Dell Ultrascan P991

Pagina: 1
Acties:

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
Sinds gisteren heb ik zo'n dell 19" monitor gekocht, op zich best booie monitor, geeft iig een zeer strak beeldje.
Maar ik heb 1 probleem binnen windows XP, hij kan niet op 1280x1024 draaien :(
En dat was nou net de resolutie die ik voor ogen had op een 19" monitor.
Ten eerste komt deze resolutie niet standaard te voorschijn onder XP, maar via een omweg (multires) kun je toch de door mij gewenste resolutie kiezen. Helaas geeft het beeldscherm dan alleen geen goed beeld weer.
Ik draai nu dus maar een resolutie net onder 1280x1024.

Jullie ervaringen?

tis deze versie trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://www.flection.1st.be/ProductImages/Monitor/DELLultrascanP991creme.JPG (komt niet bij flection vandaan trouwens ;)

I’m not like the OTTERS

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:55
Las net op de www.dell.nl site dat voor deze monitor de ideale resolutie 1280 x 1024@85Hz is. Dus hij moet het aankunnen.
Is wel de juiste monitor driver geinstalleerd? En doet hij het wel goed onder bv Win98/Win2000?

• actieman
wel die monitor is dermate groot en zwaar dat ik hem niet makkelijk kan verplaatsen ;)

Maar ik heb hem idd nog niet getest met een ander OS.

Drivers die ik geprobeerd heb:
* Standaard XP drivers
* PnP monitor driver
* Dell drivers

I’m not like the OTTERS

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:55
Til anders je andere pc effies richting je monitor >:) Maar als je met meerdere pc's, meerdere OS'en hebt geprobeerd en natuurlijk verschillende drivers, en deze wilt nog steeds niet goed werken (ook effies in je menu klooien!) dan moet je gewoon terug naar de leverancier!

Verwijderd

Wat voor videokaart heb je en welke drivers heb je al geprobeert?

Ook al powerstrip geprobeert?

Verwijderd

Ik heb z'n grotere broertje(21 inch) onder Win2k draaien. Hij deed het al goed met de drivers van Win2k, maar ik wilde perse de Dell drivers hebben, maar dat scheelde niks, beeld was net zo goed als bij de standaard Win2k drivers.

Monitor is erg mooi en veel waar voor het geld. Moet absoluut die resolutie kunnen draaien(draai ik ook op mijn 21 inch P1110).

Suc6.

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 10:24 schreef actieman het volgende:
tis deze versie trouwens:
[afbeelding] (komt niet bij flection vandaan trouwens ;)
Waar heb je hem dan vandaan ,als ik vragen mag ?
Wou van het weekend zelf even bij kinorama gaan kijken ,
maar die zit hier niet echt om de hoek .
Dus als jij hem daar vandaan zou hebben , en je kan bevestigen dat die op voorraad is , ga ik niet voor niks.
BVD

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik heb ook een p991, bij een vage monitoren boer vandaan :D
Ik ben er heel tevreden mee, 1280x1024@85 is geen probleem voor em. Enige probleempje is dat ik in de hoeken de convergentie niet helemaal goed krijg.
Maar wat gebeurt er eigenlijk als je windows op die resolutie zet? En wat geeft het OSD dan weer?

Hier komt iets hips te staan

• actieman
wel als ik toch die 1280x1024 forceer dan krijg ik een heel vaag beeld, alsof je een te hoge resolutie selecteert ofzo.
Maar ja 1600x1200@85hz doet ie wel goed...

hij komt bij beemax vandaan. De kleuren vind ik trouwens stukken mooier dan van de iiyama's die ik gezien heb.

hmmz k als ik hem aansluit op m'n laptop kan ie wel 1280x1024@85hz (meer hz kan mn laptop niet leveren) aan.

Videokaart = Geforce 2 MX
Drivers: 23.12

[edit]
k heb het al gevonden: deze monitor kan dus niet 1280x1024@100hz aan |:( en die stond dus via nvrefreshratefix vast op 100hz.
Crappy dacht eigenlijk dat deze monitor dat wel aankon...
Naja dan maar 1280x960@100hz

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

hmz, ik zie dat je het probleem al gevonden heb. verder is het een fucking goede monitor. kheb de 21 inch versie en ben erg (op het gewicht na) oneindig happy mee. verbazend goede monitor met sony beeldbuis.

Verwijderd

ik heb deze ook, zeer strak monitortje... en bij mij doet hij het wel goed, winme en winxp installeren de driver automatisch...

hij is idd zwaar ;)... kheb een 17" iiyama gekocht om mee naar lan's te nemen *D

maar probeer powerstrip eens, ik heb nu 1600x1200 @ 90hz :9

1280x1024 kan ik op 100hz

/edit

via powerstrip dan :P
Pagina: 1