Plextor geen dma in win2k met via266a

Pagina: 1
Acties:

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
Ik heb net ondekt dat mijn Plextor 24/10/40 pio gebruikt en niet udma. Mijn ide controler staat op auto maar toch gebruikt ie pio.

In de andere topics heb ik geen oplossing gevonden :'(
mischien weten jullie er wel 1.

system stats: abit kr7 raid (via 266a)

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Zit er niet een extra jumpertje achterop de drive waarmee je de UDMA functie mee aanzet? Heb ik hier wel's wat over gelezen. (correct me if i'm wrong)

specs

• SkyKnife
Op maandag 18 maart 2002 23:45 schreef topper het volgende:
Zit er niet een extra jumpertje achterop de drive waarmee je de UDMA functie mee aanzet? Heb ik hier wel's wat over gelezen. (correct me if i'm wrong)
Ja die jumper zit er niet op zodat ie udma zou moeten kunnen doen.

Iemand anders? :'(

Verwijderd

DMA mode instellen met SET DMA. (ook onderdeel VIA 4-1 pack)Vaak branden daarna niet meer goed bij en dus weer terug naar PIO

• SkyKnife
Op dinsdag 19 maart 2002 00:23 schreef burtiess het volgende:
DMA mode instellen met SET DMA. (ook onderdeel VIA 4-1 pack)Vaak branden daarna niet meer goed bij en dus weer terug naar PIO
Sorry maar begrijp niet wat je bedoelt met SET DMA.

Kun je me wat uitleg geven :?

Edit: kan SetDMA.EXE niet vinden |:(

Verwijderd

Met een groot aantal, vaak simpele tooltjes, kun je eenvoudig de DMA Mode van diverse IDe's instellen. Zo'n tooltje zit ook in het VIA 4-1 pack of bij Power DVD.

Tooltje opstarten > kiezen welke mode de betreffende drive moet hebben > opnieuw opstarten

Weet alleen uit ervaring dat combi W2K-Nero-Plextor helemaal fout gaat met UDMA/DMA. 10-20 % branden, write-error en weg CDtje....

Succes !

• SkyKnife
Snik, ik heb iig het toeltje van powerdvd geporbeerd maar die vertelde me na reboot dat ie failed.

Geen dma voor mijn plextor dus |:(

Heel irritand nu kan ik tijdens branden niets anders doen sinds in pio mode ik 100% cpu inneem. :(

• SkyKnife
Op dinsdag 19 maart 2002 00:49 schreef SkyKnife het volgende:
Snik, ik heb iig het toeltje van powerdvd geporbeerd maar die vertelde me na reboot dat ie failed.

Geen dma voor mijn plextor dus |:(

Heel irritand nu kan ik tijdens branden niets anders doen sinds in pio mode ik 100% cpu inneem. :(
Vaag genoeg heb ik met na gehele reinstall wel dma en werkt perfect. Mischien ligt dat aan mijn nieuwe highpoint drivers (Abit KR7a Raid). iig heb ik door die drivers geen mogelijkheid meer voor Hibernation mode :(

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Had hetzelfde probleem met mijn plextor 16/10/40x Werd ook in de bios alleen herkend in pio mode 4 en zodoende ook in WinXP. Na het extra jumpertje geplaatst te hebben was het probleem opgelost en werd de speler herkend in UDMA 33 mode.
Pagina: 1