Mpg - grijs beeld

Pagina: 1
Acties:

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40
Ik heb de search gebruikt en daar heb ik vaak gelezen dat de divx beeld grijs was. Ik heb alles gedaan wat daar in stond. Divx codec opnieuw geinstalleerd (5.0) en nog blijft die grijs.
Opties bij de decoder op default gezet, helpt ook niet.
WinXP heb ik nog niet opnieuw geinstalleerd, maarja het moet ook op te lossen zijn zonder WinXP opnieuw te installeren.

Ik heb hier last van sinds ik ooit eens een keer een film via BSplayer heb bekeken.

• Xof
Ik ben al iets verder gekomen, ik heb de xing mpeg decoder gedownload en dan heb ik wel weer kleur :)
Er is dus iets mis met de normale windows mpeg codec. Kun je die ook ergens downloaden?

Verwijderd

ja , dit probleem had ik dus ook in 98 en me en nu in xp ook ongeveer alleen dan met sommigen files . maar het ergste was nog alle WM streams werden grijs.

moet even naar de MS site gaan en even de codecs pack van je WM player downen en installen .

• nimm2
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

[flauwe opmerkingen mode]
heb je wel een kleurenmonitor?
[/flauwe opmerkingen mode]

• Xof
Op dinsdag 19 maart 2002 16:30 schreef nimm2 het volgende:
[flauwe opmerkingen mode]
heb je wel een kleurenmonitor?
[/flauwe opmerkingen mode]
mmm, ik wist dat er iets niet klopte :D

Ik zal eens kijken of ik de codec pack kan vinden :)

• Xof
Het helpt niet :(

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Sorry voor de schop, maar ik heb dit probleem dus ook bij alle AVI's die met MS MPEG4 zijn gecodeerd. Dus een grijs scherm met goed geluid. Met AVI's die met bijv divx zijn gecodeerd en .MPG bestanden heb ik er geen last van.

Nemo driverpack geinstalleerd, Xing MPEG player geinstalleerd, maar nix helpt :(

Iemand een idee?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Xof
Windows opnieuw installeren, dat heb ik maar gedaan.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

volgens mij kan het veeel eenvoudiger:

rechtsklikken in mediaplayer en kiezen voor eigenschappen (van het filmpje dus). Dan kiezen voor geavanceerd en dan kan je bij de desbetreffende codec de kleuren instellen. Waarschijnlijk staat de helderheid/contrast extreem hoog of laag...

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zaterdag 13 april 2002 12:41 schreef schaduw het volgende:
volgens mij kan het veeel eenvoudiger:

rechtsklikken in mediaplayer en kiezen voor eigenschappen (van het filmpje dus). Dan kiezen voor geavanceerd en dan kan je bij de desbetreffende codec de kleuren instellen. Waarschijnlijk staat de helderheid/contrast extreem hoog of laag...
Is niet instelbaar bij de MPEG codec... :{

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Pagina: 1