[VB] "Modal Form" Error *

Pagina: 1
Acties:

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
Je zoekactie naar '401 modal' leverde geen resultaten op. Resultaten 1 - geen.
ik heb een browser gemaakt met het browser object van VB5. als deze een bepaalde tekst in de URL herkend wil ik dat er een venster komt met de mogelijkheid een bestand te downloaden. dat lukt ook allemaal.

het main formulier heet frmMain en het scherm dat ik wil laten zien bij een bepaalde URL heet frmDownloadFile.

het vreemde is dat alles perfect werkt tijdens de compile van VB, maar zogauw ik er een EXE van maak en deze uitvoer krijg ik op het moment dat het schermpje moet pop-uppen de melding:

"error 401: can't show non-modal form when modal form is displayed"

ik heb echt geen idee waar dit aan ligt, omdat ik bij de form eigenschappen de eigenschap Modal (ofzo) niet kan vinden.

zo roep ik het schermpje aan in frmMain:

IsDownloading = True
frmDownloadFile.Show

en aan het eind van frmDownloadFile doe ik zo:

Unload frmDownloadFile, maar daar komt hij nooit aan :(

wat gaat er fout??

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[/ot] mooie title :+

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Ik heb maar even de titel aangepast want een titel als "chaozz" zegt natuurlijk nada noppes nul.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

*kuch*
ik had de titel ook al aangepsast
</ot>

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• chaozz
sorry. TABfoutje. gelukkig was het mijn wachtwoord niet :+

Verwijderd

je mainform is een modal form. Dat moet je veranderen in een "gewoon" form. F1 drukken.

• chaozz
Op dinsdag 19 maart 2002 10:43 schreef robh het volgende:
je mainform is een modal form. Dat moet je veranderen in een "gewoon" form. F1 drukken.
ok, klinkt logisch, maar WAAR moet ik op F1 drukken??? ik krijg de foutmelding pas na er een EXE van te hebben gemaakt!!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 13:04

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 19 maart 2002 10:44 schreef chaozz het volgende:
ok, klinkt logisch, maar WAAR moet ik op F1 drukken??? ik krijg de foutmelding pas na er een EXE van te hebben gemaakt!!
Doet ie het binnen de VB IDE wel goed dan?
Hoe laadt je de main form? (gebruik je Sub Main?)
"Normaal" is je hoofdform (= form die geladen wordt als je je app start) modeless, dus het klinkt alsof je je mainform ergens aanroept met frmMain.Show vbModal.

Exact expert nodig?

• chaozz
Op dinsdag 19 maart 2002 11:12 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Doet ie het binnen de VB IDE wel goed dan?
Hoe laadt je de main form? (gebruik je Sub Main?)
"Normaal" is je hoofdform (= form die geladen wordt als je je app start) modeless, dus het klinkt alsof je je mainform ergens aanroept met frmMain.Show vbModal.
ik roep mijn frmMain niet aan, maar heb deze als start form aangewezen voor het project.

blijft vreemd dat het binnen de IDE vlekkeloos werkt.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 13:04

Crazy D

I think we should take a look.

En als je een buttontje neerzet en in het click event die andere form aanroept? (met vbModal dus)
Als dat wel werkt, weet je iig zeker dat het iets in combinatie met de webbrowser control moet zijn (kan ook haast niet anders, want een gewone form wordt modeless getoont, en dus kun je altijd een 2e form modal er overheen showen).

Exact expert nodig?

• chaozz
Op dinsdag 19 maart 2002 12:32 schreef Crazy_D het volgende:
En als je een buttontje neerzet en in het click event die andere form aanroept? (met vbModal dus)
Als dat wel werkt, weet je iig zeker dat het iets in combinatie met de webbrowser control moet zijn (kan ook haast niet anders, want een gewone form wordt modeless getoont, en dus kun je altijd een 2e form modal er overheen showen).
ook geprobeerd, maar dan kan ik daarna het webbrowser object niet meer via webbrowser1.navigate("url.htm") veranderen.

zucht.. iig bedankt jongens. ik zoek wel een work-around ipv een oplossing.

Pagina: 1