Toon posts:

Mac//HD wordt niet gezien..???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Wie kan mij helpen????Ik heb een Apple Powerbook G3 en van het een op andere moment wordt mijn HD niet meer gezien/gevonden.;(Heb al geprobeerd om met programma disk te repareren maar dat lukt niet, heb ook geprobeerd om met Norton Utilities te repareren echter hij wil niet van deze cdrom opstarten. Ik weet dat ik alles opnieuw zou kunnen installeren dit is echt allerlaatste optie want ik heb mijn data nodig*D

Groetjes nicky

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 21:10

CBA

een vat, een vat, een vat !

Indien je opstart van een originele Mac OS installatie cd zie je dan de HD staan ?

Zoja dan heb je een ongeldige systeemmap en kan je gewoon zonder te formateren er mac os terug over installeren.

Hierbij verlies je geen data.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
Een programma wat mijn data al vaak gered heeft is DiskWarrior...Daar is ook een ostart cd van beschikbaar...

Welke PowerBook heb je? (hoeveel Mhz en adb/scsi, usb/scsi, usb/firewire)
Heb je verder nog harware/software die je kan helpen?
(als externe harde schijven etc...)

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de snelle reaktie, echt top!!
Ik heb inderdaad geprobeerd om op te starten vanaf de installatie Mac cdrom, en dat lukt inderdaad wel, maar was bang dat bij opnieuw installeren mijn gegevens zouden worden overschreven. Maar goed volgens jou kan ik gewoon dat proces ingaan??Opnieuw MacOs eroverheen installeren?

Dat programma Disk Warrior kun je gewoon in de winkel etc halen:-))Ik voel me echt een beetje "onwetend" hoor:? neem het mij niet kwalijk *D

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

DiskWarrior is idd gewoon te koop.

Als je data je liever is dan de tijd die je uitspaart door een 'brute-force' overschrijven met een clean install is het het geld vdubbel en dwars waard: ook mij heeft het een keer 3 gb aan zeer dierbare data weten terug te halen...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.