[Linux] Nieuwe kernel blijft hangen bij DX detect.

Pagina: 1
Acties:

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb voor mijn slackware 8 een nieuwe kernel gebakken, want LVM werkte niet. Maar tijdens het booten blijft hij hangen bij het detecteren van de netwerk snelheid. Hij zegt dat ie op 100mbps HDX draait, en dan hangt ie. Weet iemand hier raad mee, trouwens toen de rtl8139 module nog niet was mee-gecompiled boote ie wel, en deed LVM het ook :). Het ligt dus aan de nic...

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Maar je hebt dus je Netwerkkaart driver in de kernel ingebakken?

Heb je al geprobeerd om hem als losse module te compileren? Geeft het dan ook problemen?

Please do not contact me telepathically.

• Blubber
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 22:50 schreef Blubber het volgende:
Ik heb voor mijn slackware 8 een nieuwe kernel gebakken, want LVM werkte niet. Maar tijdens het booten blijft hij hangen bij het detecteren van de netwerk snelheid. Hij zegt dat ie op 100mbps HDX draait, en dan hangt ie. Weet iemand hier raad mee, trouwens toen de rtl8139 module nog niet was mee-gecompiled boote ie wel, en deed LVM het ook :). Het ligt dus aan de nic...
mmm, ik heb hem alleen module gedaan, ik zal hem ff in de kernel bakken...

• Squee
Op maandag 18 maart 2002 22:57 schreef Blubber het volgende:

[..]

mmm, ik heb hem alleen module gedaan, ik zal hem ff in de kernel bakken...
Dus je bak blijft hangen als de module wordt ge-insert? :? :?

• Blubber
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 22:59 schreef squee het volgende:

[..]

Dus je bak blijft hangen als de module wordt ge-insert? :? :?
Ja dat neem ik aan, hij herkent de kaart, en zegt daarna dat ie van zijn auto-nagotiate partners heeft vernomen dat ie 100mbps / HDX moet gebruiken, en dan heeft ie er geen zin meer in. Terwijl 2.4.5 het wel altijd goed doet ...

• Squee
Misschien is het voor de mensen thuis ook wel fijn als je zou laten weten welke versie van de kernel we het hier over hebben :)

• Blubber
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 22:55 schreef squee het volgende:
Maar je hebt dus je Netwerkkaart driver in de kernel ingebakken?

Heb je al geprobeerd om hem als losse module te compileren? Geeft het dan ook problemen?
Zo ik heb hem erin gebakken, nu ff rebooten...

na reboot:
Nee, nou vindt ie me netwerkkaart niet meer :(

• Squee
Ik zou ook gewoon voor de module gaan... en eens wat documentatie zoeken over wat voor opties je allemaal aan de module mee kan geven, en dan hier wat mee experimenteren.

Succes! :)

• Blubber
  • Niet online
Ik heb hem nu nog een keer als module gecompiled. Maar ff uit /etc/rc.d/rc.inet1 weggehaald, oh ik bedoel /etc/rc.netdevice... Maar als ik nu modprobe 8139too doe laad de module wel zonder foutmelding, maar als ik dan ifconfig doe staat hij er niet bij, dus ifconfig etho up. Maar dan loopt ie weer vast... Ik weet het nou echt niet meer... :(

Verwijderd

Probeer maar ees netconfig te draaien, die configureert de juiste bestanden voor je aan de hand van menugestuurde vragen.

• Blubber
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 23:26 schreef janjanjansen het volgende:
Probeer maar ees netconfig te draaien, die configureert de juiste bestanden voor je aan de hand van menugestuurde vragen.
Zelfde probleem, heb net netconfig gedraaid. Maar hij blijft nog steeds hangen..

Verwijderd

is je NIC niet kapot?

• Blubber
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 00:18 schreef compukid het volgende:
is je NIC niet kapot?
Nee, als ik me oude kernel, 2.4.5 boot werkt alles perfect. Dat is ook het eerste waar ik aan dacht, maar de NIC werkt perfect...

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

was er niet een probleem in een of andere nieuwe kernel met realtekjes .. De 2.4.18 ofzo! Toevallig die kernel :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Blubber
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 00:47 schreef imdos het volgende:
was er niet een probleem in een of andere nieuwe kernel met realtekjes .. De 2.4.18 ofzo! Toevallig die kernel :?
Dus ik nu zeg maar kiezen tussen of LVM of netwerk? Of ondersteund de vorige kernel LVM en netwerk? Of is er alweer een patch voor?

• Blubber
  • Niet online
Oke dan! Heb nu 2.4.16 gebakken, en die doet het wel, zowel LVM als me netwerk :)

Verwijderd

als dit een bug in de kernel is, moet je wel ff de developers mailen....
Pagina: 1