Ik heb een Loewe Xelos 5381 ZW televisie met daarop een Pioneer DV 444 dvd speler aangesloten. Nu heb ik met deze combinatie het probleem dat wanneer ik gebruik maak van het rgb signaal er aan de bovenkant van het beeld een licht schijnsel te zien is over de hele breedte van het beeld. Als ik overschakel op composiet video of s-video zie je dit niet. Dit valt niet bij alle dvd's op en met name bij donkere beelden is het goed te zien. Ik heb twee foto's gemaakt van m'n tv om een beetje duidelijk te maken wat ik bedoel:

dit is het beeld als ik composiet kies

en dit is dus met rgb
Het is wat moeilijk om het goed op een foto zichtbaar te maken, maar het verschil is wel te zien, denk ik (ik heb de plaatjes wat lichter gemaakt om het probleem wat duidelijker te laten zien). Ik heb al verschillende ingangen en scartkabels geprobeerd en dat maakt allemaal niks uit. Bovendien had ik dit effect niet met een andere Pioneer speler (een DV 535). Iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Op zich is de beeldkwaliteit voor de rest met rgb het mooist van alle alternatieven, alleen dat lichte schijnsel is soms behoorlijk storend
.

dit is het beeld als ik composiet kies

en dit is dus met rgb
Het is wat moeilijk om het goed op een foto zichtbaar te maken, maar het verschil is wel te zien, denk ik (ik heb de plaatjes wat lichter gemaakt om het probleem wat duidelijker te laten zien). Ik heb al verschillende ingangen en scartkabels geprobeerd en dat maakt allemaal niks uit. Bovendien had ik dit effect niet met een andere Pioneer speler (een DV 535). Iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Op zich is de beeldkwaliteit voor de rest met rgb het mooist van alle alternatieven, alleen dat lichte schijnsel is soms behoorlijk storend