Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Verwijderd
En dan het nu weer met een schone verse XP instalatie proberen.(met de juiste drivers) Ik denk dat hij dan een eerlijkere vergelijking geeft.Op dinsdag 19 maart 2002 09:20 schreef toastingnow het volgende:
Gisteravond voor een test eens XP eraf gehaald. (format gedaan). Win98 geinstalleerd.
Effe gebenched met Q3 v1.31 Demo four. 1024 x 768, medium settings.
Met XP: 96 fps
Met 98: 130 fps
Ik lees juist vaak dat XP niet zo'n vertraging opleverde
Ik weet het niet ik heb ook altijd het gevoel gehad dat games gewoon trager draaide in XP, ook al had ik nieuwe drivers geinstalled..
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Hmm...als ik vanavond tijd heb, doe ik dat wel ff: XP op schone schijf zetten. Eerst vanavond effe de W98 installatie ghosten.
Nee, dat doet 'ie niet. Men kan anno 2002 van 2 dingen zeker zijn:
- Windows 9x presteert in (de meeste) games beter dan NT (incl. XP)
- Sommige mensen zullen dat coute-que-coute tot het einde van hun dagen ontkennen. Daarbij komen ze op de proppen met rare benchmarks, eigen ervaringen, gekke testjes, en nog veel meer. Zet ze echter naast elkaar en je zult zien dat 9x elke keer sneller is. 9x is namelijk gemaakt om op te gamen, en NT niet. XP wel, maar XP heeft dan weer de erfenis van NT. 2 zelfs: XP is heel stabiel, maar in games relatief traag.
Gamen in XP gaat overigens prima, en ik heb sinds november niet meer geformateerd (wat voor mij extreem, maar dan ook echt extreem lang is). Ik ben persoonlijk vreselijk tevreden over XP, laat dat duidelijk zijn, maar de benchmarks die jij laat zien geven een beeld van wat ik al maanden (sinds windows 2K) eigenlijk zeg: NT is niet sneller in games, NT is zelfs langzamer, alleen wil men dat om reden die mij niet geheel duidelijk zijn, nooit toegeven.
AL de benchmarks die ik ook gedaan heb geven dit beeld: NT is ALTIJD een paar % langzamer dan 9x en ME. Ik heb NOG NOOIT ZÉLF een benchmark gedaan of gezien waarin NT beter in 3D presteerde dan 9x. Tom van Tom's Hardware wel geloof ik. Misschien moeten we het hem eens vragen
- Windows 9x presteert in (de meeste) games beter dan NT (incl. XP)
- Sommige mensen zullen dat coute-que-coute tot het einde van hun dagen ontkennen. Daarbij komen ze op de proppen met rare benchmarks, eigen ervaringen, gekke testjes, en nog veel meer. Zet ze echter naast elkaar en je zult zien dat 9x elke keer sneller is. 9x is namelijk gemaakt om op te gamen, en NT niet. XP wel, maar XP heeft dan weer de erfenis van NT. 2 zelfs: XP is heel stabiel, maar in games relatief traag.
Gamen in XP gaat overigens prima, en ik heb sinds november niet meer geformateerd (wat voor mij extreem, maar dan ook echt extreem lang is). Ik ben persoonlijk vreselijk tevreden over XP, laat dat duidelijk zijn, maar de benchmarks die jij laat zien geven een beeld van wat ik al maanden (sinds windows 2K) eigenlijk zeg: NT is niet sneller in games, NT is zelfs langzamer, alleen wil men dat om reden die mij niet geheel duidelijk zijn, nooit toegeven.
AL de benchmarks die ik ook gedaan heb geven dit beeld: NT is ALTIJD een paar % langzamer dan 9x en ME. Ik heb NOG NOOIT ZÉLF een benchmark gedaan of gezien waarin NT beter in 3D presteerde dan 9x. Tom van Tom's Hardware wel geloof ik. Misschien moeten we het hem eens vragen
Kheb 't gevraagd
I'm going nutzzzz
Gister voor de gein weer eens gebenched in W98. Echt nog niets veranderd en m'n fps was weer rond de 95.
Mijn reactie op m'n keyboard:
Pagina: 1