Toon posts:

Lexaan Window bekrast!! Wat nu??

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn case had een nieuwe spuitbeurt nodig, nadat de lexaan window erin zat. Ik ben heel voorzichtig te werk gegaan, maar ik heb niet kunnen voorkomen wat verf op kwam.
Nadat ik deze met een schuursponsje (ja...schuursponsje....stom!!!) had verwijderd, waren er lichte krasjes voor in de plaats gekomen. Dit laat nu een waas achter op het lexaan.

Hebben jullie wat tips hoe ik dit kan camoufleren of wegwerken?

Ik vind het nu gewoon jammer....een mooi spoten kast, met een lelijk windootje.

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 10:50

GdeKeijzer

Asjemenou?

Wat het volgens mij wel goed doet is zilverpoets, dat polijst een beetje. Misschien nog dat spul voor mobiele telefoons.

Suc6

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Verwijderd

Topicstarter
Wat is van zilverpoets dan het resultaat.
Als een matte tint of werkt dat de krasjes bij?
Wat is dat spul voor mobies?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ben niet zo'n CM-er, maar een schuurspons... hahahaha :+

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

wil pics zien >:)

Verwijderd

Cockpit spray of een beetje olie achtig spul er op smeren en een beetje uitvrijven. Het is er nog steeds dan maar in iedergeval niet zo wittig uitgeslagen.

Verwijderd

Koperpoets, wordt bijvoorbeeld ook aangeraden om het "glas" van je Swatch weer te polijsten.

Zal bij Lexan vast ook wel werken.

Verwijderd

Brasso forever... Ga maar naar een gereedsschapswinkel en vraag er maar naar.... Daar krijg je alles mee gepolijst. Kunststoffen en metalen....

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Tandpasta kan ook nog wel eens helpen, dat polijst ook.

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Van dat spul wat je gebruikt tegen krassen en dofheid van de lak van je auto (een groene fles was het, weet het merk niet meer :()
Ik heb het gebruikt voor mijn telefoon, werkt perfect!

edit:
Dat spul heette iets met Turtle

Automatiseren kan je leren!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05
Op dinsdag 19 maart 2002 11:19 schreef YKW het volgende:
Van dat spul wat je gebruikt tegen krassen en dofheid van de lak van je auto (een groene fles was het, weet het merk niet meer :()
Ik heb het gebruikt voor mijn telefoon, werkt perfect!

edit:
Dat spul heette iets met Turtle
Turtle Wax :)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik was de ramen thuis ook altijd met schuurpapier :)

Maar je moet dat zelfde spul hebben waar je cd's mee kan oplappen, kweet ff niet meer hoe dat heet.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 19:44

Whuzz

Dodgeball!

Commandant. Te verkeijgen bij elke autozaak, denk ook wel gamme en dergelijke. Dit is polijstspul, bestaat in verschillende grofheden. De grovere kun je diepe krasjes mee verwijderen en met de minst grove krijg je het dan weer mooi helder en glanzend :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Op dinsdag 19 maart 2002 11:21 schreef Phreak het volgende:
Turtle Wax :)
Ja! Dat was het! Werkt perfect! :9 :)

Automatiseren kan je leren!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

weet toevallig ook iemand hoe je een gat van 40 x 50 mm eruit kan krijgen uit een 5mm dik plaat lexan??

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Mauzer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:41

Mauzer

Wololoo

als je veel geduld hebt, en geen rondingen maar hoeken... dan gebruik je een mes :p

Wololoo

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 12:15 schreef ReseTTim het volgende:
weet toevallig ook iemand hoe je een gat van 40 x 50 mm eruit kan krijgen uit een 5mm dik plaat lexan??
Je moet de plaats aftekenen en dan op de hoekpunten met een centerpunt een klein zoekputje erin slaan. NIET hard slaan. Zorg ervoor dat je het zo uitmeet dat de buitenkant van de boor gelijk met de rand van je tekening.

plaats nu de grofste zaag in je decoupeerzaag (een houtzaag)en zaag van gat tot gaat over je uitgetekende lijn. niet te rustig, maar ook niet op zn hardst zagen. Als je de beschikking over perslucht hebt moet je daarmee de zaag koelen.

Achter het gezaagde smelt de lexaan weer aan elkaar, maar dat tik je zo los. Je moet dan wel ff de resten wegvijlen.

piece of cake! Succes man

Verwijderd

Gat erin boren, dan met decoupeerzaag zagen, langzaam en wel koelen, anders gaan er spanningen in zitten en kan hij spontaan barsten.

