Telnet naar je modem

Pagina: 1
Acties:

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:01

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Mijn Cistron Maxx abo staat nu op status 4:porteren. Beide lampjes branden...

Ik heb nog een Alcatel modem van mijn ouwe MXStream. De instellingen van mijn pc/netwerk etc zijn niet veranderd sinds mxstream uit de lucht ging. Volgens een mail van cistron moet ik telnetten naar een IP adres (10.0.0.138 -of met 3 nullen kweenie precies meer) om de modeminstellingen aan te passen, maar hij geeft direct een cannot connect bericht.

Doe ik iets fout? Moet ik ergens in mijn instellingen de mxstream specifieke instellingen wijzigen in iets anders?

Had het ook al ergens anders gevraagd, maar dat was 6 pagina's diep en niet helemaal on-topic.

Dit dus.

Verwijderd

Kan je niet met je browser op dat ding verbinden? Het zou inderdaad op IP 10.0.0.138 moeten zijn jah. Misschien heeft het nog een probleem dat je alleen vanaf een 10.0.0.150 kan connecten.

Anders zou ik het modem resetten. Er moet ergens een reset knopje opdat ding zitten die de standaardinstellingen terug haalt voor je.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Misschien dat ik die 10.0.0.150 ergens een keer moest veranderen. Waar stel je dat ook alweer in?

Dit dus.

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Aangezien je al je instellingen voor cistron toch overhoop moet gooien, zou ik je modem gewoon even resetten. (klein pennetje in klein gaatje aan de achterkant)

Like this yall...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:53
die 10.0.0.150 (gateway 10.0.0.138) kun je instellen bij TCP/IP eigenschappen. Die vind je weer bij de eigenschappen van de netwerkomgeving (kan enigszins verschillen per OS).

DIT IS MIJN WEBSITE

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Ik heb thuis eens gecheckt en de IP van mijn PC is gewoon 10.0.0.150

telnet 10.0.0.138 geeft direct 'cannot connect'
in IE kom ik via http://10.0.0.138 echter wel direct in mijn Alcatel instellingen pagina terecht.

Iemand weet hoe het komt dat het met telnet niet lukt?

Gebruik win2000...

Dit dus.

Verwijderd

de noodzakelijke aanpassingen user. psswrd en ISP info kan je toch gewoon tijdens de http sessie wijzigen; waarom telnet rommelen?
Pagina: 1