, maar pas met de nieuwste nvidia drivers, maar ja die heb je al, heb je de resolutie van je beeldscherm ook teruggezet naar 640 * 480?

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 11:36 schreef jv777 het volgende:
tsja bij mij deed ie het eerst ook niet onder xp, maar pas met de nieuwste nvidia drivers, maar ja die heb je al, heb je de resolutie van je beeldscherm ook teruggezet naar 640 * 480?
Lijkt me niet dat dat veel uitmaakt ivm detectie of wel dan?? iig, mn beeldscherm gaat maar tot 800x600, dat heb ik geprobeert maar ook weer geen verschil...

Verwijderd

Ik zit nu op mijn stageplek, en zal vanavond thuis ff kijken welke instellingen ik precies heb voor mijn tv-out. Ik zal ze dan wel ff posten voor je, misschien heb je er wat aan.

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Wat je eens kunt proberen (als je dat nog niet had gedaan tenminste) is om eerst je T.V. aan te zetten (eventueel op het kanaal/stand die bedoeld is voor je scart ingang) en daarna pas je PC aan te zetten.
Het zit er dik in dat je dit allang al gedaan hebt (al dan niet bewust), maar wie weet.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 11:41 schreef Theguide het volgende:
Wat je eens kunt proberen (als je dat nog niet had gedaan tenminste) is om eerst je T.V. aan te zetten (eventueel op het kanaal/stand die bedoeld is voor je scart ingang) en daarna pas je PC aan te zetten.
Het zit er dik in dat je dit allang al gedaan hebt (al dan niet bewust), maar wie weet.
Heb tv en computer beide al meerdere keren aan- en uitgezet.. Dat is het dus ook niet...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

probeer nou eerst eens via somposite, weet je iig of die TV-OUT werkt...

de betaler vervuilt

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Probeer eens een lagere refreshrate...bv 60 of 50 Hz...

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 11:49 schreef GA!S het volgende:
probeer nou eerst eens via somposite, wet je iig of die TV-OUT werkt...
Wil ik wel, ze hebben er alleen zo'n belachelijk kort kabeltje bijgegeven |:( Zal wel even mn pc los halen, misschien dat ie het dan net redt..

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 19 maart 2002 11:50 schreef Windhoosje het volgende:
Probeer eens een lagere refreshrate...bv 60 of 50 MHz...
:+

Daarbij heeft dat weinig met je TV-OUT te maken...

de betaler vervuilt

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 19 maart 2002 11:52 schreef GA!S het volgende:

[..]

:+

Daarbij heeft dat weinig met je TV-OUT te maken...
LOL ik bedoel 60 of 50 Hertz

Maar ik had ergens gelezen dat dat ook misschien kan helpen...

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

En als je je VGA kabel losmaakt?
Als het goed is forceer je de tv out dan, dan zou hij moeten werken.
Je zou tenminste de Post moeten kunnen zien.
Zie je dit niet dan is er niets mis met je tv denk ik.
Is je scart kabel nog goed?
Heb je de RGB (gele tulpkabel stekker) al geprobeerd?
Pak gewoon een tulp kabel en verbind hem met je videokaart en de Y/C aan de voorkant van je philips tv...

• .GoO
Ok heb nu via de gele kabel mn pc op de voorkant van mn tv aangesloten, maar ook dan ziet ie mn tv niet bij twinview :(

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1586173097
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1092225712

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Als je je tv out forceert,
Zie je het opstartscherm van de computer wel, geeft het beeld een schokje als je de pc aanzet?

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 12:05 schreef -Nexus het volgende:
Als je je tv out forceert,
Zie je het opstartscherm van de computer wel, geeft het beeld een schokje als je de pc aanzet?
Zal het ff proberen...

• .GoO
Wat bedoel je nou precies met tv-out forceren?? beeldscherm kabel eruit halen??

Heb het geprobeert en opnieuw opgestart, maar gebeurt wederom niks... :(

Denk dat de scart kabel nog wel goed is, hij deed het toen ook gewoon, maar wel na een hele tijd proberen..

