ik heb nu een kabel aansluiting met een server,switch en 2 clients. ik wil er graag een router inzetten ipv een server met switch. Wat moet ik veranderen om hier een router tussen te zetten?
kabel---modem---server(pentium 133, win98)---4poorts switch---client1
\---client2
de kabel tussen de modem en de server is een gewone utp kabel, de kabel tussen de server en de switch is een crossed, en de rest is weer "gewoon" utp.
de reden dat ik een router wil is dat ik er st*nt ziek van wordt dat er telkens weer nieuwe problemen zijn waardoor ik telkens weer een paar uur kwijt ben om het op te lossen.
ik hoop dat ik daar van af ben met een router.
dus: wat moet ik doen als ik een router ga kopen? (veranderen aan kabels/hardware what ever...)
en zijn er idd minder problemen met een router?
en wat moet ik instellen met een router?
bijvoorbaad hartelijke dank!
kabel---modem---server(pentium 133, win98)---4poorts switch---client1
\---client2
de kabel tussen de modem en de server is een gewone utp kabel, de kabel tussen de server en de switch is een crossed, en de rest is weer "gewoon" utp.
de reden dat ik een router wil is dat ik er st*nt ziek van wordt dat er telkens weer nieuwe problemen zijn waardoor ik telkens weer een paar uur kwijt ben om het op te lossen.
ik hoop dat ik daar van af ben met een router.
dus: wat moet ik doen als ik een router ga kopen? (veranderen aan kabels/hardware what ever...)
en zijn er idd minder problemen met een router?
en wat moet ik instellen met een router?
bijvoorbaad hartelijke dank!