Toon posts:

Verven vs. plakplastic

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij de praxis hebben ze heel mooi plakplastic, in alle denkbare kleuren en motieven.

Nu wil ik graag weten of er tweakers zijn die hun case hebben 'beplakt' en het liefst met foto's :D

Ik wil het zelf ook doen, ipv verven heeft het de volgende voor- en nadelen:

+ Krasbestendig, zeker bij vervoer naar lanparties,
campzone enz.
+ Mislukt het; jammer dan, nieuw laagje plastic.
+ Kleur zat? nieuw laagje plastic.
+ Binnen een dag gebeurt

- Mooi?

Als ik plussen of minnne vergeten ben hoor ik dat graag.

tnx!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
Plakplastic!!!!!!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~janne033/kees1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~janne033/kees2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~janne033/kees3.jpg

beetje brakke pics maar ik vind het er goed uitzien in het echt

Strava

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Op dinsdag 19 maart 2002 09:30 schreef thunderbird-1330 het volgende:
Bij de praxis hebben ze heel mooi plakplastic, in alle denkbare kleuren en motieven.

Nu wil ik graag weten of er tweakers zijn die hun case hebben 'beplakt' en het liefst met foto's :D

Ik wil het zelf ook doen, ipv verven heeft het de volgende voor- en nadelen:

+ Krasbestendig, zeker bij vervoer naar lanparties,
campzone enz.
+ Mislukt het; jammer dan, nieuw laagje plastic.
+ Kleur zat? nieuw laagje plastic.
+ Binnen een dag gebeurt

- Mooi?

Als ik plussen of minnne vergeten ben hoor ik dat graag.

tnx!
Ja, dit is al vaak gedaan. Kan me nog een kast herinneren met druppels erop (ook plakspul). Ik heb nog wel een nadeel voor je als je daar naar op zoek bent: de afwerking. Deze is bij spuiten altijd strak. Verder luchtbelletjes onder je plastic bij het opplakken? Ik zou het niet snel doen, pak liever de spuitbus

edit:
over die afwerking: zie post hierboven... I rest my case. Sorry, maar bij die drives enzo, vind het niet echt netjes

Verwijderd

Topicstarter
Dat plakplastic van prulleman vind ik wel mooi gedaan.
het is niet mijn kleur, maar de manier van afwerkign vind ik wel goed.

En van luchtbellen onder het plastic hoef je geen last te hebben.
Gewoon plastic plat op de grond leggen, plaklaag naar boven en dan je plaat en laten 'vallen'

ZOu als het goed is moeten werken...

• Prulleman
Het kan natuurlijk altijd netter.... (in het echt ziet het er een stuk beter uit, en als mijn drive kapot gaat trek ik het eraf en ik heb nog garantie (+ puntje) :))

en luchtbellen kan je met een hele dunne naald doorprikken en gladstrijken.

Strava

Verwijderd

/me twijfelt ook om te gaan experimenteren met plakplastic

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 09:48 schreef Jamez_Joint het volgende:
/me twijfelt ook om te gaan experimenteren met plakplastic
Dat is dus ook een groot voordeel, gewoon experimenteren. Ik heb al een kast verkloot omdat de verf niet goed pakte.
Plakplastic kan je er gewoon afhalen als het mislukt of als de kleur niet aanslaat.

• Prulleman
Het heeft volgens mij toch echt meer voordelen dan nadelen, ik denk alleen dat je moet uitkijken met glimmend spul, ik denk dat "mat" mooier is.
Als het teveel glanst zal je meer oneffenheden zien.

Die hierboven heb ik in een paar uurtjes gedaan, en zoals ik al eerder zei.... het kan altijd netter.

suffe anecdote:

mijn pa heeft een groot aantal houten dingen gemaakt voor mijn kamer: kast, bureau, kist/tafel.
kwam ie laatst sinds lange tijd weer op mijn kamer, en ziet ie mijn comp staan, vraagt ie: "heb ik die ook gemaakt??"
:)

Strava

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op dinsdag 19 maart 2002 09:55 schreef Prulleman het volgende:
Het heeft volgens mij toch echt meer voordelen dan nadelen, ik denk alleen dat je moet uitkijken met glimmend spul, ik denk dat "mat" mooier is.
Als het teveel glanst zal je meer oneffenheden zien.

Zoiets dacht ik als, gewoon een mooie matte kleur uitzoeken, misschien hout, of iets met een ander mooi motief. Heb jij het ook bij de praxis vandaan??
Er zit hier in IJsselstein alleen een Gamma en Formido.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
koel maar wat kost dat???

* itsme denkt: dat kan ik ook :p

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
PLakplastic kost maar een fractie van wat:
schuurpapier, grondverf, verf en hulpmiddelen kosten.

een mooie rol plastic kost iets van 5-10 euro, en dan het je echt de duurste!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog mooie foto's??

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
* itsme is zich nu aan t bedenken welke kleur het meest geschikt is ... misschien is het wel leuk om er een patroon in te maken :p

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Net gezien, niet van mij, maar wel plakplastic...
Afbeeldingslocatie: http://www.fast-mhz.com/casemods/img/0130.jpg

Verwijderd

Topicstarter
hhhmmm. nou ja, wel goed afgewerkt zullen we maar zeggen...

• Freezer|IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Op dinsdag 19 maart 2002 10:29 schreef euss het volgende:
Net gezien, niet van mij, maar wel plakplastic...
[afbeelding]
wel lelijk *D

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 09:42 schreef thunderbird-1330 het volgende:
Dat plakplastic van prulleman vind ik wel mooi gedaan.
het is niet mijn kleur, maar de manier van afwerkign vind ik wel goed.

