Hoe aansluiten idee-port?

Pagina: 1
Acties:

• shingmyw
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-03 19:01
hoi allen,

ik wilde even vragen hoe ik het beste zou moeten aansluiten. Ik heb namelijk een dvd-rom en een brander en twee harde schijven. Op mijn moederbord zijn er twee idee poorten. Daarnaast heb ik ook een davi controller dat op de pci slot gestoken kan worden waardoor ik nog eens twee idee poorten als het ware heb. Want ik heb namelijk nog 1 harde schijf en een zip drive.

De vraag is nu hoe ik het zou moeten aansluiten. Dus een harde schijf en een dvd rom of iets anders.

alvast bedankt voor de hulp

:)

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
spec wat voor ata hdd's en zow
en wat voor IDE Controlers

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• shingmyw
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-03 19:01
2 hd van maxtor 7200 toeren van 40 gig ata 133.
en een davilex controller.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik zou zowiezo je HD's elk een apart idee kanaal op je mobo geven, en de rest op de controller ALS het goed werkt.

specs

Verwijderd

-------- (Ide poort 1)
Harde schijf 1 + fikker.

-------- (Ide poort 2)
Harde schijf 2 + DVD.

Waarom geen 2 cd rom's op 1 kanaal: omdat ze dan elkaar in de weg zitten = meestal mislukte kopie. }:O :P

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op dinsdag 19 maart 2002 19:33 schreef computernerd het volgende:
-------- (Ide poort 1)
Harde schijf 1 + fikker.

-------- (Ide poort 2)
Harde schijf 2 + DVD.

Waarom geen 2 cd rom's op 1 kanaal: omdat ze dan elkaar in de weg zitten = meestal mislukte kopie. }:O :P
Dit is dus lekker stom. Nu draaien beide hd's een lagere modus.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
daarom zeg ik dus elk HD z'n eigen kabel/kanaal, zodat ze nooit hoeven te wachten. En als de 2 cdroms op die controller werken, waarom niet.

specs

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik weet niet of die fikker burnproof heeft maar als dat zo is kan je em gerust met die DVD aan 1 touwtje hangen hoor.
Niks mislukken van cd's.

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18

themaxter

Bugged..

Hmm, wat voor type controllers heb ie?

33, 66, 100 of 133??

Kunnen we tenminste wat mee...

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Zucht... cd-brander en cd-lezer moet je nooit aan 1 kabel hangen. Er zijn genoeg fikprogramma's die dan niet meer "on the fly" willen bakken.

edit:

Trouwens, over IDEEën gesproken, het lijkt me verstandig als je die davikaart IN je PCI slot steekt in plaats van EROP. :+

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 19 maart 2002 22:56 schreef AdLentis het volgende:
Zucht... cd-brander en cd-lezer moet je nooit aan 1 kabel hangen. Er zijn genoeg fikprogramma's die dan niet meer "on the fly" willen bakken.
Dat maakt toch niet zo heel veel uit

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Op dinsdag 19 maart 2002 22:57 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Dat ligt eraan... als je niet "on the fly" bakt niet nee. Ik weet niet hoe die programma's reageren als ze dit tegenkomen in combinatie met burn-proof oid.

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 22:57 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

idd ,ik brand nooit on-the-fly.

met de tegenwoordige branders heb je een beeld gemaakt in 5 minuten en de cd gebrand in nog eens 5 minuten. Das dus 10 minuten, en dan heb je nog eens veel kans dat er minder fouten op je cd staan.

dan komt het er voor mij niet op aan dat ik er 10 minuten aanzit

btw, DVD en writer zitten hier ook aan hetzelfde kabeltje, en ik KAN wel on-the-fly copieren (wel burnproof), maar toch doe ik het lekker niet

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 23:00 schreef AdLentis het volgende:

[..]

Dat ligt eraan... als je niet "on the fly" bakt niet nee. Ik weet niet hoe die programma's reageren als ze dit tegenkomen in combinatie met burn-proof oid.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ie niet on-the-fly wilde branden... Heb ze nu trouwens wel apart, dussss :)

Verwijderd

HD
HD

CDROM
CD Fikker

Het is dus vette bull shit dat brand programma's dan niet willen fikken. Nero doet het hier prima. Hij blaat dan wel aan het begin maar als je op OK drukt dan doet die precies wat ik wil dat die doet.

En wat wil je nou liever; Je snelheid naar beneden of even 1 x ok bij je brandprogramma drukken :)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Op dinsdag 19 maart 2002 23:06 schreef Tuxus het volgende:
HD
HD

CDROM
CD Fikker

Het is dus vette bull shit dat brand programma's dan niet willen fikken. Nero doet het hier prima. Hij blaat dan wel aan het begin maar als je op OK drukt dan doet die precies wat ik wil dat die doet.

En wat wil je nou liever; Je snelheid naar beneden of even 1 x ok bij je brandprogramma drukken :)
snelheid naar beneden?? dat is bij geen een via of intel chip meer het geval! tegenwoordig kan je makkelijk een UDMA 6 hardeschijf en een UDMA 2 cdrom aan een kabel hangen. Het is verstandiger om de 2 harde schijven op een aparte kabel te hangen omdat het kopieren van en naar elkaar dan ook nog een beetje vaart heeft..

dat levert veeel meer op dan die 2 cds aan dezelfde kabel

hier heeft elk apparaat zn eigen kabel (writer en dvd aan Fasttrack onboard aansluiting) :9
Pagina: 1