TV lijkt me ook niks mee aan de hand, want het is nog steeds dezelfde.. (geldt ook voor alle andere hardware)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Hoor je eigenlijk wel geluid? Want het geluid staat los van het beeld. Anders zit je misschien op het verkeerde kanaal te proberen.

Hoewel ik 100% zeker weet dat alles bij mij goed zit kan ik evengoed geen tv selecteren in uitvoerapparaat. En dat terwijl ik hier evengoed tegelijkertijd beeld op m'n pc en tv heb. Het wil dus niets zeggen als je hem niet kunt selecteren.

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 15:57
Heb je bij de instellingen van je drivers (onder geavanceerde opties) wel de twinview aanstaan?
Daar onder staat als het goed is ook een knopje om een signaal te forceren.

screenshot

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 12:22 schreef Compubiter het volgende:
Hoor je eigenlijk wel geluid? Want het geluid staat los van het beeld. Anders zit je misschien op het verkeerde kanaal te proberen.

Hoewel ik 100% zeker weet dat alles bij mij goed zit kan ik evengoed geen tv selecteren in uitvoerapparaat. En dat terwijl ik hier evengoed tegelijkertijd beeld op m'n pc en tv heb. Het wil dus niets zeggen als je hem niet kunt selecteren.
Nee ook geen geluid.. Zal nog even via de installatie van mn tv alle kanalen langs gaan, maar het lijkt me sterk.. (normaal gesproken staat ie op EXT1 of EXT2)
Op dinsdag 19 maart 2002 12:22 schreef VyperX het volgende:
Heb je bij de instellingen van je drivers (onder geavanceerde opties) wel de twinview aanstaan?
Daar onder staat als het goed is ook een knopje om een signaal te forceren.

screenshot
Ik kan het signaal inderdaad forceren, ik kan dan kloon kiezen.. Dan geeft ie wel beeldscherm 1 en 2 maar ziet de 2e niet als TV.. Volgens mij ziet 'm dan ook niet of wel??

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2691405999

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op dinsdag 19 maart 2002 12:27 schreef devv05 het volgende:
Nee ook geen geluid.. Zal nog even via de installatie van mn tv alle kanalen langs gaan, maar het lijkt me sterk.. (normaal gesproken staat ie op EXT1 of EXT2)
Het is idd een van de twee videokanalen. Het heeft dus geen zin om alle kanalen opnieuw te detecteren (mocht je dit wel willen proberen trek dan iig je coax-kabel er uit). Heb je twee Scart-aansluiting op je tv (zoja, dan heb je ze uiteraard allebei al geprobeerd, toch?).

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 12:30 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Het is idd een van de twee videokanalen. Het heeft dus geen zin om alle kanalen opnieuw te detecteren (mocht je dit wel willen proberen trek dan iig je coax-kabel er uit). Heb je twee Scart-aansluiting op je tv (zoja, dan heb je ze uiteraard allebei al geprobeerd, toch?).
Heb maar 1 scart aansluiting op mn tv... Heb het wel ook via de video geprobeert, die heeft er wel 2, maar tevergeefs...

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

:?

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 12:32 schreef -Nexus het volgende:

Heb nu ff de resolutie van de geforceerde 2e kloon monitor naar 640x480 gezet, maar ook dat helpt niet (je weet het maar nooit he)

What's left?

Stel die scart kabel is niet goed meer, dan zou ie het via die gele kabel toch alsnog moeten doen??

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op dinsdag 19 maart 2002 12:31 schreef devv05 het volgende:

[..]

