Pricewatch afronding Gistron

Pagina: 1
Acties:

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 14:07
Wat mij opviel was dat 90% van wat Gistron aanbied op hun site de prijs eindigt op x,90 euro, vervolgens rond het pricewatch systeem dit af naar benenden :?

Nou weet ik niet of dit hoort, of dat er meer winkels zijn dit zoiets flikken, echt netjes/duidelijk is het echter niet.

Niet schrikbarend, maar ik wou het gewoon even laten weten.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-03 17:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dit ligt niet aan het pricewatch systeem maar aan Gistron. Prijzen met cijfers achter de komma worden afgerond en niet gevloerd.

• HermeS
ja maar alles word naar beneden afgerond, dus als winkels welke graag boven aan staan, dus 1,99 invoeren staan ze voor 1 euro erin.

Natuurlijk is dit geen bezwaar, echter zoals Gistron het doet is het een beetje flauw om al je prijzen met 10 euro cent teverlagen zodat je met 1 euro stijgt in de lijst.

Het lijkt me erg irritant als je in de pricewatch zo goed als allemaal bedragen krijgt van euro 125,00 ,00 ,00 etc.
Begrijpelijk dus dat het er zoniet staat. Maar hou het gewoon even in de gaten en mochten er meer bedrijven dit soort dingen doen is het mischien een optie om wel goed afteronden.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 18 maart 2002 23:59 schreef HermeS het volgende:
ja maar alles word naar beneden afgerond, dus als winkels welke graag boven aan staan, dus 1,99 invoeren staan ze voor 1 euro erin.
Je leest niet goed.. de pricewatch rond wèl goed af.

Gistron stuurt ons gewoon in plaats van "1,99" "1"

Professioneel Hyves-weigeraar

• HermeS
Ik heb wel goed gelezen maar ik begreep het niet echt omdat ik namelijk de DbA van een Silverado wou weten en dus even wou opzoeken hoeveel hij maakte bij cistron. Toen zag ik dus in de Pricewatch dat er een verkeerde prijs stond (8 euro teweinig).

Toen ik deze aanpassing dus heb door gevoerd 71,90 komt er 71 euro testaan. dus dan gaat er wel degelijk wat mis ergens, toch?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 19 maart 2002 12:50 schreef HermeS het volgende:
Toen ik deze aanpassing dus heb door gevoerd 70,90 komt er 70 euro testaan. dus dan gaat er wel degelijk wat mis ergens, toch?
Dat is niet goed idd., dan werkt het niet zoals het zou moeten werken. Misschien moet je 70.punt i.p.v. komma90 eens proberen?

Professioneel Hyves-weigeraar

• HermeS
Sorry jullie zijn tesnel. ;)

bij een komma geeft hij ook een melding dat het niet kan.

Punt (zoals het hoort bij unix) pakt hij ook niet, probeer zelf maar eens.

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 09:15 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Je leest niet goed.. de pricewatch rond wèl goed af.

Gistron stuurt ons gewoon in plaats van "1,99" "1"
Prijzen worden gewoon onafgerond verstuurd.
Pagina: 1