En van luchtbellen onder het plastic hoef je geen last te hebben.
Gewoon plastic plat op de grond leggen, plaklaag naar boven en dan je plaat en laten 'vallen'

ZOu als het goed is moeten werken...
FOUT!!!!!!!!!!

Plakplastic gebruik je als volgt:
Je maakt de ondergrond goed schoon en vetvrij..
Je laat het opte plakken stuck opgerold en haalt een klein stukje papier los en wrijft het op je plaat waarbij je vanaf het midden naar buiten wrijft om de lucht eruit te wrijven. En NEEM ER DE TIJD VOOR

Verwijderd

Topicstarter
FOUT!!!!!!!!!!

Plakplastic gebruik je als volgt:
Je maakt de ondergrond goed schoon en vetvrij..
Je laat het opte plakken stuck opgerold en haalt een klein stukje papier los en wrijft het op je plaat waarbij je vanaf het midden naar buiten wrijft om de lucht eruit te wrijven. En NEEM ER DE TIJD VOOR
[/quote]

Oke, doen we het zo.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog suggesties, ideen og pics??

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:11
Op dinsdag 19 maart 2002 09:36 schreef Mephix het volgende:

[..]

Ja, dit is al vaak gedaan. Kan me nog een kast herinneren met druppels erop (ook plakspul). Ik heb nog wel een nadeel voor je als je daar naar op zoek bent: de afwerking. Deze is bij spuiten altijd strak. Verder luchtbelletjes onder je plastic bij het opplakken? Ik zou het niet snel doen, pak liever de spuitbus

edit:
over die afwerking: zie post hierboven... I rest my case. Sorry, maar bij die drives enzo, vind het niet echt netjes
de mijne misschien? ;)

Afbeeldingslocatie: http://markie.kicks-ass.net/image2/lizardh.jpg

en de best manier om het te plakken is :

neem wat water , meng dat met afwas middel, zodat het lekker glibberig wordt. stop dat in een spuitflacon. spuit hiermee de gedeeltes in die geplakt moeten worden. nu kan je met gemak het plastic plakken en als het nodig is nog wat verschuiven om het goed op zijn plek te krijgen, maak je de onderkant niet nat, dan is vast ook echt vast. moet je helemaal loshalen en weer opnieuw plakken. een ander voordeel is dus dat je de luchtbellen zo weg kan strijken, ik heb 0,0 luchtbellen op de case zitten.
duurt nu wel een dageje of 2 voordat het afwasmiddel ertussen uitgetrokken is, maar het werkt een stuk prettiger.
enne gladstrijken van binnen naar buiten met met bijv een pinpas of bierviltje

Verwijderd

Topicstarter
kan dat plastic wel drogen dan??
De manier van werken klinkt iedeaal, en aan jouw case te beoordelen werkt het goed, ziet er echt mooi uit.
Ben trouwens gisteren bij de gamma wezen kijken, maar daar hadden ze echt totaal geen mooie rollen plakplastic.

Iemand een andere goede winkel???

Verwijderd

Het beste kun je denk ik kijken bij een hobbywinkel...

Ik heb daar bijvoorbeeld spiegelfolie vandaan voor de afwerking...

Verwijderd

Ik denk dat een groot nadeel van plakplastic is, dat je case er wel een beetje geschikt voor moet zijn wil je het echt heel netjes hebben.

Als je een case hebt met, ik noem maar iets, rare uitstulpingen, dan kun je toch echt beter een spuitbus gebruiken. :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 10:29 liet euss wat foto's zien waardoor ik nu nog steeds blind ben
Damn, daar kijk ik me scheel op!

• blaaat945
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 23:52

blaaat945

..?

Op dinsdag 19 maart 2002 11:46 schreef gh0stw4lk3r het volgende:

en de best manier om het te plakken is :

neem wat water , meng dat met afwas middel, zodat het lekker glibberig wordt. stop dat in een spuitflacon. spuit hiermee de gedeeltes in die geplakt moeten worden. nu kan je met gemak het plastic plakken en als het nodig is nog wat verschuiven om het goed op zijn plek te krijgen, maak je de onderkant niet nat, dan is vast ook echt vast. moet je helemaal loshalen en weer opnieuw plakken. een ander voordeel is dus dat je de luchtbellen zo weg kan strijken, ik heb 0,0 luchtbellen op de case zitten.
duurt nu wel een dageje of 2 voordat het afwasmiddel ertussen uitgetrokken is, maar het werkt een stuk prettiger.
enne gladstrijken van binnen naar buiten met met bijv een pinpas of bierviltje
En het is verstandig om het plakplastic over de randen heen te plakken, want anders verknip / versnijd je je plakplastic misschien (en moet je zo percies werken)

Zodra je het plastic goed op je case hebt zitten (als de luchtbelletjes eruit gepoetst zijn enzo) dan voorzichtig met een scherm (stanlie) mesje de zijkanten bijsnijden *D

......

• Prulleman
Op woensdag 20 maart 2002 13:28 schreef SunStorm het volgende:
Ik denk dat een groot nadeel van plakplastic is, dat je case er wel een beetje geschikt voor moet zijn wil je het echt heel netjes hebben.

Als je een case hebt met, ik noem maar iets, rare uitstulpingen, dan kun je toch echt beter een spuitbus gebruiken. :)
Klopt, kijk maar naar die van mij :)

Strava

Pagina: 1