Heb maar 1 scart aansluiting op mn tv... Heb het wel ook via de video geprobeert, die heeft er wel 2, maar tevergeefs...
Laat maar, EXT1 is waarschijnlijk de aansluiting aan de achterkant, EXT2 die aan de voorkant :7

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Ik had in het begin ook geen beeld, mijn svideo ingang op mijn tv deed het niet, heb toen een scart blokje en een kabel gehaald en hij deed het gewoon... vandaar dat ik het zei... maar bij jou zit ie natuurlijk al op je scart.
/edit
Scartblokjes zijn bij de betere tv/video handelaar verkrijgbaar *D

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op dinsdag 19 maart 2002 12:42 schreef -Nexus het volgende:
/edit
Scartblokjes zijn bij de betere tv/video handelaar verkrijgbaar *D
En computerwinkel *D

devv05, moet ik even plaatjes posten hoe alles hier staat ingesteld?

• .GoO
Heb even gereboot nadat ik de 2e monitor had geforceerd..

Kreeg nu bij beeldscherm, instellingen de 2e monitor te zien, en een keuzevakje met Windows Bureaublad uitbreiden naar deze monitor.. Dat maar ff geprobeert, en nu denkt ie dus dat er 2 monitors staan, maar geen tv.. Kan nu ook rechts van mn beeldscherm met mn muis een heeel stuk door naar rechts, dus denk dat dit ook niet helemaal juist is zo :+

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 12:45 schreef Compubiter het volgende:

[..]

En computerwinkel *D

devv05, moet ik even plaatjes posten hoe alles hier staat ingesteld?
Graag :)

• Compubiter

Compubiter

Think again

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ruud4ever/beeldscherm.jpg
De algemene instellingen van mijn beeldscherm. Het tweede beeldscherm (mijn tv) heet ook Standaardbeeldscherm.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ruud4ever/geforce2.jpg
Ik weet niet of je hier nog wat aan hebt. De driver die ik gebruik iig.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ruud4ever/Eigenschappen.jpg
Hier heet Beeldscherm 2 wel Tv-Pal.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ruud4ever/Apparaatinstellingen.jpg
En het uitvoerapparaatschermpje. Zoals je kunt zien heb ik hier niets aangevinkt. Kan ook niet.

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 12:58 schreef Compubiter het volgende:
[afbeelding]
De algemene instellingen van mijn beeldscherm. Het tweede beeldscherm (mijn tv) heet ook Standaardbeeldscherm.

[afbeelding]
Ik weet niet of je hier nog wat aan hebt. De driver die ik gebruik iig.

[afbeelding]
Hier heet Beeldscherm 2 wel Tv-Pal.

[afbeelding]
En het uitvoerapparaatschermpje. Zoals je kunt zien heb ik hier niets aangevinkt. Kan ook niet.
Maar bij jou ziet ie dus wel je 2e monitor (de tv) zonder 'm te forceren?? Bij mij ziet 'm alleen als ik 'm forceer.. Verder ziet 'm dan ook niet als PAL tv maar gewoon als een monitor.. Verder kan ik weinig verschillen tussen de instellingen vinden, dus wat nou precies het probleem is, is mij nog steeds een raadsel..

Jij hebt 'm ook gewoon aangesloten net zoals ik?? (zie mn allereerste post voor pics)

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 19 maart 2002 13:02 schreef devv05 het volgende:

[..]

Maar bij jou ziet ie dus wel je 2e monitor (de tv) zonder 'm te forceren?? Bij mij ziet 'm alleen als ik 'm forceer.. Verder ziet 'm dan ook niet als PAL tv maar gewoon als een monitor.. Verder kan ik weinig verschillen tussen de instellingen vinden, dus wat nou precies het probleem is, is mij nog steeds een raadsel..

Jij hebt 'm ook gewoon aangesloten net zoals ik?? (zie mn allereerste post voor pics)
Wat je ook misschien kan proberen is om je beeldscherm te installeren ipv de XP Plug & Play monitor te gebruiken...

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op dinsdag 19 maart 2002 13:02 schreef devv05 het volgende:

[..]

Mijn tv zit anders aangesloten dan die van jou.

