Toon posts:

Harddisk valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit ik ff lekker filmpie te kijken begint ineens me harde schijf herrie te maken, net alsof de toeren ineens naar beneden gaan. Doet me comp ook niks meer... dus ik rebooten

ziet me bios die schijf dus niet meer.. ik me kast opengemaakt alle stekkertjes aangeduwd werkt alles weer....

Nou is dus de vraag wat was dit?

De harde schijf is een Western digital 40 gig (WD400BB)
schijffie is 4 maandjes oud en heb altijd goed gewerkt
staat als Secundare slave met Plextor brander als master

dit ding hang in :
Amd K6-2 @451
230 watt voeding
Asus P5a
GF2mx200
Primaire master : Maxtor 8gig
Primaire slave : cdrom
Secundaire Master : Plextor fikding (24/10/40)
Secundaire Slave : Western digital (WD400BB)

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-04 18:29
Uhm.... Zat misschien een stekkertje los ?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

Mwaaahh die WH HD is wel ok, ik heb die als master op ide 1 staan (is mun boot schijf) maarre is 230 watt niet een beetje weinig voeding voor alles wat eraan hangt ?? misschien dat ie daar van in de war is geraakt ?

Verwijderd

Topicstarter
|:(

waarom denkt een mens altijd moeilijk.... en meteen het ergste...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 22:53 schreef StuiTeR het volgende:
Mwaaahh die WH HD is wel ok, ik heb die als master op ide 1 staan (is mun boot schijf) maarre is 230 watt niet een beetje weinig voeding voor alles wat eraan hangt ?? misschien dat ie daar van in de war is geraakt ?
wat raad je aan voor dit zooitje?

Verwijderd

350watt

Verwijderd

mijne viel ook wel es uit, hoppa 2e voeding erin aleen voor fans , hd's en cd-roms en klaar ;)

let eens op je 5 volt lijn met bv. Motherbard monitor 4,70 is onderste limiet (ONGEVEER) daarbeneden viel die van mij wel es uit.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 11:25
Op maandag 18 maart 2002 23:02 schreef TourTheForce het volgende:
350watt
EUh...350 watt?? Voor zon AMD K6-je? 230 watt is zatt lijkt me hoor.

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 17:28

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Ja, het kan de voeding zijn. Maar mijn oude computer (p233mmx) draaide lekker met een 230W voeding, 2x quantum HD, CD speler en CD brander en 4 ventilatoren.
Denk dus eerder dat het een kabeltje was, of misschien een dip op het lichtnet.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:30

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Mijn 250 watt voeding vloog er ook spontaan uit -zonder dat ik recentelijk extra hardware had toegevoegd - wanneer ik m'n CPU liet stressen. Ik heb hem vervangen met een 300 watt en alles loopt weer.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:23
Probeer eens een andere voedingsstekker aan je harddisk te hangen, ik heb ook ooit soortgelijke problemen gehad, ik heb werkelijk alles vervangen toen, kabel, de schijf is zelfs terug geweest, maar niks hielp. Bij toeval kwam ik er achter dat in de voedingskabel een draadbreuk zat toen ik een keer er in bezig was toen ie aanstond.

Verwijderd

idd, ff naar je stekkers kijken. Anders ff je 5 en 12V voeding meten. Mijn PC had een te zwakke voeding, viel onder CS soms spontaan mn HD uit. Later ging ie weer verder als ie weer op toeren was, soms ook niet. Na dr een 400W PSU ingezet te hebben draaiden ze weer volijk door, nu al meer dan een jaar geleden.

YEAH, mn 400ste post, sorry moest ik ff kwijt....

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:05

_nethack

We're all MAD here

Die voeding trekt dat echt makkelijk hoor...
Ik heb hier een 250W voedig, daar hangt aan:

MSI K7T Turbo
Athlon 1333
1 Maxtor 7200rpm IDE schijf
2 IBM 7200rpm SCSI schijf
1 AOpen 1640 ATAPI DVD speler
1 Toshiba 16x SCSI cdrom speler
1 Plextor 12/10/32S SCSI cd writer
1 HP DDS2 Tapestreamer
1 Floppy drive
1 ATI All in Wonder Radeon 8500DV
1 PCI SCSI controller
1 SB Live Platinum
1 3COM netwerkkaart

Ik heb met deze aardige hoop spullen nog nooit voedingsproblemen gehad, dus met die paar spulletjes red je het makkelijk met die 230W
350W is in ieder geval zwaar overkill, dat is leuk met een zware P4 en 6 schijven ofzo, eerder heb je dat écht niet nodig

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Ik had een AMD 1GHz TB, Abit KT7a -RAID, 512mb, 3HD's 7200rpm, DVD en CD-R aan een 250W PSU hangen, was binen een paar minuten CS dood. ook 5 anderen die ik probeerde (k had er wat over). Echter met een MSI mobo dr in liep ie al een jaar stabiel op 250W.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:10

GaMbiNo

1337

En weer zo'n onzinverhaal over die voeding.
Echt niet iedere pc heeft een 300 Watt voeding nodig.
Hier hangt het volgende aan een 230 Watt:

Pentium 3 800
Geforce2 MX400
512 mb
20Gb 7200RPM
40Gb 7200RPM
NIC
tv-kaart
56k modem
Geluidskaart
52x cdrom
4/4/24 writer

Verwijderd

de ene voeding is de ander niet, een Aopen 250 watt zal menig elcheapo 300 watt er makkelijk uit lopen...

hecht niet teveel waarde aan de wattage , ook merk maakt wel degelijk uit !
Pagina: 1