Toon posts:

Win2000 samen met Win98 in één netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben nu al een paar dagen aan het proberen om een PC met Win2000 aan een PC met Win98SE te knopen ("sharen" printer en drives). Beide PC's moeten ook het net op.

Ik heb twee accounts bij m'n ISP. Dus internet hoeft niet gedeeld te worden. Iedere bak heeft dus, via een HUB, contact met het net.

Óf het lukt me om de twee PC's samen op het net te krijgen, óf het lukt me om mijn printers en schijven te "sharen".

Maar het lukt me niet om beide te realiseren.:'(

Het vreemde is dat het me wel in één keer lukt om twee PC's met Win98SE zowel onderling als met het net te verbinden. Dit komt niet op de laatste plaats door de faq's van tweakers.net!! Hulde.

Zou iemand de moeite kunnen nemen om mij uit te leggen hoe ik e.e.a. in moet stellen?

Mijn dank zal overweldigend zijn.

Groeten uit ########

Bertje.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou je graag helpen op dit gebied, maar ik kan je helaas weinig vertellen. Wel kan ik je aanraden de algemene FAQ van dit forum even door te lezen.
Onder andere je groet onderaan een post wordt niet op prijs gesteld door sommige mede-Tweakers.

Maar misschien helpt het woord 'winshare' je iets op weg, bedenk ik me net. Zoiets had ik ooit ook om Win98 te connecten met m`n netwerk.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:03

DarkSide

theres no place like ::1

In principe zit er weinig verschil tussen 2k en 98 mbt sharen en netwerken. Je moet nog steeds een geldig ipadres opgeven. Met een geldig subnetmask. De ipadressen moeten tot de zelfde range behoren net als de subnetmasks. Verder moet er ook een workgroep naam aangegeven worden die voor beidde machines hetzelfde is.
Nu zou men moeten kunnen pingen.
Dan kan men HD's e.d sharen en moet alles toegankelijk zijn.
Alleen moet je op de 2k machine wel het guest account aanzetten of een useraanmaken met de login credentials van 98. Anders kan je niet gevalideerd worden en krijg je geen toegang tot de shares.
Suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

:r Gadver je guest account aanzetten??? Zet gelijk ook je voordeur open. Op je 9x pc moet je natuurlijk wel "client for microsoft networks" installeren op die netwerkkaart. Bij het opstart vul je gewoon een gebruikersnaam en een w8woord in. De gebruiker zou ik gewoon gelijk maken aan de naam van de computernaam. De 9x pc is klaar.

Op de w2k pc moet je dan een gebruiker aanmaken met dezelfde naam als de gebruiker op de 9x pc. Maar ook met het zelfde wachtwoord.

8-) Hij doet het 8-)

Als je dat w8woord op die 9x pc zat bent moet je gewoon ff tweakUI downen en automatisch inloggen activeren.

Suk6

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gezien je met de FAQ een heel end gekomen bent, denk ik dat je met dit document de klus wel geklaard krijgt:

Tweakers.net beginnersguide voor thuisnetwerken.

Wat betreft de verbinding van de Win98 PC naar de Win2000 PC, werkt het verhaaltje van nick_bravo hierboven, en dat is ook terug te vinden in de FAQ:

Hoe benader ik shares op een andere computer.