Toon posts:

Zalman voeding (ST300BLP) met Papst Fan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of het mogelijk is om een Zalman ST300BLP voeding nog stiller te maken, dan deze als is.

't zal vast zitten op de airflow die een stillere fan geeft. Zal de 19.4 CFM van een Papst 8412NGL (N2/GL) met 12dBA de voeding koel genoeg houden :?

Verwijderd

Zolang je casetemp net boven ambient is moet het kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik hiervoor dan een variofan gebruiken of een normale (1500 rpm) Papst?

Had eigenlijk verwacht dat de Zalman voeding geruisloos zou zijn, maar dat wordt toch niet helemaal waargemaakt ;( Vandaar het idee met de Papst.

Verwijderd

Zit een vario fan in. Voel de lucht die uit je PSU komt. Is het warm? Zoja, dan is je casetemp te hoog en moet je daar iets aan doen. Als je casetemp daalt, dan gaat je PSU fan minder hard draaien wat resulteert in een lagere geluidsproductie.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 12:40 schreef Aico het volgende:
Zit een vario fan in. Voel de lucht die uit je PSU komt. Is het warm? Zoja, dan is je casetemp te hoog en moet je daar iets aan doen.
De lucht is inderdaad warm. Volgens mijn mobo is de Casetemp 37 graden. Zal wat airflow proberen te maken met 2 Papst (12dBA) fannetjes (voor en achter). 's kijken hoe stil het geheel dan is.

Verwijderd

Het gaat niet om de airflow. Het gaar erom dat je koele lucht door je PSU laat gaan. Hoe doe je dat? Zorg voor een outtake fan om de warme lucht van je CPU en misschien videokaart weg te laten blazen. Warme lucht moet via een andere fan uit je kast weg en NIET door je PSU.

Verwijderd

>>> icq/msn
Pagina: 1