Ik ga via een verloopstukje van S-Video (6-pins) naar S-VHS (4-pins) en Composiet. Vanaf de composiet ga ik naar een scartblokje achter op mijn scart-ingang op de video. Vanaf de video via scart-uitgang naar mijn tv. Werkt perfect. Zodra alles goed zit aangesloten kun je vanzelf kloon selecteren idd zonder te forceren.

• .GoO
Zie trouwens http://www.axion-europe.com/products/CL-1770.html voor mijn monitor.. (Axion 17 inch)

Nog enkele pics van mijn instellingen met geforceerde 2e 'monitor' die dus niet werkt...

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2086676952
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1031884251
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2609931742

• Compubiter

Compubiter

Think again

Het ziet er allemaal goed uit. Zoals ik al eerder zei: Het ligt waarschijnlijk toch aan een van de kanalen op tv. Je hebt blijkbaar twee videokanalen. En op beide heb je geen geluid. Dit klopt sowieso niet, want de geluidsuitgang werkt altijd en hoeft niet te worden aangezet (je kunt bijvoorbeeld zo je boxen er op aansluiten). Zolang je geen geluid hebt denk ik dat ook niet snel beeld zult krijgen (de kabel die je gebruikt is toch een combikabel?).

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 19 maart 2002 13:15 schreef Compubiter het volgende:
Het ziet er allemaal goed uit. Zoals ik al eerder zei: Het ligt waarschijnlijk toch aan een van de kanalen op tv. Je hebt blijkbaar twee videokanalen. En op beide heb je geen geluid. Dit klopt sowieso niet, want de geluidsuitgang werkt altijd en hoeft niet te worden aangezet (je kunt bijvoorbeeld zo je boxen er op aansluiten). Zolang je geen geluid hebt denk ik dat ook niet snel beeld zult krijgen (de kabel die je gebruikt is toch een combikabel?).
als ik op mijn tv een kanaal kies zoals EXT1 ofzo dan hoor ik ook geen geluid hoor...Vroeger kreeg je dan altijd fijn dat geruis te horen maar tegenwoordig niet meer...misschien dat z'n geluid het dus wel gewoon doet op EXT1/2

Of begrijp ik je verkeerd?

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op dinsdag 19 maart 2002 13:19 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

als ik op mijn tv een kanaal kies zoals EXT1 ofzo dan hoor ik ook geen geluid hoor...Vroeger kreeg je dan altijd fijn dat geruis te horen maar tegenwoordig niet meer...misschien dat z'n geluid het dus wel gewoon doet op EXT1/2

Of begrijp ik je verkeerd?
Het geluid dat uit de computer komt. Er zit (zoals op een van de eerdere foto's te zien is) een kabeltje vanaf te geluidskaart naar de tv. Op het moment dat er dan een MP3'tje wordt afgespeeld moet je dit geluid op de tv horen via het videokanaal waarop de scart zit aangesloten. Je tv werkt dan net als een boxensetje.

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 13:15 schreef Compubiter het volgende:
Geluid doet het nu inmiddels wel op EXT1 :) Alleen beeld dus nog niet....

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op dinsdag 19 maart 2002 13:21 schreef devv05 het volgende:

[..]

Geluid doet het nu inmiddels wel op EXT1 :) Alleen beeld dus nog niet....
Weet je in ieder geval welk kanaal je moet hebben.

edit:
En dat de kabel (in ieder geval de aansluiting) werkt

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 13:21 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Weet je in ieder geval welk kanaal je moet hebben.

edit:
En dat de kabel (in ieder geval de aansluiting) werkt
EN dat de kabel het doet, niet dan?

Wat zou het dan kunnen zijn, kapotte tv-out of toch ergens iets verkeerd gedaan?

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op dinsdag 19 maart 2002 13:23 schreef devv05 het volgende:

[..]

