VPN: Wat is de beste configuratie

Pagina: 1
Acties:

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Welke ervaringen hebben jullie?
Alleen software of zijn er ook al ervaringen met o.a. de concentrator van Cisco??

Wat is volgens jullie de beste configuratie, zowel op het gebied van snelheid alsmede veiligheid...?

• radi0man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 00:14
De concentrator van Cisco is wel ok. Makkelijk te bedienen, werkt goed, maar je moet natuurlijk wel het geld er voor over hebben :-)
Wat de beste configuratie is, hangt helemaal van je netwerk en van je gebruikers af.

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03-2025
Ik ga binnenkort een PiX Firewall van Cisco configureren van L2TP vpn verbindingen. Met dat apparaat kan je vier van dat soort verbindingen tegelijk opzetten en we kopen er ook speciale cisco client software bij.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Moet deze niet naar ANS?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03-2025
Op woensdag 20 maart 2002 11:45 schreef jelmervos het volgende:
Moet deze niet naar ANS?
Moet niet maar kan wel.....

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Ik ben hier op dit moment ook mee bezig, en heb besloten om het via een linux firewall icm met win2k server's R&Ras te gaan doen, werkt goed en is redelijk veilig mitst goed gepatched uiteraard. Het probleem waar ik tegen aan loop echter is het volgende, het gaat om een wan oplossing voor mobiele clients die op lokatie werken bij klanten, zij maken over het algemeen gebruik van de internet faciliteiten aanwezig bij de klant, vaak een lan achter een router/nat/proxy. Het probleem wat ik ben tegen gekomen op zoek naar een mooie oplossing is dat clients niet vanachter een niet geprepareerde router/firewall kunnen connecten, heeft iemand anders hier ervaring mee? en hoe gebeurt dit bijvoorbeeld bij andere bedrijven, ik ben heel benieuwd....
Pagina: 1