Flash/XML of Flash/PHP/SQL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik in een flash site wil kunnen zoeken in een lijst met gegevens, kan ik deze gegevens dat het beste opslaan in een MySQL database (en deze dan koppelen met PHP), of is het mischien slimmer om de gegeven op te slaan in een XML bestand? Wat ik mij vooral afvraag is welke oplossing het snelste en makkelijkste werkt.

Mij lijkt het dat het zoeken in een SQL database een stuk sneller gaat dan in een XML (text) file.

Zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

XML is niet bedoedl als database taal om gegevens in op te slaan. Het is meer een 'boodschappen jongen' om makkelijk gegevens uit te wisselen (bijvoorbeeld tussen de database en een webpagina). Je kunt gegevens waar je vaak in moet zoeken of gegevens die vaak veranderen gewoon het beste in een 'echte' database stoppen omdat daarin zoeken inderdaad veel sneller gaat dan zoeken in een XML bestand. Wat je wel kan doen is zorgen dat je zoek script een xml pagina uitspuugt en dan die pagina gebruiken voor de lay-out etc. Maar het echte zoeken moet je door de database laten doen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

Ik weet niet helemaal wat je bedoelt.
Je wilt in je flash site kunnen laten zoeken. Wil je die lijst met zoekwoorden dan al direct in je flash importeren? Lijkt me misschien niet zo heel handig. Ik heb begrepen dat je met flash een textfile zonder problemen van de server kan inlezen. Kun je een zoekopdracht laten invoeren, als ze op Search klikken, een php pagina aanroepen met als parameters de zoekwoorden, en die pagina vervolgens een text (of html) file laten teruggeven met de gevonden resultaten. En die vervolgens in je flash site tonen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag was idd niet al te duidelijk geformuleerd, maar aan de reactie van Devil heb ik genoeg THANX :-)

Ik bedoel dus dat ik een dynamische flash site wil maken die gegevens toond aan de hand van variabelen die gezet zijn. Zo moeten op een flash kaart bijvoorbeeld locaties getoond worden, waar extra informatie over moet verschijnen wanneer erop geklikt wordt. Deze informatie moet uit een database gehaald worden.