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 12:27 schreef Mauzer-BtB het volgende:
als je veel geduld hebt, en geen rondingen maar hoeken... dan gebruik je een mes :p
Dat zou ik afraden, als je heel veel geduld heb zal het wel lukken, maar zulk hard materiaal verspanen met een mes is gevaarlijk. je schiet zo uit!

Verwijderd

Tandpasta helpt idd goed

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 19 maart 2002 12:33 schreef noki_JA het volgende:

[..]

Je moet de plaats aftekenen en dan op de hoekpunten met een centerpunt een klein zoekputje erin slaan. NIET hard slaan. Zorg ervoor dat je het zo uitmeet dat de buitenkant van de boor gelijk met de rand van je tekening.

plaats nu de grofste zaag in je decoupeerzaag (een houtzaag)en zaag van gat tot gaat over je uitgetekende lijn. niet te rustig, maar ook niet op zn hardst zagen. Als je de beschikking over perslucht hebt moet je daarmee de zaag koelen.

Achter het gezaagde smelt de lexaan weer aan elkaar, maar dat tik je zo los. Je moet dan wel ff de resten wegvijlen.

heb jij dit zelf al es eerder gedaan?? want bij een glaswinkel wordt het boren en zagen toen afgeraden...

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

ik zou koperpoets nemen, brasso welteverstaan, daarmee polijst je je krasjes zo weer uit je window. mits deze niet al te diep zijn. na polijsten ff afspoelen met water en klaar is kees

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

Als je een polijst machien hebt is het zo geregeld natuurlijk. Gewoon Plastic Cleaner (van Locktite) op doen. Niet droog latenlopen en de kleine krasjes zijn er zo uit. Van Texaco hebben zo ook polijst spul in 2 grofheden.

Commandant zou ik niet gebruiken want dat tast het lexaan aan als je telang doorgaat

• Mauzer

Mauzer

Wololoo

Echt, het is zo crappy dat lexan zo duur is, anders zou je eens even rustig kunnen proberen. Wel kan ik je vertellen dat met boor en zaag lukt op triplex :)

Wololoo

Verwijderd

[..]

Vooral met dat centerpuntje!!! Doet moet je dus niet doen!! Kras gewoon met een kraspen een kruisje, dan zoekt zijn boor hem wel, met een centerpunt sla je onwijs veel spanning in het lexaan, en kan hij ineens spontaan barsten, niet doen dus.....

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 12:41 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

heb jij dit zelf al es eerder gedaan?? want bij een glaswinkel wordt het boren en zagen toen afgeraden...
Ja tim ik doe dit heel vaak

Ik ben monteur in een pharmaceutisch bedrijf en doe het altijd zo. De centerpunt kan echt geen kwaad hoor. dat verhaal over spanningen is gelul. je hoeft echt maar een zacht tikje erop te geven en dat is genoeg.

Als je een klein boortje gebruikt moet je een hoog toerental nemen en een grote boor een laag toerental.

boren en zagen kan ECHT geen kwaad! in plexiglas wel, maar lexaan kan het hebben. Ik kijk af en toe wel ff als ik straks op me werk ben of je nog vragen hebt

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 19 maart 2002 13:15 schreef noki_JA het volgende:

[..]

Ja tim ik doe dit heel vaak

Ik ben monteur in een pharmaceutisch bedrijf en doe het altijd zo. De centerpunt kan echt geen kwaad hoor. dat verhaal over spanningen is gelul. je hoeft echt maar een zacht tikje erop te geven en dat is genoeg.

Als je een klein boortje gebruikt moet je een hoog toerental nemen en een grote boor een laag toerental.

boren en zagen kan ECHT geen kwaad! in plexiglas wel, maar lexaan kan het hebben. Ik kijk af en toe wel ff als ik straks op me werk ben of je nog vragen hebt
woon jij in Haarlem?? kzie namelijk in je profile Harlem staan. dit vraag ik ivm ik in Heemstede woon en als jij in Haarlem woont en es tijd hebt dan zou ik graag es langs willen komen met de platen.. liever dat ik het laat doen door iemand die verstand heeft dan dat ik hetzelf doe en het verknal...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 120mm fan in het lexaan window zitten.
Heb gewoon eerst een gat geboord. Vervolgens met tape aan voor en achterzijde het 'gat to be' afgetaped. Daarna met decoupeerzaag heel rustig gezaagd.
Let vooral op welk zaagje je neemt. Heb een van het merk piranha. Deze was gegeschikt voor rondingen in kunstof, hout en metaal.
Ideaal dus!

