Toon posts:

Java + Mysql howto? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is deze vraag al eerder gesteld maar ik kon niet voldoende informatie vinden op tweakers.

Ik wil java met mysql gaan combineren. Weet hier iemand een goeie handleiding (online documentatie), zodat ik dit kan leren?

Ik ben niet bekent in mysql en ook niet echt veel met java.
Ik ga momenteel een project maken dus ik zou graag een paar goeie handleidingen kunnen gebruiken over java in combinatie met mysql.

Bedankt Duncan 8-)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom begin je dan met allebij?? Ik kan me een quote herinneren
Dit is als japans en scheikunde leren uit een japans scheikundeboek
maw Probeer eerst het ene een onder de knie te krijgen, en ga vervolgens pas met het andere bezig. Uiteindelijk kun je proberen met beide tegelijk bezig te gaan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar ik heb wel wat ervaring met java maar niet met de connectie java - mysql. Die connectie daar wil ik meer informatie over krijgen.

Greetz Duncan 8-)

ps Japans ken ik al nu nog scheikunde *D

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je kunt de groeten onder je post wel weglaten hoor (zie faq)..

Maar waar je naar moet zoeken is JDBC. Daarover is bij java.sun.com een berg informatie te vinden. Bij mysql.com is wel een jdbc driver op te halen voor mysql.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Volgens mij valt er niets bijzonders aan mysql te proggen tov java. Je laad de juiste jdbc driver in, en je ziet niet eens meer dat je met mySql werkt. Leer eerst jdbc en dan zul je zien dat er niet veel interessants valt te leren (vanuit java perspectief) aan mySql.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
Aan http://mmmysql.sourceforge.net/ , een basiskennis java, en een basiskennis sql is inderdaad genoeg. Ik had het zooitje binnen een uur ofzo aan de praat.

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 11:49 schreef CubicQ het volgende:
Aan http://mmmysql.sourceforge.net/ , een basiskennis java, en een basiskennis sql is inderdaad genoeg. Ik had het zooitje binnen een uur ofzo aan de praat.
die heb ik ook gebruikt, werkt perfect.
alleen ff die lib dl-en. en dan die lib gewoon importen bij je applicatie en jdbc-en maar.. :)

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

mmMysql werkt prima inderdaad. ook hier gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
ok mooi ik zal het gaan proberen en alvast bedankt. Als iemand nog andere handige links weet geef dan gewoon even een gil doormiddel van een reply 8-)
Pagina: 1