hoe zit dat met geluidskaarten zijn die een beetje gevoelig voor oc?wil er eentje kopen welke kun je het beste op een oc sys hebben of maakt dat geen ruk uit?
maakt geen ruk uit volgens mij hoor....
maakt wel degelijk uit
maar als je een netwerkkaartje erin hebt zitten is meestal al snel de beperkende factor hoor
maar als je een netwerkkaartje erin hebt zitten is meestal al snel de beperkende factor hoor
dus eigenlijk zou je zonderprobleeem er eentje in kunnen zetten?welke zijn goed?Op maandag 18 maart 2002 23:06 schreef epsilon het volgende:
maakt wel degelijk uit
SCSI kaartjes doen het ook (niet) goed. Ik probeer niet eens meer op de FSB te overklokken, 136 kan al te veel zijn. Ik heb elk PCI-slot vol zitten en ben wel gesteld op stabiliteit.Op maandag 18 maart 2002 23:06 schreef epsilon het volgende:
maakt wel degelijk uit
One of the animals has left its cage today.
Verwijderd
Mijn soundblaster LIVE! en Guilemot ISIS XL (zit je vast niet op te w88) halen allebei 66->83MHz, is al aardig ver. Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van een te hoge OC met een geluidskaart, eerder de netwerkkaart (of zoals gezegt de SCSI kaarten wat je vaak hoort).
dus ik moet zonder probs er een soundkaartje in kunnen gooien.ben de onboard sound meer dan zat bedankt voor de hulp
66 Mhz? Dat is behoorlijk hoog, vooral als je een divider van 4 hebt, dan heb je een FSB van 264 Mhz!!Op maandag 18 maart 2002 23:55 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Mijn soundblaster LIVE! en Guilemot ISIS XL (zit je vast niet op te w88) halen allebei 66->83MHz, is al aardig ver. Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van een te hoge OC met een geluidskaart, eerder de netwerkkaart (of zoals gezegt de SCSI kaarten wat je vaak hoort).
Asus CUSL-2C/Intel PIII 1000@1200 Mhz/512 MB Pc133/Asus V7100 Pro/T 64 MB/Maxtor 20 GB 7200 rpm + Maxtor 80 GB 7200 rpm LB/Creative Audigy/17" Iiyama 8617T
Dus een PCI van 41.5MHzOp woensdag 20 maart 2002 00:06 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Sorry, van 66 naar 83MHz FBS bedoel ik. Was net na een zwaar weekendje.
Dat is zeer behoorlijk. Hier heb ik een SB64V (gewoon zo'n ESS1373 geval) zelfs op 46MHz gedraaid (maar op die snelheid wilde geen NIC in het systeem functioneren, dus heb ik maar 30.3MHz gekozen) Verder ook een SBlive 5.1@41.5, dus dat verbaast me weinig.
Oslik blyat! Oslik!
Dacht het nietOp woensdag 20 maart 2002 09:02 schreef Lomu het volgende:
Mijn onboard geluid houd het zelfs @ 180 Mhz uit
Onboard geluid hangt nog steeds aan de PCI bus. Die zal wel 36MHz hier (met een divider van 5) of missichien 45MHz (bij een divider van 4, maar dat lijkt me ERG sterk).
Oslik blyat! Oslik!
nee dat kan niet wil namelijk mijn geluidskaart niet over clockenOp woensdag 20 maart 2002 07:32 schreef Phreak het volgende:
Je kunt natuurlijk haakjes gebruiken in de topictitel..
oc geluidskaart >> [OC] Geluidskaart.
Pagina: 1