Probleem Philips PCRW804K & Nero

Pagina: 1
Acties:

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een Philips PCRW804K brander (8/4/32 speed) en deze is inmiddels bijna 3 jaar oud. Ik probeer nu kopietjes on the fly te maken, maar ik krijg steeds foutmeldingen in Nero.

Ff wat specs opsommen:
Nero versie: 5.5.7.8 (nieuwste)
Philips firmware: 1.8 (nieuwste)
PC: AMD Tbird 1200 (133 FSB), Abit KT7A, SB Live 5.1, 3Com ethernet, 40 GB IBM (7200RPM) (primary master), ASUS DVD (UDMA33) (secondary slave), Brander (secondary master). De boel draait op WinXP
Medium: MMore 80min en LeadData (silver blue pro) 80min (deze zijn nu op :( )

Wat ik heb geprobeerd:
CDROM kopieren on the fly op 8x, 4x.
Bij 8x krijg ik een 'Medium changed' error. Dit wijst erop (volgens de Helptool van Ahead dat ik bepaalde drivers van CeQuadrat heb geinstalleerd. Dit is alleen niet het geval!
Bij 4x krijg ik een 'Invalid block address'. Als ik dan in de logs kijk, staat er dit:
22:37:30#17 CDR -1047 File TrackPFile.cpp, Line 184
Illegal mode for this track

22:37:30#18 TRANSFER -25 File Reader.cpp, Line 373
Error reading Data
[knip]
2:37:32#21 mmc -1064 File Writer.cpp, Line 321
Invalid block address
Dit zou, volgens de Helptool van Ahead, opgelost moeten worden door Nero te reinstallen (de brander zou verkeerd aangesproken worden). Dit heb ik gedaan, maar helpt niet.

CDROM kopieren vanaf image, 2x dat werkt wel, evenzo met data vanaf de schijf (backup van documenten)

CloneCD eraf gooien, deze had ik geinstalleerd. Verder heb ik geen andere brandprogramma's geinstalleerd of geprobeerd.

Ik heb mijn BIOS op de Optimized settings gezet, aangezien er in het BIOS ook het een en ander getweakt was.

Deze brander heeft het in deze setup vrijwel altijd gedaan. Hij heeft vroeger in een AMD 300 mhz gezeten, toen kon hij niet op 8x branden. In dit systeem heeft hij dat wel gedaan.

Ik heb zelf het idee dat het ergens in de doorvoersnelheid ligt tussen de DVD speler en de brander. De brander is namelijk Pio mode 4 terwijl de DVD speler UDMA33 is. Ik hoor namelijk ook Winamp stotteren.

Heeft iemand misschien ideeen of tips, want ik ben een beetje radeloos aan het worden... Het hoort gewoon te werken. Welke instellingen kan ik nog aanpassen om dit werkend te krijgen, of is de brander aan zijn eind?

Thanx in advance ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• blackd
  • Niet online
*schopje*

Ik heb inmiddels de IDE aansluitingen veranderd:
Primary Master: IBM 40 GB, 7200 RPM en UDMA 100
Primary Slave: Philips brander
Secondary Master: DVD ASUS UDMA33/66(hangt aan UDMA 33 kabel)

Ik krijg met 8x branden on the fly nog steeds 'Medium changed' als foutmelding, na 3%
Ik krijg met 4x branden on the fly na ongeveer 60% een "Error writing data" foutmelding. Ik zie de buffer leeglopen, dus ik ga nu een andere CD proberen.

Bij de tweede cd:
8x: weer Medium Changed error.
Ik ben nu bezig met het branden op 4x, althans een simulation. Ik zal zodirect posten of er wat nuttigs uit is gekomen.

Waarom kan ik nou niet op 8x on the fly kopieren? Zoals hierboven al is gezegd, Medium changed wijst op drivers van een ander programma, maar dat heb ik dus niet geinstalleerd. 4x lukt misschien wel, dat weet ik nog niet zeker.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik had de 404K met cedequadrat, toen ik Nero ernaast had geinstalleerd werkte beide programma's niet meer. Pas nadat ik ze allebei had verwijderd en nero opnieuw geinstalleerd werkte het weer!

|Specs|

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 22:18 schreef Korn21 het volgende:
Ik had de 404K met cedequadrat, toen ik Nero ernaast had geinstalleerd werkte beide programma's niet meer. Pas nadat ik ze allebei had verwijderd en nero opnieuw geinstalleerd werkte het weer!
Op maandag 18 maart 2002 22:44 schreef blackd het volgende:
Bij 8x krijg ik een 'Medium changed' error. Dit wijst erop (volgens de Helptool van Ahead dat ik bepaalde drivers van CeQuadrat heb geinstalleerd. Dit is alleen niet het geval!
Ik heb nooit CeQuadrat geinstalleerd gehad!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 14:06

RSP

Nero d'r af, Clone CD erop ?
of met 'n ander prog ? zodat je zeker
weet dat Nero niet het probleem is ?
suc6 verder !

