À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Verwijderd
Mandrake 8.2rc1 heb ik gedownd maar geen tijd gehad om te installeren,... mobo (compu dus) doet het nog ff niet
Wel jammer dat ze er niet mozilla 0.9.9 ingedaan hebben..
Verwijderd
ftp://ftp.gwdg.de/pub/linux/mandrake/iso/
100 kb/s
Ik heb nog geen nederlandse mirror's kunnen vinden, iemand nog een tip?
LOLOp dinsdag 19 maart 2002 10:31 schreef WiD het volgende:
Damn, heb ik net RC1 gedownload vannacht, kan ik terug beginnen
Ik heb net een paar uur geleden 8.1 gedownload.
Ok. Ik wist dat hij heel binnenkort zou uitkomen maar je zou em toch wel kunnen upgraden van 8.1 naar 8.2?
Toch?
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
8.1 kan je upgraden normaal. Die beta's dikwijls niet omdat daar geregeld nieuwere (niet altijd stabiele) features bijzitten. Dan moet je eigenlijk gaan downgraden.Op dinsdag 19 maart 2002 10:55 schreef DeMoN het volgende:
Ik heb net een paar uur geleden 8.1 gedownload.
Ok. Ik wist dat hij heel binnenkort zou uitkomen maar je zou em toch wel kunnen upgraden van 8.1 naar 8.2?
Toch?
Ok, thnx voor de duidelijkheidOp dinsdag 19 maart 2002 11:00 schreef WiD het volgende:
[..]
8.1 kan je upgraden normaal. Die beta's dikwijls niet omdat daar geregeld nieuwere (niet altijd stabiele) features bijzitten. Dan moet je eigenlijk gaan downgraden.
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Dat moet jij toch weten aan je sig te zien.Op dinsdag 19 maart 2002 10:52 schreef DonzigEendje het volgende:
Kan je van die ftp site alle 3 de cd's downloaden of alleen de 1e?
En als je nou ff die link aanklikt zie je dit:
Verwijderd
Ik heb al geprobeerd de andere links van de downloadpage te volgen maar ik vind of niks of alleen cd1. Heeft iemand ondertussen al een link gevonden die berijkbaar is en die alle drie de cd's heeft?
Rustig aan, niet iedereen is perfectOp dinsdag 19 maart 2002 11:05 schreef DeMoN het volgende:
![]()
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
sjaOp dinsdag 19 maart 2002 11:15 schreef DonzigEendje het volgende:
Ik heb alleen Beta1 gedownload (met veel bugs) en nu ben ik op zoek naar de goede versie van 8.2. Maar als ik de link volg zoals die hierboven ergens staat krijg ik een melding dat het maximum aantal users al online is.
Ik heb al geprobeerd de andere links van de downloadpage te volgen maar ik vind of niks of alleen cd1. Heeft iemand ondertussen al een link gevonden die berijkbaar is en die alle drie de cd's heeft?
Verder heb ik geen link voor je. Ik denk dat 8.2 op het moment overal en nergens wordt geleeched i.v.m. nieuwheid e.d.
Hartstikke bedankt, Felix. Snelheid van meer dan 800 kb/secOp dinsdag 19 maart 2002 11:23 schreef Felix het volgende:
ftp://ftp.surfnet.nl/mirror/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake-iso/i586/
bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory
Hij staat hier tochOp dinsdag 19 maart 2002 23:08 schreef masterwill het volgende:
op surfnet is hij weg
ftp://ftp.surfnet.nl/pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake/iso/
Ik krijg nu ineens:
Connecting to ftp.surfnet.nl
Connected to ftp.surfnet.nl Port 21
421-FTP-session refused due to system-overload!
