[Javascript] Toegang geweigerd voorkomen

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:59
Ik heb een pagina met links. Als je op een link klikt wordt er een pagina met een topframe en een contentframe getoond. In het topframe staat een balk met daarin een link terug naar mijn site. En de link wordt geladen in het contentframe.

Het probleem is dat veel links een Javascript error geven (Toegang geweigerd). Dit komt natuurlijk omdat de twee pagina's niet tot hetzelfde domain behoren. Het gaat bijvoorbeeld mis met pagina's die het TOP object aanspreken.

Is er een manier om dit allemaal tegen te gaan? Kun je het contentframe laten geloven dat hij het enige document is en dat er geen topframe is? Of is dit vanwege veiligheidsredenen niet mogelijk?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Gelukkig niet... Die maatregel is er niet vor niets genomen.

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
:?

Je kunt het window een handler meegeven en dan de html er naar toe schrijven c.q. aanpassen. Bestaande pagina's op andere domeinen kun je naar mijn weten niet manipuleren of whatever..

• eborn
Nee dat snap ik. Maar kun je bijv. niet iets zeggen als: top = content. Ik hoef nl. niet vanuit het bovenste frame in het onderste te wezen. Maar het gaat nu al fout bij sites met bijv. een nedstat counter.

Ik heb trouwens gemerkt dat een site als AskJeeves (die boven de links ook zo'n balk zet) hetzelfde probleem heeft. Dus dan zou je bijna denken dat het idd niet te verhelpen is.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Je kunt je security opties lager zetten.. dat helpt geloof ik.. Dan naai je ook alleen jezelf en niet al je gebruikers.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

had pas ook zoiets aan de hand maar kon het aardig oplossen door elke link in een PHP-include te zetten, waardoor het lijkt alsof de pagina van één en dezelfde domain komt...

www.jurgroessen.nl

• eborn
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Maar dat gaat dan alleen maar goed op de eerste pagina. Of je moet ALLE links op die pagina vanuit de PHP gaan rewriten. Want anders krijg je óf gebroken links óf je krijgt alsnog een ander domain in het onderste frame.

Correct me if i'm wrong 8-)
Pagina: 1