Toon posts:

Computer slaat compleet vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen zaterdag (16-03-02) een nieuwe pc gekocht namelijk een p4, met 256 ddr ram, asus p4b266 moederbord en daar een asus v8170 geforce 4 mx 440 videokaart bij.

Ik heb het volgende probleem, wanneer ik een "moeilijke" video bewerking uitvoer, verschilt van het spelen van spellen of het afspelen van films en zelfs bij het wisselen van windows, slaat ie regelmatig compleet vast, de computer reageerd dan nergens meer op en moet ik hem resetten om hem weer te laten werken.Ook is het nu 2 keer gebeurt dat de pc uit het niets opeens uit gaat. Dit is naar mijn idee niet de manier waarop deze pc behoort te werken. Ik heb al verschillende OS gebruikt om te testen of het misschien aan windows XP zou liggen, maar dat is niet het geval want bij XP en win98 hetzelfde verhaal. Voor alle duidelijkheid, het gebeurt op een volledig kaal systeem met de bijgeleverde drivers correct geinstalleerd. Nou is mijn vraag of dit een software/besturings prbleem is of dat het aan de hardware kan liggen. Ik denk zelf aan het laatste,

Wie kan mij helpen uit deze verschikkelijke nachtmerrie!!! :'(

Verwijderd

Kan van alles zijn, maar even wat gokken uit ervaring:

Optie 1: Voeding trekt het niet.
Optie 2: Videokaart is niet jofel.
Optie 3: Geheugen is niet jofel.

Heb je de mogelijkheid om onderdelen te wisselen, bijv. de videokaart van een kennis lenen? Of gewoon terug naar de toko waar je hem/haar gekocht hebt.

Verwijderd

Waarom moeilijk doen? Je hebt een complete PC gekocht. Laat de winkel waar je 'm gekocht hebt het maar uitzoeken, je hebt immers garantie.

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Op dinsdag 19 maart 2002 05:35 schreef sterretje het volgende:
Waarom moeilijk doen? Je hebt een complete PC gekocht. Laat de winkel waar je 'm gekocht hebt het maar uitzoeken, je hebt immers garantie.
Ben je 'm wel een paar weken kwijt ;(

specs

Verwijderd

Ga deze ook eens na:

1. Voeding trekt het niet
2. PC niet geaard
3. stekkertjes/jumpertjes/insteekkaarten maken niet goed kontakt.
4. slechte baybus. (voltage- ipv oscilatie-regeling / kortsluiting, inferieure onderdelen)
5. voltages van de CPU niet korrect (te laag)

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:27
Wat word de temperatuur van je CPU, ik had namelijk precies hetzelfde en mijn CPU werd veel te heet

sensei_d.fpv channel

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

verkeerde timings van je geheugen misschien?
(ik weet dat je hem net hebt maar toch)

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

Pagina: 1