Toon posts:

[Debian] apt-get probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg steeds deze error als ik iets met apt-get probeer te installeren:

Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
You might want to run `apt-get -f install' to correct these:
Sorry, but the following packages have unmet dependencies:
libgnome32: Depends: gnome-bin (>= 1:1.4.1.4-1.ximian.3) but 1.4.1.4-2 is to be installed
libgnomesupport0: Depends: gnome-bin (>= 1:1.4.1.4-1.ximian.3) but 1.4.1.4-2 is to be installed
libgnomeui32: Depends: gnome-bin (>= 1:1.4.1.4-1.ximian.3) but 1.4.1.4-2 is to be installed
libgnorba27: Depends: gnome-bin (>= 1:1.4.1.4-1.ximian.3) but 1.4.1.4-2 is to be installed
libgnorbagtk0: Depends: gnome-bin (>= 1:1.4.1.4-1.ximian.3) but 1.4.1.4-2 is to be installed
E: Unmet dependencies. Try 'apt-get -f install' with no packages (or specify a solution).

Ik heb de search al geprobeerd maar niks gevonden!
Iemand hier enig idee waar het aan kan liggen?

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
En wat gebeurd er als je apt-get -f install doet zoals hij als suggestie geeft?

Please do not contact me telepathically.

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al geprobeerd en dan krijg ik weer precies het zelfde bericht!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Soms wil een 'dselect' draaien bij mij wel eens helpen als ik dat krijg.

Dan gewoon kiezen voor install en configure.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Je hebt ximian lopen installeren. dat is je fout. Die pakketten zijn niet 100% compatibel met debian. Verwijder alle packages van ximian en vervang ze door originele debian pakketten. Je bent dan in een klap van al deze problemen af.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx dudes, ik ga het vanavond uitproberen want ik moet nu nog werken :(

• lintux
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:20
Op dinsdag 19 maart 2002 00:15 schreef Valium het volgende:
Verwijder alle packages van ximian en vervang ze door originele debian pakketten.
Helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan, volgens ervaringen van velen.. Ik heb ze allemaal moeten verwijderen en mijn /var/lib/dpkg/available moeten rebuilden voordat alle schade weer hersteld was.

Mijn advies: Gewoon KDE gaan gebruiken. Of pwm... ;)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op dinsdag 19 maart 2002 10:57 schreef lintux het volgende:

[..]

Helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan, volgens ervaringen van velen.. Ik heb ze allemaal moeten verwijderen en mijn /var/lib/dpkg/available moeten rebuilden voordat alle schade weer hersteld was.

Mijn advies: Gewoon KDE gaan gebruiken. Of pwm... ;)
1) KDE gebruiken is geen oplossing. Kun je net zo goed zeggen dat je beter windows kunt gaan gebruiken, of BeOS ;)
2) Is wel eenvoudig gedaan:
dpkg -l | grep xi(mian)
bekijk de lijst.
apt-get install pakket1/unstable pakket2/unstable pakket3/unstable (of testing als je dat liever gebruikt, maar ik draai unstable GNOME naar volle tevredenheid).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 13:17 schreef Valium het volgende:

[..]

1) KDE gebruiken is geen oplossing. Kun je net zo goed zeggen dat je beter windows kunt gaan gebruiken, of BeOS ;)
dpkg -l | grep xi(mian)
bekijk de lijst.
apt-get install pakket1/unstable pakket2/unstable pakket3/unstable (of testing als je dat liever gebruikt, maar ik draai unstable GNOME naar volle tevredenheid).
Ik heb het op deze manier geprobeerd maar het wou niet werken! ik krijg nogsteeds die error! Maar morgenavond heb ik er meer tijd voor en dan kijk ik of ik via dselect niet kan doen!!

• lintux
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:20
Op dinsdag 19 maart 2002 13:17 schreef Valium het volgende:
Was even een troll-neiging.. ;-)
dpkg -l | grep xi(mian)
bekijk de lijst.
Deed ik ook meteen, maar binnen de kortste keren duikt er toch weer zo'n pakketje op. Tenminste, zo ging het bij mij.

En nee, doe mij maar testing, ik heb niet zo veel bandwidth.. :-(
Pagina: 1