Toon posts:

router ipv server met switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een kabel aansluiting met een server,switch en 2 clients. ik wil er graag een router inzetten ipv een server met switch. Wat moet ik veranderen om hier een router tussen te zetten?

kabel---modem---server(pentium 133, win98)---4poorts switch---client1
\---client2
de kabel tussen de modem en de server is een gewone utp kabel, de kabel tussen de server en de switch is een crossed, en de rest is weer "gewoon" utp.

de reden dat ik een router wil is dat ik er st*nt ziek van wordt dat er telkens weer nieuwe problemen zijn waardoor ik telkens weer een paar uur kwijt ben om het op te lossen.
ik hoop dat ik daar van af ben met een router.

dus: wat moet ik doen als ik een router ga kopen? (veranderen aan kabels/hardware what ever...)
en zijn er idd minder problemen met een router?
en wat moet ik instellen met een router?

bijvoorbaad hartelijke dank!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:54
Windows 98 als server is ook verre van optimaal. Als je die server nog een kans wil geven zou ik er toch echt Windows NT4 of linux opzetten.
Als je voor linux gaat, maar geen/weinig linux ervaring hebt is http://www.clarkconnect.org heel erg goed.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Wat een gedonder om internet te delen. Ik heb een Actiontec Homegateway, een router, hub en wireless station in één. Er zitten vier poorten op voor UTP en twee wireless pc-card adapters. Je hoeft het wireless gedeelte niet te gebruiken, maar het zit er vast op. Makeelijk in te stellen via Explorer. En kost maar ongeveer 170 Euro, wireless PC-cards apart kopen. Je kan bestanden, printers en internet delen.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga toch maar voor n router
maar ik vraag me dan dus af:
wat moet ik allemaal veranderen?
zodat ik de router kan aansluiten?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij alleen die server vervangen door de router en verder niks (qua hardware).

Verwijderd

Je kan de router gewoon met een UTP aansluiten op de modem (geen cross). Op de router kan je nagelang de uitvoering meerdere clients hangen (4-8 stuks) met UTP (wederom geen crosslink)..

Je bespaard dus de switch en de sever...

Werkt ideaal.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

ja, wil je een hardwarematige router of softwarematig?

Ik vind het zelf wel handig om een softwarematige router te hebben, kan je teminste nog lekker mee klieren >:)
boverdien is het veel goedkoper.

hardwarematig is wel relaxed maar mij te simpel.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het liever simpel :D
heb geen zin om er nog een kweetniethoeveel uren in te gaan steken zodat mn netwerk weer een beetje werkt.

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op dinsdag 19 maart 2002 11:14 schreef wous het volgende:
ik heb het liever simpel :D
heb geen zin om er nog een kweetniethoeveel uren in te gaan steken zodat mn netwerk weer een beetje werkt.
Ik snap wat je bedoeld :)
Zelfs dat kan voor een n00b al zwaar klote zijn met een hardwarematige router.
Ik heb een paar kennissen met een vigor wat absoluut niet lukte.
Natuurlijk wel een RTFM kwestie ;)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hij heeft al een software router, zijn server.

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 10:47 schreef sjuk het volgende:
ja, wil je een hardwarematige router of softwarematig?

Ik vind het zelf wel handig om een softwarematige router te hebben, kan je teminste nog lekker mee klieren >:)
boverdien is het veel goedkoper.

hardwarematig is wel relaxed maar mij te simpel.
hoeft niet perse goedkoper te zijn hoor (dlink di704 is maar 89 euro en dan hebbie ook nog 4 ports switch)

je kan dan nog steeds klieren met een server maar die hangt dan achter je router/firewall. is nog veiliger ook!!!

maar idd server ertussen uit router ertussen. als je genoeg porten hebt op de router ben je klaar. anders met een crosslink verbinden naar je switch.

simpele firewall/nat-router: www.dlink.com
wil je iets meer kunnen neem dan een vigor oid

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op dinsdag 19 maart 2002 12:01 schreef betweter het volgende:
je kan dan nog steeds klieren met een server maar die hangt dan achter je router/firewall. is nog veiliger ook!!!
Ik heb liever een softwarematige router, en dan bedoel ik wel een aparte machine he, ik heb hier bijvoorbeeld een netBSD firewall/router.
Als die hardwarematige dingen exploits blijken te hebben is het enige wat je kan doen een firmware update.

Dat een hardwarematige veiliger is dan een softwarematige firewall op een workstation direct aan een modem is wel zo ja.

Verwijderd

SMC heeft ook wel coole doosjes. Barricade series.
Alles in een. firewall, NAT, 10/100 switch, evt. wireless, printerpoort, etc. En prijs valt vind ik wel mee.
Moet je maar even kijken in pricewatch.
Ben je direct van al het gezeur af.

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
belt een router trouwens automatisch in?

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
ff winroute op de server zetten, reboot, klaar.. :Y)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
/edit : :z

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1