[DVD] vaag schijnsel bij rgb beeld

Pagina: 1
Acties:

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 17:16

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Ik heb een Loewe Xelos 5381 ZW televisie met daarop een Pioneer DV 444 dvd speler aangesloten. Nu heb ik met deze combinatie het probleem dat wanneer ik gebruik maak van het rgb signaal er aan de bovenkant van het beeld een licht schijnsel te zien is over de hele breedte van het beeld. Als ik overschakel op composiet video of s-video zie je dit niet. Dit valt niet bij alle dvd's op en met name bij donkere beelden is het goed te zien. Ik heb twee foto's gemaakt van m'n tv om een beetje duidelijk te maken wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/j.schmitz3/dvdscreenshot-fbas.jpg
dit is het beeld als ik composiet kies

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/j.schmitz3/dvdscreenshot-rgb.jpg
en dit is dus met rgb

Het is wat moeilijk om het goed op een foto zichtbaar te maken, maar het verschil is wel te zien, denk ik (ik heb de plaatjes wat lichter gemaakt om het probleem wat duidelijker te laten zien). Ik heb al verschillende ingangen en scartkabels geprobeerd en dat maakt allemaal niks uit. Bovendien had ik dit effect niet met een andere Pioneer speler (een DV 535). Iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Op zich is de beeldkwaliteit voor de rest met rgb het mooist van alle alternatieven, alleen dat lichte schijnsel is soms behoorlijk storend :(.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bij composiet lijkt-ie het ook te doen... :/

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 13:14
Ik zie het ook vaak, maar dan alleen in die situatie, witte letters op zwarte achtergrond. Als ik andere dan vraag zien zij het niet hehe. Kan dus aan je ogen ook liggen.
Echter moet ik zeggen dat ik het op je composiet foto ook zie hoor. Als je het tijdens de film ook ziet dat is niet goed nee. Gelukkig heb ik de dv-535 :)
(alleen was ik zo stom om een dure svideo kabel te kopen terwijl zowel de tv als de dvd speler RGB ondersteunt :( )

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 19 maart 2002 09:03 schreef JvS het volgende:
Bij composiet lijkt-ie het ook te doen... :/
Das gewoon ghosting.. hebben de meeste 100hz toestellen last van.

Maar dat bedoelt hij niet

Anyway. TV's staan vaak niet goed afgesteld als je ze via de RGB ingang gebruikt. Dus dat wordt het servicemenu in.. en klooien totdat je er bij neer valt. En nee, ik weet de codes niet voor een Loewe tv, alleen Sony.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 17:16

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 10:25 schreef tbusquet het volgende:

[..]
Das gewoon ghosting.. hebben de meeste 100hz toestellen last van.

Maar dat bedoelt hij niet
Dat bedoelde ik inderdaad niet, het gaat om die lichtere balk die je bovenaan het beeld kunt zien.
Anyway. TV's staan vaak niet goed afgesteld als je ze via de RGB ingang gebruikt. Dus dat wordt het servicemenu in.. en klooien totdat je er bij neer valt. En nee, ik weet de codes niet voor een Loewe tv, alleen Sony.
De code voor het Loewe service menu is nogal simpel: die is er niet :), je kunt gewoon het service menu kiezen via de knoppen op de tv. Ik zou dan echter nog steeds niet weten waar ik wat in dat service menu zou moeten instellen, want de meeste settings zijn daar nogal cryptisch omschreven en de laatste keer dat ik eens wat in het servicemenu zat te neuzen, werd mijn beeld ineens extreem overbelicht. Dat ging pas weer weg toen ik de tv een tijdje helemaal uit had geschakeld, dus ik ben een beetje huiverig om daar wat te pielen.
Maar denk je dat het eerder aan de tv zou liggen dan aan de speler? Met een andere speler had ik het immers niet.
Anderzijds, heb ik hetzelfde verschijnsel ook een keer gezien toen ik een playstation 2 had aangesloten op deze tv en toen dvd's via YUV bekeek. Dus ja, 't zou een combinatie probleem kunnen zijn, maar moet ik dan bij Pioneer of Loewe zijn om het op te lossen :??

Verwijderd

Kun je niet een beetje spelen met het menu van je dvd speler?
Pagina: 1