+++
* Complete software (zeggen ze althans)
* MDK is overzichtelijk(er) dan sommige andere distro's
* MDK is relatief snel
* Installatie is werkelijk kinderspel
* Handige XKill op desktop, hoewel dat niet veel goeds voorspelt
* T.net en Gamers.nl worden weergegeven door Konqueror zonder dat deze crasht (dat is hier wel eens anders geweest)
* USB Wielmuis doet het is één keer perfect
* Toetsenbord werkt als onder Windows, zodat ik á é en ó kan zeggen
* Bijgeleverd StarOffice rult
* KOffice lijkt eindelijk volwassen
* Zéér recente kernel (2.4.18)
---
* geen automatische installatie van Java plugin voor Mozilla
* geen automatische installatie van Flash plugin voor Mozilla
* In KDE staat anti-aliasing default op "off" (vind ik lelijk, dus vind IK het een minpuntje)
* KDE3 RC2 is nagenoeg onvindbaar hoewel het begeleverd zou moeten zijn (iemand? ik kan het serieus niet vinden. Ik geef toe dat ik nog niet lang gezocht heb, maar zó moeilijk moet het toch niet zijn...)
* Wat geeft Konqueror GoT toch lelijk weer
* Nog steeds geen manier om op een praktische manier je resolutie en refreshrate aan te passen (hoewel het beter aan het worden is)
* MDK doet moeilijk als ik 1280x1024x32 wil draaien. Dan zet 'ie hem weer op 16bits
* Geen automatische installaties hardware acceleration voor GF2Ti
* Herkent monitor niet automatisch (zie sig. geen raar type monitor of zo)
Verwijderd
staat dat toevallig niet op de site/forum?Op woensdag 20 maart 2002 11:53 schreef wzzrd het volgende:
Ben er nog niet uit. Waar kan ik de RC van KDE3 vinden op die MDK8.2 cd'tjes???
Ga vanmiddag mandrake burnen en installen
Update Mar 20, 2002: It looks like KDE 3.0 RC2 is not included in Mandrake Linux 8.2. My apologies for any confusion my contrary statement in this article might have caused.!!!
Géén KDE3 dus, in MDK8.2. En dat zuigt want dat was de voornaameste reden dat ik die isootjes gedownload heb
Verwijderd
Jij ook al?Op woensdag 20 maart 2002 11:58 schreef wzzrd het volgende:
Van deze pagina:
Update Mar 20, 2002: It looks like KDE 3.0 RC2 is not included in Mandrake Linux 8.2. My apologies for any confusion my contrary statement in this article might have caused.!!!
Géén KDE3 dus, in MDK8.2. En dat zuigt want dat was de voornaameste reden dat ik die isootjes gedownload heb
Damn das toch wel erg minder.. en ook al geen gnome2 beta versie..
If it bleeds, it can be killed!
Die-hard Brexiteer
ik durf toch te zweren dat daar net iets anders stondOp woensdag 20 maart 2002 19:13 schreef BeyondHorizon het volgende:
Ik heb hem langs mijn XP gezet en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van dit OS! Tis trouwens wel mijn eerste non Windows OS
PSN: Houtvlot
Ja idd heheOp woensdag 20 maart 2002 19:16 schreef dinges het volgende:
[..]
ik durf toch te zweren dat daar net iets anders stond
Die-hard Brexiteer
Er zijn de nodige bugs uitgehaald sinds 8.1. Installeert nog makkelijker dan XP (als dat kan).Ik vind hem dus ook heel goedOp woensdag 20 maart 2002 19:13 schreef BeyondHorizon het volgende:
Ik heb hem langs mijn XP gezet en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van dit OS! Tis trouwens wel mijn eerste non Windows OS
waaraan kan je zien welke versie je van mandralke hebt draaien?
Debian heeft het bestand /etc/debian_version waar dat in staat, je hebt goede kans dat Mandrake ook iets dergelijks heeft. Een andere mogelijkheid is om naar de kernelversie te kijken. Als je die niet veranderd hebt sinds de installatie - en de meeste mensen die niet weten welke versie van Mandrake ze hebben veranderen niet van kernelversie - dan draait nog gewoon de stock-kernel. Als je 8.2 zou draaien dan geeft 'uname -r' iets als '2.4.18' terug.Op woensdag 20 maart 2002 21:09 schreef hendrikjan het volgende:
even iets anders tussendoor als het mag
waaraan kan je zien welke versie je van mandralke hebt draaien?
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Op woensdag 20 maart 2002 21:17 schreef odysseus het volgende:
[..]
Debian heeft het bestand /etc/debian_version waar dat in staat, je hebt goede kans dat Mandrake ook iets dergelijks heeft. Een andere mogelijkheid is om naar de kernelversie te kijken. Als je die niet veranderd hebt sinds de installatie - en de meeste mensen die niet weten welke versie van Mandrake ze hebben veranderen niet van kernelversie - dan draait nog gewoon de stock-kernel. Als je 8.2 zou draaien dan geeft 'uname -r' iets als '2.4.18' terug.
