Toon posts:

Sitecom xDSL/Cable Router ook voor Wanadoo ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil me internet gaan delen en het mag niet zoveel gaan kosten. Het probleem is de pc waar het internet binnekomt niet werkt met 2 netwerkkaarten. De oplossing lag voor de hand een router. Nu is mijn vraag zal deze sitecom router gaan werken met mijn Wanadoo Broadband Premium abbonement.

Enige Specs van de Router:

Sitecom xDSL/Cable Boradband Router

Met deze xDSL/Cable router deelt u moeiteloos uw bestaand breedband internet verbinding via het netwerk. De router ondersteund zowel PPPoE als PPTP (mxstream) wat betekent dat u verzekerd bent van een probleemloze werking met alle huidige breedband verbindingen. De ingebouwde Firewall zorgt ervoor dat uw netwerk op een veilige manier wordt verbonden met het internet.

10/100 Mbps netwerk
Geschikt voor xDSL/cable
Ingebouwde Firewall
Zeer gemakkelijk te installeren
Geschikt voor alle Microsoft netwerken

Zou dit gaan lukken of moet ik met een andere oplossing moeten komen?

Verwijderd

kijk eens eerst of je een oude P75 of 486 kan vinden. ik zie ze liggen langs de weg, bij de ijzerboer, de sloop en op de vuilnisbelt. je kan die machines heel goed als router+webserver draaien. De mijne heb ik voor 2 euro bij een computerwinkel gehaald.

Verwijderd

Topicstarter
Me vraag was om de router zelf een andere oplossing kan wel als dit niet gaat werken.

• scorpiopraxis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-01-2022

scorpiopraxis

Join the Loveparade

Wanadoo maakt volgens mij gewoon gebruik van de mxstream verbingding van de kpn. dus het zou geen problemen moeten opleveren. Mycom heeft trouwens ook een leuk routertje van edimax kost niet veel en werkt prima ik heb hem zelt ook.:)

Verwijderd

Ja dat werkt, Wanadoo maakt gebruik van PPPoE

Verwijderd

Topicstarter
Thanks maare hoe zou ik dat moeten doen met verbinding maken, want wanadoo gebruikt toch dat programmatje?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Op dinsdag 19 maart 2002 14:46 schreef Revolutions het volgende:
Thanks maare hoe zou ik dat moeten doen met verbinding maken, want wanadoo gebruikt toch dat programmatje?
Dat programmaatje is niets anders dan een gemodde PPPoE driver voor Windows. Dat programa heb je bijv. in XP niet meer nodig, aangezien het daar al standaard in zit.

In de router moet je simpelweg instellen dat ie via PPPoE over de WAN aansluiting moet gaan connecten. Als je dan je username + pass invult zal hij gewoon verbinding maken.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 09:00 schreef rob van den broek het volgende:
Ja dat werkt, Wanadoo maakt gebruik van PPPoE
voor kabel, maar adsl is volgens mij PPTP

Verwijderd

jadjong schreef op 19 maart 2002 @ 17:07:
[...]

voor kabel, maar adsl is volgens mij PPTP
Hij vroeg voor Wanadoo Premium dus dat is kabel :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 08:10:
[...]

Hij vroeg voor Wanadoo Premium dus dat is kabel :)
Tis al augustus, topic is van maart.
Pagina: 1