Toon posts:

Vaag...processorsnelheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vraag: ik heb hier een Toshiba Satellite pro 4600...deze zou Celeron 750mhz moeten zijn.

Nu heb ik Sandra 2001 geinstalleerd en deze geeft aan dat processor 1 367mhz is...maar bij Rated speed/fsb staat er wel 750/100 (met als multiplier 7.5)

Hoe moet ik dit plaatsen? Is de 367mhz een soort 2-deling van die 750 en herkent Sandra dat misshcien niet ofzo?

Alvast bedankt!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op de accu? Deze celeron beschikt namelijk niet over Speedstep, maar over een foefje van Toshiba waarbij de FSB on the fly van snelheid wordt aangepast, wat resulteert in een lagere kloksnelheid van de CPU.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

case closed ;)

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt 'goed' ;-)

Dus wat je bedoelt te zeggen (als ik het begrijp):

Bij zware programma's ofzo, draait de CPU op een hogere snelheid en hij past het gewoon constant aan..als je niet veel gebruikt, zal hij min of meer het ding laten zien als 366 ofzoiets en gebruik je het (bijv. met photoshop), dan draait hij wel op volle snelheid?

Bedankt trouwens alvast voor deze nuttige antwoorden!!!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
Op dinsdag 19 maart 2002 01:05 schreef cruzziaal het volgende:
Klinkt 'goed' ;-)

Dus wat je bedoelt te zeggen (als ik het begrijp):

Bij zware programma's ofzo, draait de CPU op een hogere snelheid en hij past het gewoon constant aan..als je niet veel gebruikt, zal hij min of meer het ding laten zien als 366 ofzoiets en gebruik je het (bijv. met photoshop), dan draait hij wel op volle snelheid?

Bedankt trouwens alvast voor deze nuttige antwoorden!!!
Dat hebben ze zo geregeld jah, spaart de accu :)

Verwijderd

Topicstarter
mmm...kweenie of ik dat wel zo leuk vind ;-))

Maar goed, hartstikke bedankt!! Zo ben je weer wat wijzer he!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:00

GaMbiNo

1337

Mijn p3 750 flaptop wordt in XP bij systeem weergegeven als een 634Mhz maar in DXdiag wordt ie wel gezien als 750 Mhz. Dat is nog veel vager. :?

Iemand die weet waarom dat is? :?
Pagina: 1