Dat betekent dat je zeer waarschijnlijk Mandrake 8.1 draait.Op woensdag 20 maart 2002 21:23 schreef hendrikjan het volgende:
bij mij staat er na uname -r 2.4.8-26mdk, die file heb ik zo snel niet gevonden ...
* odysseus gaat weer ontopic.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Mdk 8.2 downloaden, en tijdens de installatie voor upgraden kiezen.Op donderdag 21 maart 2002 14:19 schreef Kick het volgende:
En hoe doe je dat updatetje dan kon nergens info vinden en de search is verrot
Kan iemand dat bevestigen? Is 8.2 bijv sneller dan RH 7.2? Ik heb Mdk 8.2 nu op een K6-2 gezet en daar is het zoviezo wat traagOp woensdag 20 maart 2002 09:54 schreef wzzrd het volgende:
Opsomming plusjes en minnetjes MDK8.2:
+++
* MDK is relatief snel
Een beetje zoeken kan geen kwaad hoorOp donderdag 21 maart 2002 17:54 schreef J0YR1D3R het volgende:
Zijn er al goede NL pubs? UU.net ofzo? Ik kan hem bij uu.net niet zo snel vinden.
ftp://ftp.cs.uu.nl/mirror/Linux/Mandrake/Mandrake/iso/
ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake/iso
ftp://ftp.surfnet.nl/pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake/iso
ftp://ftp.wau.nl/pub/Mandrake/iso/
uu.net en niet vinden
Naar mijn ervaring is het sneller dan met name SuSE, maar ook sneller dan RH. Dit is echter op gevoel, ik heb geen linuxbench gedraaid of zoOp donderdag 21 maart 2002 17:29 schreef banaan-X het volgende:
Kan iemand dat bevestigen? Is 8.2 bijv sneller dan RH 7.2? Ik heb Mdk 8.2 nu op een K6-2 gezet en daar is het zoviezo wat traag
Edit: Nog iets ... in die guide van 8.1 heeft hij het over 4 verschillende partities die Linux gebruikt. Moet ik die allemaal vantevoren aanmaken of doet de installer dat zelf? (root, swap ed)
Heb een geforce 2 TI, maar opengl wil echt niet
Die drivers van NVidia krijg ik ook niet geinstalleert
"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "
Die heb je echt niet nodig hoor .. als je gewoon zorgt dat je wat unallocated space (3 gb ofzo) op je HD hebt komt het allemaal vanzelf goed .... echt heel simpelOp donderdag 21 maart 2002 22:48 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Omdat dit de eerste keer is dat ik een UNIX-OS ga installeren wil ik even het volgende weten. Is er al een install guide voor 8.2 beschikbaar of kan ik gewoon die van 8.1 aanhouden?
en de install guide van 8.1 zal niet zoveel verschillen hoor denk ik (ben nu de install cd aan t brandem dus we zullen zometeen kijken
euh ook maar edit:
dat doet ie allemaal zelf als je maar unallocated space hebt.Edit: Nog iets ... in die guide van 8.1 heeft hij het over 4 verschillende partities die Linux gebruikt. Moet ik die allemaal vantevoren aanmaken of doet de installer dat zelf? (root, swap ed)
Alleen jammer dat opengl dus niet werkte bij mij, ben er nog mee aan het prutsen... maar heb niet al te veel hoop...
"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "
wat bij mij hielp (8.1 dan) was dat er een symbolic link niet goed stond .. ik weet niet meer precies wat het was maar met de search toen gevonden.Op donderdag 21 maart 2002 23:16 schreef DJ-Anubis het volgende:
klopt, installatie liep als een dikke tiet. Geen install guide nodig.
Alleen jammer dat opengl dus niet werkte bij mij, ben er nog mee aan het prutsen... maar heb niet al te veel hoop...