Nee, want het kan evengoed zijn dat er en kabelbreuk zit in het gedeelte van het beeld, maar de kans dat dit het geval is is (bijna) verwaarloosbaar.

edit:
Ik weet trouwens heel goed hoe je je voelt. De eerste keer dat je zo'n ding probeert aan te sluiten ben je twee uur bezig, en de volgende keer dat je het doet denk je: "Nu weet ik hoe het moet" en toch ben je weer een uurtje bezig. Van de week weer een uurtje (had de scartkabels op de video omgedraaid |:()

[edit 2] En dat je tv kapot zou zijn lijkt me ook erg onlogisch want je hebt wel geluid. Welke driver gebruik je eigenlijk (aan te raden is 23.11 of 21.83). [/edit 2]

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 19 maart 2002 13:23 schreef devv05 het volgende:

[..]

Wat zou het dan kunnen zijn, kapotte tv-out of toch ergens iets verkeerd gedaan?
misschien toch een driver probleem...je zou het rijtje even af kunnen gaan:
http://www.fileconnect.net/files.php?directory=Video/nVidia/

Verwijderd

Doet hij t wel bij een ander besturingssysteem dan??? Zoals win 2k ofzow???

zo ja, ligt t toch echt aan XP (hebbik wel gehad :()

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 13:27 schreef Blokkie het volgende:
Doet hij t wel bij een ander besturingssysteem dan??? Zoals win 2k ofzow???

zo ja, ligt t toch echt aan XP (hebbik wel gehad :()
Hij heeft het onder 98se gedaan, maar daarna na een tijdje ook ditzelfde probleem..

• .GoO
Zijn er misschien bepaalde detonators die wel/niet werken met tv-out, weet iemand dat??

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op dinsdag 19 maart 2002 13:30 schreef devv05 het volgende:
Zijn er misschien bepaalde detonators die wel/niet werken met tv-out, weet iemand dat??
21.83 en 23.11 werken er zeker mee. Ik zie dat je 23.11 gebruikt. :D

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 13:37 schreef Compubiter het volgende:

[..]

21.83 en 23.11 werken er zeker mee. Misschien heb je wel gelekte drivers. Ik kan niet zien welke je gebruikt.
Ik probeer nu deze ff..

Verwijderd

Vaag probleem hoor. Wel 't juiste inputsignal geselecteerd op je tv? :+

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 13:37 schreef Undercoverrrrr het volgende:
Vaag probleem hoor. Wel 't juiste inputsignal geselecteerd op je tv? :+
Jah, en het geluid werkt toch ook...

Heb de nieuwste drivers geinstalleerd, maar weer geen verschil.... Wat blijft er nu nog over?? Echt vaag dit ;(

• Compubiter

Compubiter

Think again

Begin eens gewoon helemaal opnieuw.
Ik doe het eerst zelf even stap voor stap, verwacht over enkele minuten een gidsje.

• Compubiter

Compubiter

Think again

OK, komt ie

Configuratiescherm -->
Software -->
Windows 2000/XP Display Drivers aanklikken -->
Wijzigen/Verwijder --> Ja --> OK

Vervolgens start de computer opnieuw op

Installeer de 23.11 drivers (als het goed is staat je scherm nu op een instelling van 640*480 en vindt Win XP je videokaart, je beeldscherm wordt even zwart) --> Computer start daarna weer opnieuw op. Zorg ervoor dat op dit moment alle kabels goed zitten aangesloten en dat je tv op het juiste kanaal aanstaat.

Eigenschappen van beeldscherm (rechtermuisklik op achtergrond) -->
Instellingen -->
Geavanceerd -->
Twinview --> Kloon --> Toepassen.

Sorry dat ik zo stap voor stap alles tot in details uitleg. Jij weet het meeste ongetwijfeld zo te vinden, maar dit is ook handig voor mensen die op een later tijdstip dit lezen.

Op deze manier werkt mijn tv-out zonder problemen. Anders weet ik het ook niet meer.

• .GoO
Het is me echt een groot raadsel.. Heb nogmaals vanalles met de video geprobeert, maar weer deed alleen het geluid het.... ;( Weet echt niet meer wat ik nu nog meer kan proberen.....

