Toon posts:

speedfan zorgt voor problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net ff speedfan geinstalleerd en nu gebeurd het volgende:
asus probe begint t epiepen en er staat opeen bij me voltages dat de 12 vol daalt op ggeven moment schee ie 0,75 volt te zjn en de 5 volt ging erna ook zo.
dit paar minuutjes en toen was het voorbij.
was dit nou egt zo? denkhet niet anders was de pc wel uitgegaan.
iemand anders dit ook meegemaakt? wil het programma wel gaan gebruiken om de temp van me hdd's uit te kunnen lezen :)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
In mijn geval was mijn processortemp plotseling van 38 naar 24 graden "gedaald" na het draaien van speedfan. Let ook even op dat Speedfan onder XP een LegacyNTservice (bij services dus) installeert, die blijft staan als je speedfan niet meer gebruikt (er is immers geen install/uninstall). Om deze service uit je register te knippen moet je jezelf eerst de rechten daartoe geven, omdat standaard alleen SYSTEM deze services mag verwijderen. Overigens heb ik nu nog steeds dat de temperatuur af en toe fout wordt weergegeven zonder dat ik speedfan verder gebruikt heb. Ik zou als het alleen om de temp van de harde schijf gaat, afzien van speedfan. Het leek mij wel leuk om de fans wat langzamer te laten draaien, maar mijn chipset ondersteund dat niet.