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik had dit probleem ook, maar dan bij 80%, zonde van je tijd dus met zo'n slome fikker :(

Wat ik heb gedaan:
Nieuwste firmware, dit mocht echter niet baten :(
Uiteindelijk gezorgd dat het BIOS dat ding niet detecteert, is met een AMI heel makkelijk, maar met dat Award BIOS in je Abit bordje is dat helaas niet mogelijk :(

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 22:42 schreef _JGC_ het volgende:
Ik had dit probleem ook, maar dan bij 80%, zonde van je tijd dus met zo'n slome fikker :(

Wat ik heb gedaan:
Nieuwste firmware, dit mocht echter niet baten :(
Die heb ik er dus al een tijdje op zitten...
Uiteindelijk gezorgd dat het BIOS dat ding niet detecteert, is met een AMI heel makkelijk, maar met dat Award BIOS in je Abit bordje is dat helaas niet mogelijk :(
Is er geen andere mogelijkheid meer over dan? CD(RW) drives worden inderdaad automatisch herkend door mijn AWARD bios.

RSP: ik ga nu even met CloneCD proberen, zonder Nero (Nero d'r af, CloneCD erop) om te kijken of het aan de fikker ligt, of aan de software.

MadMurdock: Tnx, ga die ook even proberen! (ik had trouwens versie 2.2 zie ik nu..)

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb toevallig net m'n firmware van diezelfde brander geupdate.

Er is een 2.5 versie uit hoor. Hier om precies te zijn.
http://www2.driverguide.com/files/uploads10/12196/FlashTool%203.1_004%20setup.exe

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 22:44 schreef MadMurdock het volgende:
ik heb toevallig net m'n firmware van diezelfde brander geupdate.

Er is een 2.5 versie uit hoor. Hier om precies te zijn.
http://www2.driverguide.com/files/uploads10/12196/FlashTool%203.1_004%20setup.exe
Hmm ik heb die flashtool gedownload, alleen hij vroeg of ik Aspi wilde installeren. Natuurlijk wil ik dat. Ik heb ASPI 4.7 van de meuktracker op de frontpage opgezocht, maar hij blijft daar maar om zeuren. Als ik aspichk.exe draai, staat daar wel dat aspi properly installed is, en fully functional.
Hoe kan dat nou?

• MadMurdock
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 23:06 schreef blackd het volgende:

[..]

Hmm ik heb die flashtool gedownload, alleen hij vroeg of ik Aspi wilde installeren. Natuurlijk wil ik dat. Ik heb ASPI 4.7 van de meuktracker op de frontpage opgezocht, maar hij blijft daar maar om zeuren. Als ik aspichk.exe draai, staat daar wel dat aspi properly installed is, en fully functional.
Hoe kan dat nou?
Das dan weer jammer.. dat had ik niet :)
Maar, ik heb wel deze: http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?cat=/Product/ASPI-4.70&filekey=aspi_v470.exe
Aspi 4.7 geinstalleerd (install.bat X86)

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 07:57 schreef MadMurdock het volgende:

[..]

Das dan weer jammer.. dat had ik niet :)
Maar, ik heb wel deze: http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?cat=/Product/ASPI-4.70&filekey=aspi_v470.exe
Aspi 4.7 geinstalleerd (install.bat X86)
Jij draait dus geen XP? Kan het zijn dat die flashtool niet helemaal lekker werkt onder XP dan? Kan er niks over vinden in de readme.

• MadMurdock
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 08:28 schreef blackd het volgende:

[..]

Jij draait dus geen XP? Kan het zijn dat die flashtool niet helemaal lekker werkt onder XP dan? Kan er niks over vinden in de readme.
Nee, 2k inderdaad.
Als het goed is zijn de files die je hierboven kon downloaden wel voor XP, is alleen de installatie anders.
(install.bat XP32 of install.bat XP64)

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 12:14 schreef MadMurdock het volgende:

[..]

Nee, 2k inderdaad.
Als het goed is zijn de files die je hierboven kon downloaden wel voor XP, is alleen de installatie anders.
(install.bat XP32 of install.bat XP64)
Ik heb inderdaad install XP32 gedaan, maar ik denk dat het probleem meer bij de Flashtool van Philips ligt, aangezien aspichk toch echt zegt dat ASPI nu goed is geinstalleerd, en flashtool blijft zeuren dat ASPI niet geinstalleerd is. Ik ga het zo even op een win98 computer proberen.

• blackd
  • Niet online
Ik heb inmiddels via Win98 de nieuwste firmware versie 2.5 erop gezet, en nu lijkt het weer te werken. MadMurdock e.a., bedankt voor jullie tips!

Pagina: 1