Update:
aha gevonden [topic=89085]
C:\temp>md5sum.exe Mandrake82-cd1-inst.i586.iso
cee2644d6356b17062bb9d53ccb26a98 Mandrake82-cd1-inst.i586.iso
C:\temp>md5sum.exe Mandrake82-cd2-ext.i586.iso
f85486f4a97debbbcd647de51218d56f Mandrake82-cd2-ext.i586.iso
C:\Temp\md5sum.exe Mandrake82-cd3-supp.i586.iso
0b5aa60b4582491fabc47916f75838ad Mandrake82-cd3-supp.i586.iso
Terwijl het deze zouden moeten zijn:
cda56ed1c9e9ace3de44eba1c36069a7 Mandrake82-cd1-inst.i586.iso
6ede8c75fec92e10636b6c0bf5ee9860 Mandrake82-cd2-ext.i586.iso
0b4921ddb67425687a5e053ff288dcba Mandrake82-cd3-supp.i586.iso
En toch heb ik volgens mij niet de RC2 gedownload en klopte de download en filegrootte ook. Rara....
If the world wouldn't suck, we'd all fall off
Verwijderd
Ziet er op het eerste gezicht goed uit instalatie was
draait aardig snel .. maar ja zit ook niks spannends op voor de rest..
Ook makkelijk was ff de extra rpmtjes installeren voor avifile binnen 2 minuten draaide er een divx, hier heb ik wel eens langer over gedaan, die RPM staan trouwens op cd3
Hoeft niet. PM gaat over zijn gieg van ext3 partities. Hoewel hij nog wel zou moeten opstarten (versie 7 iig. welke versie heb je?), kan PM niets met ext3. Als je vanuit windows dus met die partities wilt spelen, zul je ze ext2 moeten laten.Op vrijdag 22 maart 2002 11:17 schreef vandenberg het volgende:
Het draait tot nu toe prima, alleen kan ik in Windows Partition Magic niet meer starten: die treft fouten aan in de partitietabel. Bij een eventuele volgende install ga ik de Linux-partities dus van tevoren in PM aanmaken.
Ik heb PM 6.0, maar ook nog floppy-versies van 4 en 5 en die werkten ook niet meer (in DOS). Ik had dit probleem trouwens niet met 8.1, maar wel weer met RH 7.2.Op vrijdag 22 maart 2002 11:33 schreef wzzrd het volgende:
[..]
Hoeft niet. PM gaat over zijn gieg van ext3 partities. Hoewel hij nog wel zou moeten opstarten (versie 7 iig. welke versie heb je?), kan PM niets met ext3. Als je vanuit windows dus met die partities wilt spelen, zul je ze ext2 moeten laten.
Verwijderd
zal het eens gaan proberenOp donderdag 21 maart 2002 17:29 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Mdk 8.2 downloaden, en tijdens de installatie voor upgraden kiezen.
[..]
Kan iemand dat bevestigen? Is 8.2 bijv sneller dan RH 7.2? Ik heb Mdk 8.2 nu op een K6-2 gezet en daar is het zoviezo wat traag
RH7.2 is ook ext3. MDK8.1 is (volgens mij) ext2.Op vrijdag 22 maart 2002 11:37 schreef vandenberg het volgende:
[..]
Ik heb PM 6.0, maar ook nog floppy-versies van 4 en 5 en die werkten ook niet meer (in DOS). Ik had dit probleem trouwens niet met 8.1, maar wel weer met RH 7.2.
Alleen CD3 is dus goed, de andere zijn fout, je zou kunnen rsyncen (dan verbeter je de fouten, en hoef je alleen het verschil te downloaden (meestal slechts enkele MB's tegenover 650 MB van een hele image))Ik krijg deze checksums:
En toch heb ik volgens mij niet de RC2 gedownload en klopte de download en filegrootte ook. Rara....
Rsync voor windows zit in het PIK pakket van debian, op http://www.debian.org/CD/
En als rsync server ftp.surfnet.nl nemen.
En in het vervolg met een goed ftp programma een bestand in 1 keer downloaden.
Da's jammer voor je.Op donderdag 21 maart 2002 23:36 schreef Swinnio het volgende:
Ik krijg deze checksums:
'k heb ze van surfnet gehaald met Flashget en :
D:\Downloads>md5sum -c md5sums.82
Mandrake82-cd1-inst.i586.iso: OK
Mandrake82-cd2-ext.i586.iso: OK
Mandrake82-cd3-supp.i586.iso: OK
D:\Downloads>
Verwijderd
Huh, CD3 is toch ook fout? Maar goed, ik zal Rsync eens proberen. Ik denk dat het fout is gegaan met het zoeken van mirrors. Heb namelijk met Getright gedownload en die heeft zelf de snelste mirrors gezocht. Het ging ook wel snel, alleen dus niet goedOp vrijdag 22 maart 2002 12:17 schreef easydisk het volgende:
[..]
