Toon posts:

[halflife] kan niet multiplayeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net geprobeerd met zwik een spelletje halflife te doen, hij zette de server op en ik probeer te connecten. Ik kan de game zien als ik zijn IP invul, maar als ik zijn game probeer te joinen krijg ik opeens "Could not connect to server xx.xx.xx.xx"...

Ik weet verder niet zo goed wat voor informatie relevant is. Zijn server zal neem ik aan goed werken, anders zag ik de game niet. Ik speel achter een openBSD bak die als vuurmuur/NATbox fungeert met halflife-1.1.0.8 (zwik ook) onder wineX-latest/linux-2.4.18.

Als je verdere info nodig hebt, zeg 't maar... Op de site van sierra kan ik niet echt veel info over dit spel vinden (te oud ofzo?) en in de search zag ik enorm veel CS topics maar weinig halflife topics...

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 10:00
ik krijg die fout wel eens bij het lannen
"Could not connect to server xx.xx.xx.xx"...
Als ik dan naar het hoofdmenu ga.. en dan weer terug probeer te joinen, dan werkt het wel... :?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 20:09

ThaHandy

Discovery Channel

word je wel eerst geauth door WON server?
zo nee: dan krijg je nooit een connection accepted
zo ja: dan weet ik et ook neit meer

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 11:58

zwik

randomized

Er zitten dus wel mensen opeens op m'n server. Dus aan mij ligt het niet wel ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 00:13 schreef ThaHandy het volgende:
word je wel eerst geauth door WON server?
zo nee: dan krijg je nooit een connection accepted
zo ja: dan weet ik et ook neit meer
help! kun je dit nog een keer uitleggen voor iemand die voor 't eerst in z'n leven probeert te HL-multiplayeren? :P

Wat is de WON server :?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-01 12:38
Dat is de server die controleerd of jij wel een legale versie hebt toch?

There is no magic.

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 16:03
Dat is de server die kijkt of je een geregistreerde serial hebt, is dat niet zo dan kan je niet mplayeren op inet, voor een LAN maakt dat nix uit.

Verwijderd

Is maar een gokje.
Heb je het IPX protocol geinstalleerd???

Verwijderd

ik heb ook wel is dat ik niet kan joinen bij een game, maar een andere lukt wel. Ligt aan je connection speed neem ik aan (met ISDN lukt nietzo veel :)). Anders probeer je quick start dan lukt het altijd wel (moet je natuurlijk wel een geregistreede versie hebben)

Verwijderd

ik ga er van uit dat je alleen HL n00b bent en niet techn00b, want je weet wat NAT is :)

- staan je poortjes open op je faairwol? HL gebruikt default nummer 27015 voor de server (inkoming op server) en 27005 op je client (als outoing) en daar zal dan nog wel het één en ander bij terug moeten komen. omdat ik niet zo heeeel veel kaas heb gegeten van IP ga ik er voor de pret vanuit dat deze twee poorten de enige vereiste open poorten zijn. (ik heb wél kaas op van HL, dus ik weet dat ie niet meer gebruikt dan 2 poortjes, één in en één uit)

- kun je www.won.net pingen?

- heb je de goeie versie van HL geinstalleerd? (allebji dezelfde patch erop enzo.)

- kun je verbinden met de server op het IP adres 195.11.243.41:27015, en met 195.11.243.41:27025 (één van de twee heeft wel een plekkie voor je, als je niet op al te drukke tijden wilt connecten)
(je verbind door in de console te tikken: "connect 195.11.243.41:27015")
(* ik ga er even van uit dat je weet wat en waar de console is en dat je shortcut naar
edit:
de half-life executable
de zinsnede "-console" bevat...
edit:
bijvoorbeeld dat ie "/linux/krnl/stiekemzooibijdekernelduwen/games/halflife/hl -console" doet
)

als je dit allemaal geprobeerd hebt en je kan NOG STEEDS nergens mee connecten, dan moet je je vuurmuur eens proberen te killen (bijvoorkeur door je inet stekker in je werkstation te proppen... ook gelijk NAT de deur uit)

als het dan NOG niet werkt:
uninstall
reinstall
hl 1.1.0.8 installeren (de petsj)
bidden

sterkte.

edit:
hmm. meneer draait *nix. even het één en ander aanpassen...

ik heb de ballen verstand van hl onder *nix dus als het nu nog niet werkt reguliere windows booten en nog eens proberen. (ik ga er vanuit dat dat winex een x-windows is en geen win98 kloon die als een soort vmware onder linux draait... anders moet je toch nog eens proberen met "echt" windows)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 18:23 schreef FallenAngel666 het volgende:
Dat is de server die kijkt of je een geregistreerde serial hebt, is dat niet zo dan kan je niet mplayeren op inet, voor een LAN maakt dat nix uit.
Hoe zie ik of dat ding mij auth? (sorry, ben idd HL n00b)...
Op dinsdag 19 maart 2002 19:00 schreef SouLsTyLeR het volgende:
Is maar een gokje.
Heb je het IPX protocol geinstalleerd???
nope, alleen TCP/IP
Op dinsdag 19 maart 2002 19:22 schreef OCULUS het volgende:
ik heb ook wel is dat ik niet kan joinen bij een game, maar een andere lukt wel. Ligt aan je connection speed neem ik aan (met ISDN lukt nietzo veel :)). Anders probeer je quick start dan lukt het altijd wel (moet je natuurlijk wel een geregistreede versie hebben)
Ik heb 100mbps, dus dat zou geen probleem moeten zijn :P