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 13:27 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

woon jij in Haarlem?? kzie namelijk in je profile Harlem staan. dit vraag ik ivm ik in Heemstede woon en als jij in Haarlem woont en es tijd hebt dan zou ik graag es langs willen komen met de platen.. liever dat ik het laat doen door iemand die verstand heeft dan dat ik hetzelf doe en het verknal...
Ja klopt ik woon in haarlem. Als je vorige week had gepost had ik nachtdienst dat zou mooi uitkomen. Ik wil het best voor je doen hoor. Als het niet al te grote platen zijn kan ik ze naar mijn werk meenemen.Daar moet ik het zowiezo doen, want ik heb er thuis de spullen niet voor

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 19 maart 2002 13:44 schreef noki_JA het volgende:

[..]

Ja klopt ik woon in haarlem. Als je vorige week had gepost had ik nachtdienst dat zou mooi uitkomen. Ik wil het best voor je doen hoor. Als het niet al te grote platen zijn kan ik ze naar mijn werk meenemen.Daar moet ik het zowiezo doen, want ik heb er thuis de spullen niet voor
werk jij toevallig bij elmaplast?? dat was een bedrijf die het kon..

de platen zijn 35 x 30 cm.. ik stuur later op de dag wel een mailtje naar je chello en dan moeten we maar ff kijken wat we afspreken...

Verwijderd

Nee ik werk bij MSD in de waarderpolder. Stuur maar naar chello is goed, dan mail ik je wel ff mijn telefoonnr terug en spreken we ff wat af

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Als je gaat boren en vooral decoupeerzagen in lexaan : zet &!)&%$#)(@ een veiligheidsbril op je snufferd. Nog een tipje: je kan voor je gaat zagen de boel afplakken, maar dan zo dat je door je tape of plastificeerplastic heen zaagt. Neem dus geen rekbare tape en ook niet dat spul met een hele dikke lijmlaag, want die gaat in je zaagje zitten en dan wordt het nooit mooi :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 13:54 schreef leonardo1504 het volgende:
Als je gaat boren en vooral decoupeerzagen in lexaan : zet &!)&%$#)(@ een veiligheidsbril op je snufferd.
Hee, ik werk bij MSD hoor, moet je eens flikken om daar zonder veiligheidsmaatregelen aan het werk te zijn :D

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

kan je daar eigenlijk ook een groef ìn maken?? zodat ik daar dan de onderkant van de PCI kaarten in kan stoppen...

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2291333592

zodat ik dit onderste gedeelte erin dus kan stoppen..

Verwijderd

Het is wel mogelijk door een aantal gaatjes op een rij te boren en de tussenruimte weg te vijlen. Mits het gleufje niet te krap is.

Verwijderd

wat je ook kan proberen, een beetje lef heb je wel nodig, is een oud kaartje pakken, het slotje een tijdje in een vlak houden en hem dan in één keer op zijn goede plek erin drukken, dan heb je ook een mooi groefje, je hebt er dus wel een beetje lef voor nodig, want je kan het niet fout doen, dan kan je overnieuw beginnen....

Verwijderd

Dicht knippen met een kartelschaar :) :)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

Acid_Burn

uhuh

[..]

Smelten? Mijn lexaan smelte helemaal niet toen ik de decoupeerzaag eropzette.. niks gekoeld. Mooie gladde rand zonder bramen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Mischien met dunne lexaan niet, maar als je lexaan van 10mm zaagt smelt het echt wel aan elkaar hoor. Of je bent in de war met plexiglas

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

Acid_Burn

uhuh

plexi smelt juist...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Mauzer

Mauzer

Wololoo

ik heb dus nu een halve vierkante meter Lexaan thuis liggen. Dit moet in stukken gesneden worden. Is het verstandig om dit met een cirkelzaag op een zaagbank te doen? Mij werdt verteld van wel omdat dit een rechtere lijn geeft dan met een decoupeerzaag.
En dan gaten boren, doe ik dit tussen 2 houten planken ofzo?
en voor een glowpag wil ik met een frees de randen afronden. is het mogelijk dat de randen in stukken slaan als ik er met een frees lands gaat, of smelt het? of gaat het gewoon goed?

Wololoo

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 11:25 schreef Whuzz het volgende:
Commandant. Te verkeijgen bij elke autozaak, denk ook wel gamme en dergelijke. Dit is polijstspul, bestaat in verschillende grofheden. De grovere kun je diepe krasjes mee verwijderen en met de minst grove krijg je het dan weer mooi helder en glanzend :)
met de meest grove kun je complete verflagen verwijderen :D

• Mauzer

Mauzer

Wololoo

een schop omhoog, ik wil het antwoord!

Wololoo

Pagina: 1