Toon posts:

index.html generen via script

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van script dat een index.html genereert met de gegevens van mijn ftp zodat er een soort mirror onstaat van mijn ftp in html vorm.. Het probleem is dat weinig ervaring met linux script. Kan iemand mij helpen met een script dat een index kan generen..

alvast bedankt

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10

Super_ik

haklust!

Op dinsdag 19 maart 2002 10:49 schreef MR_tecH het volgende:
Ik ben bezig met het maken van script dat een index.html genereert met de gegevens van mijn ftp zodat er een soort mirror onstaat van mijn ftp in html vorm.. Het probleem is dat weinig ervaring met linux script. Kan iemand mij helpen met een script dat een index kan generen..

alvast bedankt
dit klinkt als een script request en die worden hier niet zo gewaardeerd eigenlijk

je kunt moet eerst kiezen welke taal je neemt. bash of ftp of c ofietsanders
ik denk dat php in dit geval t makkelijkste is, maar dan moet je wel een webserver met php draaien. anders kom je al snel uit bij bash of c. c zal je wel nie kunnen anders zou je dit nie vragen ;) en met bash wordt t een hoop gekloot.
zoek s op sourceforge ofzo naar proggies die dit mischien al kunnen. zoek gewoon eens op google op je vraag.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:09
Op dinsdag 19 maart 2002 10:53 schreef Super_ik het volgende:

[..]

en met bash wordt t een hoop gekloot.
Ben ik niet helemaal mee eens.....

Globale opzet van het script
code:
1
2
3
4
5
echo [HTML-HEADERS + extra dingen] > index.html
echo <ul> >> index.html
for i in * ; do echo <li><a href=.......></a></li> ; done
echo </ul> >> index.html
echo [HTML sluitzooi] >> index.html

Bovenstaande code is geen script, is alleen opzet hoe het in bash gedaan kan worden en ik vind het er niet echt heel moeilijk en gerotzooiachtig uitzien ....

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Verwijderd

het beste kun je denk ik met php of met perl dit oplossen,
ligt er ook aan wanneer precies die index page gegenereerd moet worden.
Maar wat je ook kunt doen is alles van xml tags voorzien en dan een style sheet er overheen gooien.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik heb er hier zelf wel eens een geschreven dus het kan in ieder geval, maar je kunt dit ook door je webserver laten regelen. Apache heeft de mogelijkheid om een soort dir/filelisting te maken.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mja, dit is een beetje 'hej... maak voor mijn es een mooi scrippie' en dat vinden we niet zo leuk eik... en als het niet zo bedoeld is, had je op freashmeat e.d. wel e.e.a. kunnen vinden. Succes ermee :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.