quick start zal ik vanavond thuis ff proberen, (zit nu nog op school :{)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 20:13 schreef KnetterGek het volgende:
- staan je poortjes open op je faairwol? HL gebruikt default nummer 27015 voor de server (inkoming op server) en 27005 op je client (als outoing) en daar zal dan nog wel het één en ander bij terug moeten komen. omdat ik niet zo heeeel veel kaas heb gegeten van IP ga ik er voor de pret vanuit dat deze twee poorten de enige vereiste open poorten zijn. (ik heb wél kaas op van HL, dus ik weet dat ie niet meer gebruikt dan 2 poortjes, één in en één uit)
Die staan in allebei dicht. Zijn dit TCP of UDP poorten? (TCP hoeft niet open, UDP wel) En zou NAT hiervoor een probleem kunnen zijn? (i.e. ik kan die poort dus doormappen naar mijn client - zou dat een oplossing zijn?)
- kun je www.won.net pingen?
ja
- heb je de goeie versie van HL geinstalleerd? (allebji dezelfde patch erop enzo.)
beiden 1.1.0.8, geloof ik... Evt. zou ik kunnen herinstalleren om zeker te zijn, maar ik herinner met dat ik enkele weken geleden de laatste patch moest applyen omdat ie anders uberhaupt niet speelde onder linux/wineX...
- kun je verbinden met de server op het IP adres 195.11.243.41:27015, en met 195.11.243.41:27025 (één van de twee heeft wel een plekkie voor je, als je niet op al te drukke tijden wilt connecten)
(je verbind door in de console te tikken: "connect 195.11.243.41:27015")
(* ik ga er even van uit dat je weet wat en waar de console is en dat je shortcut naar
edit:
de half-life executable
de zinsnede "-console" bevat...
edit:
bijvoorbeeld dat ie "/linux/krnl/stiekemzooibijdekernelduwen/games/halflife/hl -console" doet
)
Zal ik ook vanavond proberen... Ik start momenteel zonder commandline opties op, gewoon "wine hl.exe".
als je dit allemaal geprobeerd hebt en je kan NOG STEEDS nergens mee connecten, dan moet je je vuurmuur eens proberen te killen (bijvoorkeur door je inet stekker in je werkstation te proppen... ook gelijk NAT de deur uit)
(da's weer niet zo'n geweldige optie omdat mijn server dan wegvalt :P)
bidden
goed idee ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ugh, als ik quickstart doe krijg ik idd de melding dat mijn CD key invalid is :'(

/me gaat zich stilletjes in een hoekje zitten schamen :{

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 20:09

ThaHandy

Discovery Channel

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
NET Ports:  server 27015, client 27005  
Server IP address 192.168.2.2:27015
Server IPX address 00000000:00e04c6c54ad:27015
Connecting to 194.134.168.68:27015...

Trying to authenticate with WON servers
WON Authentication successful

Connection accepted by 194.134.168.68:27015

zo moet i gaan 8-)

Verwijderd

je CD key invalid mag idd neit op internet spelen...

MAAR
( is het illie om iemand te helpen een lan game te starten ook al vermoed ik dat z'n game gejat is? )

eerst ff modje antwoord voor ik verder help. heb niet zo'n trek in OWtjes.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01 16:07

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Op donderdag 21 maart 2002 21:49 schreef KnetterGek het volgende:
je CD key invalid mag idd neit op internet spelen...

MAAR
( is het illie om iemand te helpen een lan game te starten ook al vermoed ik dat z'n game gejat is? )

eerst ff modje antwoord voor ik verder help. heb niet zo'n trek in OWtjes.
Hmz volgens mij niet. Er wordt toch ook genoeg met windows xp geholpen. En ik geloof niet dat al die gasten (including me) dat gekocht hebben.

Enne wa betreft lan game? Lekker in je eentje dat is FUNNNN |:(

.

Verwijderd

ik heb ook geen originele versie van die game maar er zijn genoeg mensen die niet weten dat je een unikie cd-key krijgt voor het online gamen, dus kan je hem zo van iemand die je kent krijgen :)

Verwijderd

ja, en dan word jij gebanned en kun je voor hem een verse key gaan kopen

keys jatten is laf, dude.

Verwijderd

Ik heb een maat mijn orginele key gegeven, 2x een key in use is toch geen ramp???

• Crash
  • Laatst online: 30-01 14:59
Op zaterdag 23 maart 2002 20:12 schreef liquidlizard het volgende:
Ik heb een maat mijn orginele key gegeven, 2x een key in use is toch geen ramp???
alleen als je elkaar op dezelfde server tegenkomt ;) |:(

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 20:07 schreef KnetterGek het volgende:
ja, en dan word jij gebanned en kun je voor hem een verse key gaan kopen

keys jatten is laf, dude.
Wat of zo'n duur spel kopen, of em downloaden en de key aan iemand vragen die je toch nooit tegen komt op die 22000 servers. Dan kies ik voor die 2de optie

• Crash
  • Laatst online: 30-01 14:59
Op zaterdag 23 maart 2002 20:26 schreef OCULUS het volgende:

[..]

Wat of zo'n duur spel kopen, of em downloaden en de key aan iemand vragen die je toch nooit tegen komt op die 22000 servers. Dan kies ik voor die 2de optie
duur :?
dude, dat spel ligt nu in de knakenbak bij de intertoys enz. enz.
de nieuwste HL Generations kost nu iets van 29euro,
daar worden maar liefst 4 keys bijgeleverd

je mag wel iets over hebben hoor voor de gameswereld
om de zoveel tijd es een legale game kopen doet je goed :Y)
Pagina: 1