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 19 maart 2002 14:04 schreef devv05 het volgende:
Het is me echt een groot raadsel.. Heb nogmaals vanalles met de video geprobeert, maar weer deed alleen het geluid het.... ;( Weet echt niet meer wat ik nu nog meer kan proberen.....
misschien ligt het dan toch aan je scart kabel... :(

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 14:07 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

misschien ligt het dan toch aan je scart kabel... :(
Misschien... Maar wel heel vaag dan dat het geluid wel werkt.. Maar heb geen zin om weer ruim 40 piek voor een nieuwe scart kabel neer te leggen, heb deze amper gebruikt en hijs pas nieuw.. ;(

Verwijderd

Heb je nou 21.83 of 23.11 al geprobeert? Die geven het beste resultaat is mijn ervaring.

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 19 maart 2002 14:14 schreef devv05 het volgende:

[..]

Misschien... Maar wel heel vaag dan dat het geluid wel werkt.. Maar heb geen zin om weer ruim 40 piek voor een nieuwe scart kabel neer te leggen, heb deze amper gebruikt en hijs pas nieuw.. ;(
ja idd, en terug gaan naar de winkel is ook geen optie...
Kan je die scart kabel niet bij iemand testen ofzo, die ook tvout heeft?

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 14:15 schreef Sinterklaas het volgende:
Heb je nou 21.83 of 23.11 al geprobeert? Die geven het beste resultaat is mijn ervaring.
Ja 23.11 was de eerste die ik geprobeert heb.. Daarna nog 2 nieuwere versies, maar maakte allemaal geen verschil....
Op dinsdag 19 maart 2002 14:16 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

ja idd, en terug gaan naar de winkel is ook geen optie...
Kan je die scart kabel niet bij iemand testen ofzo, die ook tvout heeft?
Heb jij er geen?

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 19 maart 2002 14:16 schreef devv05 het volgende:

[..]

Ja 23.11 was de eerste die ik geprobeert heb.. Daarna nog 2 nieuwere versies, maar maakte allemaal geen verschil....
[..]

Heb jij er geen?
nee sorry ;)

• Compubiter

Compubiter

Think again

M'n stap-voor-stap gids ook al geprobeerd?

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 14:24 schreef Compubiter het volgende:
M'n stap-voor-stap gids ook al geprobeerd?
Oh sorry helemaal over het hoofd gezien |:( ga ik nu proberen ;)

• apereet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

Ook ik heb er een helepoos mee zitten kutten, totdat ik op mijn tv met rgb settings ging spelen, en ineens had ik beeld, het hoeft dus niet aan de videokaart te liggen, alleen als je zegt het heeft ooit gewerkt, komen er aardig wat helpdesk |:(|:(|:( gevoelens boven drijven...

Succes

Verwijderd

[..]

[..]

Heb jij er geen?
Maar ook 21.83? Die zijn nl. nog beter.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Je TV-OUT is gewoon rot, nieuwe kaart halen.

Als EN je SVHS EN je composite niet werken dan is er meer aan de hand dan een brakke kabel hoor. Heb je dat ding aangesloten op een niet geaard stopcontact en daarna met de stroom op zowel de PC als de video (+antenne erin) de kabel erin gestoken? Op die manier heb ik al 2x een TV-IN naar de klote geholpen.

de betaler vervuilt

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Ik heb het probleem gehad bij een oom van me, en als ik bij hem de tv-out selecteerde, sprong hij na een apply weer terug! Er kwam geen signaal bij de TV naarbinnen. Nieuwe nVidia drivers bleek de oplossing te zijn. Maar dit was dus Windows 98, en het betrof hier een GF2 MX-400.

Aangezien je geluid hebt, ligt het toch echt niet aan de kabel zou ik denken!

Misschien een verkeerd kleursysteem? PAL is vrij gangbaar...

edit:
Sorry, wel geluid: ff gecorrigeerd.

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 14:40 schreef AdLentis het volgende:

Aangezien je geen geluid hebt, ligt het toch echt aan de TV zou ik denken!
Ik heb wel geluid...