Alleen CD3 is dus goed, de andere zijn fout, je zou kunnen rsyncen (dan verbeter je de fouten, en hoef je alleen het verschil te downloaden (meestal slechts enkele MB's tegenover 650 MB van een hele image))
Rsync voor windows zit in het PIK pakket van debian, op http://www.debian.org/CD/
En als rsync server ftp.surfnet.nl nemen.
En in het vervolg met een goed ftp programma een bestand in 1 keer downloaden.
ik draai nu Mandrake 8.0 op mijn servertje.. met daarop heel wat apps en settings.
als ik die LM8.2 CD erin steek en dan update doe.. blijft dan alles behouden wat ik tot nu toe heb geïnstalleerd? da's wel van groot belang namelijk
(voornamelijk wachtwoorden, useraccounts en apps)..
want ik heb wel eens via MandrakeUpdate bijvoorbeeld geprobeerd mijn iptables te upgraden en dat resulteerde erin dat mijn server geen NAT meer kon doen
iptables draaide niet op mijn huidige kernel..
toen heb ik de kernel getracht te upgraden maar dat ging zo dusdanig mis dat ik mijn servertje opnieuw kon installeren en daar heb ik geen trek in!!
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Als het goed is blijven alle conf bestanden bewaard en worden programma's alleen geupdate.Op vrijdag 22 maart 2002 13:06 schreef -ScuL- het volgende:
vraagje..
als ik die LM8.2 CD erin steek en dan update doe.. blijft dan alles behouden wat ik tot nu toe heb geïnstalleerd? da's wel van groot belang namelijk
(voornamelijk wachtwoorden, useraccounts en apps)..
Overigens wil ik iedereen aanraden om in het Mandrake Configuratiemenu (ofzo) bij Systeem en dan Diensten, alles uit te zetten wat je niet nodig hebt. Ik heb bijv 15 van de 20 uitgezet die echt niet nodig waren, en dat scheelt behoorlijk in de snelheid. (slechts een tipje
Verwijderd
En iptables is vaak incompatible met verschillende kernels.
De API wordt nog wel eens verandert.
Als je de iptables utils van 8.2 wilt gebruiken op een 2.4.3 kernel (mdk 8.0) dan zal je hem beter kunnen hercompileren vanuit de src.rpm. Of je kernel ook upgraden, wat vaak wel een goed idee is.
De kernel upgraden zou met mdk 8.2 goed moeten gaan.
Ze hebben er wat in aangepast waardoor je hem nu geweoon met urpmi/rpmdrake kunt installeren.
Maar als je het niet vertrouwt kun je ook de huidige kernel uit de rpm database halen, dan wordt hij ook niet verwijdert:
rpm -e kernel --justdb --nodeps
En de filesystems die in 8.1 zaten zijn:
ext2, ext3, reiserfs, xfs en jfs.
Die zitten ook in 8.2.
Verwijderd
Lilo.conf mbt WindowsXP:
1
2
3
| other=/dev/hda1
optional
label=Windows |
Moet hier iets aan veranderd worden?
Edit: Misschien is het via de search ook wel te vinden!
Ditzelfde probleem had ik dus ook, en ik moest uiteindelijk mijn hd formateren. Zie: [topic=426133]Op vrijdag 22 maart 2002 22:26 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Nou, dit wordt dan mijn eerste reply vanaf Linux.En meteen een met een probleem. Ik heb Mandrake 8.2 geinstalleerd (alleen CD1). Ik kan niet meer terug naar Windows XP (niet onverwachts, ik had al wat topics doorgelezen). Ik moet mijn Windows partitie nu dus bij LILO toevoegen oid. Hoe doe ik dat precies, want ik heb dat nu gedaan en dan blijft hij na booten gewoon hangen bij 'Loading WindowsXP' en WindowsXP heb ik die sectie van het Bootmenu genoemd. Dus volgens mij detecteerd die Windows niet eens.
