Een nieuw forum, een nieuwe vraag

Pagina: 1
Acties:

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 14:38
Laat mij de eerste zijn om in dit leuke, nieuwe deel van GoT te posten.

Ik heb dus thuis een netwerk liggen, maar mijn ouders zijn gescheiden, en verslaafd als ik ben neem ik altijd mijn pc mee naar m'n vader.

Maar als mijn mams dan hier wil internetten dan doet internet het niet goed, hij wil wel connecten maar hij laat geen page's zien in IE (zal in NS ook wel zo zijn)

Ik gebruik SyGate... bij WinRoute (lite) gebeurt het trouwens ook...

iemand een oplossing?

Verwijderd

Oe, kan je wat meer info geven, configuratie van je netwerk etc. Ik kan hier niet zo veel mee.

Als je wel verbinding hebt maar je kan geen pagina's bekijken kan dat aan veel dingen liggen, wat een mogelijkheid kan zijn is dat de DNS instellingen niet goed zijn.

Doe eens het volgende op het systeem van je moeder.

1.
- open een dos-box
- tiep: "ping 212.189.235.11"

als nu geen pakketjes terug krijgt is er iets anders aan de hand, en zou je wat meer info moeten geven

2.
- open een dos-box (als dat nodig is) :)
- tiep: "ping -a 212.189.235.11"

Nu zal je er weer hetzelfde gebeuren als bij stap 1. alleen probeert je pjoeter eerst IP adres 212.189.235.11 te resolven. dan moet je het volgende terug krijgen :

Pinging Aphrodite.tweakers.net [212.189.235.11] with 32 bytes of data:

en daaronder idem aan stap 1.

Als dat niet zo is kan het systeem geen verbinding maken met de DNS server van je provider, (of er staat een verkeerd IP adres ingesteld bij de DNS).

zoals ik al zei weet ik niet hoe je je netwerk hebt opgezet en wat hierboven staat is dat ook maar een idee.

success

• Terranca
Het probleem doet zich alleen voor wanneer er geen client(s) zijn/is (mijn pc). Dus wanneer alleen de server (mam's pc) aanstaat.

Ik zal alles de volgende keer ff doen wat je had gezegd ...

Verwijderd

Ohja,

kijk ook ff naar de verschillen in de TCP/IP stack van jou en de PC van je moeder

Win95
(dosbox)
tiep: "WinIpcfg"
en klik dan op [MORE >>]

WinNT
(dosbox)
tiep: "ipconfig /all"

Linux naja ben toch bezig :)
(dosbox)
tiep: "ifconfig"

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

met t route commando kan je ook je netwerkinstellingen zien:
in linux: route
in dos: route print

Je kan ook eens een ping op: www.tweakers.net doen, dan weet je gelijk of de dns server het doet (hij moet deze naam omzetten in een ip-adres)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Of vragen of je ouders weer willen gaan samenwonen.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 september 2000 21:55 schreef Wicked Mystic het volgende:

Linux naja ben toch bezig :)
(dosbox)[/quote]DOSbox in Linux???? Die distro die jij hebt wil ik ook!! (of eigenlijk niet...)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>DOSbox in Linux???? Die distro die jij hebt wil ik ook!! (of eigenlijk niet...)[/quote]ROFLMAO :)

't is trouwens een probleem wat ik me Absoluut niet kan voorstellen. Werkt het dan ook niet als je computer uit staat???

• Terranca
Jup... zodra hij geen andere clients kan ontdekken kan hij pagina's niet laten zien. En dan moet je SyGate uitzetten voordat hij het wel weer doet...
Pagina: 1