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op dinsdag 19 maart 2002 14:40 schreef AdLentis het volgende:
Misschien een verkeerd kleursysteem? PAL is vrij gangbaar...
Dan zou hij zwart-wit beeld moeten hebben.

• .GoO
Ook bij detonator 21.83 werkt de tv-out niet.. Het enige waar het dan misschien toch aan zou kunnen liggen is het óf het kabeltje (al werkt het geluid dus wel) óf de tv-out.. Denk dat er voor de rest geen mogelijkheden meer over zijn, of toch?

Verwijderd

Heb jij er geen?
Ik heb er wel eentje eventueel om te testen, maar ja Enkhuizen Heerhugowaard is wel ff een eindje

kun je je scart converter niet ff laten testen in een electronica winkel? enne zo duur is ie ook weer niet

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

ik weet het ook niet meer hoor |:(
Kun je geen videokaart met tvout van een kennis lenen, kijken of hij het daar wel mee doet...

• .GoO
Op dinsdag 19 maart 2002 14:58 schreef jv777 het volgende:

[..]

Ik heb er wel eentje eventueel om te testen, maar ja Enkhuizen Heerhugowaard is wel ff een eindje

kun je je scart converter niet ff laten testen in een electronica winkel? enne zo duur is ie ook weer niet
Zou misschien wel kunnen jah... Opzich is het niet zo duur nee, maar hijs net nieuw en amper gebruikt, wil ik wel zeker weten dat het daaraan ligt.. Zonde van mn geld anders...

• .GoO
Iedereen iedergeval bedankt voor de hulp, en jammer dat het (nog) niet gelukt is.. Mocht iemand nog tips of nieuwe ideeën hebben dan hoor ik dat graag natuurlijk :+ Zal zelf ook nog wel beetje proberen, heb er alleen weinig vertrouwen meer in... Helaas... ;(

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Op dinsdag 19 maart 2002 15:05 schreef devv05 het volgende:
Iedereen iedergeval bedankt voor de hulp, en jammer dat het (nog) niet gelukt is.. Mocht iemand nog tips of nieuwe ideeën hebben dan hoor ik dat graag natuurlijk :+ Zal zelf ook nog wel beetje proberen, heb er alleen weinig vertrouwen meer in... Helaas... ;(
als het je gelukt is, posts je het dan effe hier...zodat we weten waar de fout zat?

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 15:00 schreef devv05 het volgende:

[..]

Zou misschien wel kunnen jah... Opzich is het niet zo duur nee, maar hijs net nieuw en amper gebruikt, wil ik wel zeker weten dat het daaraan ligt.. Zonde van mn geld anders...
Tsja dan zou ik hem inderdaad ff proberen te laten testen, een goeie electronicazaak zal dat wel doen denk ik.

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op dinsdag 19 maart 2002 15:06 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

als het je gelukt is, posts je het dan effe hier...zodat we weten waar de fout zat?
Precies. Dat ik op mijn kamer ISDN kreeg (is ook al twee jaar geleden) lukte dat ook niet. Alles hoorde het te doen. Getest op m'n vaders werk: Werkte. Getest beneden bij de meterkast: Deed 't. Getest boven op m'n kamer: Deed 't niet. Na twee dagen zoeken bleek het dus gewoon aan de kabel te liggen. Dan ben je wel ff flink aan het balen.

Suc6 iig devv

Verwijderd

Ik had dezelfde probleem toen had ik de nieuwste detonator gedownload en toen deed ie het alweer :P

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op donderdag 21 maart 2002 20:55 schreef Dark_Insaniac het volgende:
Ik had dezelfde probleem toen had ik de nieuwste detonator gedownload en toen deed ie het alweer :P
Fijn dat je ook even leest voordat je een antwoord geeft.

3e reply:
Yup, heb de nieuwste detonators geinstalleerd, maar geen verschil Daar ligt het dus iig niet aan...

de betaler vervuilt

Pagina: 1