Lilo.conf mbt WindowsXP:
code:
1 2 3other=/dev/hda1 optional label=Windows
Moet hier iets aan veranderd worden?
Edit: Misschien is het via de search ook wel te vinden!
1. Je heb niet de expert install gebruikt.
2. Je hebt geen CD 2 gebruikt. (Ik ook geen 3 btw)
Ik moet dus nu met de XP CD mijn partitie repairen (of reinstallen) en dan met de Mandrake CD lilo opnieuw installeren?
De 2e keer (jaja, ik blijf volhoudenOp vrijdag 22 maart 2002 23:36 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Ik merk 2 overeenkomsten tussen jouw mogelijke oorzaken van het probleem en de mijne:
Cd 3 bevat alle documentatie, dus niet belangrijk voor een install. Daarnaast heb ik de iso van CD 2 opnieuw gedownload, welke ik, als ik daar tijd voor heb (ik vrees het ergste2. Je hebt geen CD 2 gebruikt. (Ik ook geen 3 btw)
Heb je een SCSI apparaat (bijv. HD) --> YesOp vrijdag 22 maart 2002 23:44 schreef BlueAngelGoT het volgende:
In die expert install wist ik bij het begin al niet wat ik moest kiezen:
SCSI Interface?
Yes/No
Heb je dat niet --> No
Edit: Lekker behulpzaam forum hier, btw.
Ok, het is ook al (vrij) laat.Op vrijdag 22 maart 2002 23:51 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Duh ... da was et probleem niet. Sorry verkeerd uitgelegd. Daarna vraagt ie welke driver. Dat weet ik niet.
Misschien dat iemand anders hier een oplossing voor heeft, want ik heb geen zin om weer mijn hd te formateren.
Uitdaging is leuk, maar het moet natuurlijk wel lukken
Thnx JVH. Ik ga nu slapen. Truste!
Heb ze nu met LeechFTP van ftp.surfnet.nl/pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake/iso/ gehaald en weer dezelfde foute checksumsOp vrijdag 22 maart 2002 12:31 schreef Westereinder het volgende:
[..]
Da's jammer voor je.
'k heb ze van surfnet gehaald met Flashget en :
D:\Downloads>md5sum -c md5sums.82
Mandrake82-cd1-inst.i586.iso: OK
Mandrake82-cd2-ext.i586.iso: OK
Mandrake82-cd3-supp.i586.iso: OK
D:\Downloads>
What am I missing here
Gewoon spullen
`Op vrijdag 22 maart 2002 23:36 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Ik merk 2 overeenkomsten tussen jouw mogelijke oorzaken van het probleem en de mijne:
2. Je hebt geen CD 2 gebruikt. (Ik ook geen 3 btw)
Ik moet dus nu met de XP CD mijn partitie repairen (of reinstallen) en dan met de Mandrake CD lilo opnieuw installeren?
Ik raad zelfs nobbies aan om de expert mode te gebruiken. Kan je teminste zien wat er gebeurt
.
Dat heb je verkeer gedaan ! je moet hem niet uitpakken o.i.d., gewoon branden.Ik heb de CD's gebrand met Nero op ISO mode en de ISO's van tevoren uitgepakt met IsoBuster. Doe ik iets verkeerd?
Ik ga dus de XP partitie reapereren met de CD. Wordt LILO dan weer overgeschreven?
Ja.Op zaterdag 23 maart 2002 13:48 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Ik ga dus de XP partitie reapereren met de CD. Wordt LILO dan weer overgeschreven?
Maak dus eerst een rescue disk aan vanuit MDK Control Center, zodat je vanaf flop Linux kan booten, daarna kun je evt. vanuit CC weer lilo draaien (wel lba32 aanzetten! )
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
En waar vind ik dat?(wel lba32 aanzetten! )
Hoe maak ik een Windows XP bootflop in Mandrake? Ik heb de search al gebruikt.
staat bij je boot-options in MDK Control Center...Op zaterdag 23 maart 2002 15:45 schreef BlueAngelGoT het volgende:
En waar vind ik dat?

euh...Hoe maak ik een Windows XP bootflop in Mandrake? Ik heb de search al gebruikt.
Niet?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device